Léto 2024 bylo pro nás v Eshop-rychle.cz hlavně o velkých projektech a interních pracích, které se momentálně neodrážejí na povrchu, ale do budoucna přinesou výrazný přínos pro všechny naše uživatele.
Věnovali jsme se především vývoji API, což je projekt, který nás posune mílovými kroky vpřed a přinese nové možnosti pro integraci s externími službami. Věříme, že se na tento krok těšíte stejně jako my, a můžeme vás ujistit, že API se již blíží do cíle.
Budeme také rádi, pokud dáte tipy na externí doplňky a služby, které byste v našem systému rádi viděli a využívali. Vaše zpětná vazba nám pomůže lépe prioritizovat, s kým započít diskuze o spolupráci, aby vaše e-shopy mohly z naší platformy těžit co nejvíce. Stačí nám vaše tipy vyplnit do formuláře na konci článku. 🙂
A co se nám mimo interních projektů podařilo dokončit během léta? Pojďme se podívat na nejdůležitější novinky:
Časově omezená sleva
Jednou z užitečných funkcí, kterou jsme implementovali, je Časově omezená sleva. Díky ní můžete snadno nastavit slevy na produkty na přesně vymezenou dobu, což je ideální pro sezónní akce nebo výprodeje. Tato funkce vám umožní lépe plánovat marketingové strategie a nalákat zákazníky na atraktivní nabídky ve správný čas.
Rozšířené řazení produktů dle skladovosti
Na základě vaší zpětné vazby jsme rozšířili možnost řazení produktů dle jejich skladovosti i do dalších variant skladu. Původně bylo možné upřednostňovat skladové položky pouze v určitých variantách skladu, ale nyní jsme tuto možnost zpřístupnili i pro další, kromě varianty 3. Tímto krokem jsme chtěli vyhovět požadavkům zákazníků, kteří si přáli, aby jejich dostupné produkty byly ve výpisech zobrazovány přednostně. Věříme, že tato úprava usnadní správu skladů a přinese lepší uživatelskou zkušenost.
Aktualizace názvů služeb České pošty
Na žádost vedení České pošty jsme provedli aktualizaci názvů některých služeb České pošty na správné názvy, aby odpovídaly aktuálním změnám a standardům České pošty. Služba Balík do ruky sice nekončí, Česká pošta už ji však utlumuje a k jejímu ukončení dojde pravděpodobně s koncem tohoto roku. Pokud byste ji chtěli do té doby využívat, stačí v nastavení dopravy přepsat název na původní a změnit logo. Na pozadí pro export do Podání Online se nic nemění.
Více informací o aktualizaci služeb České pošty
Automatické mazání starých objednávek
Možná jste si všimli, že z vašich administrací zmizely některé starší objednávky. Je to dáno nastavením automatického mazání objednávek, které jsme přidali před deseti lety s výchozí dobou uchovávání 10 let. Toto nastavení je navrženo tak, aby bylo v souladu s pravidly ochrany osobních údajů a pomáhalo vám udržovat databázi v čistotě. Pokud chcete nastavení změnit, můžete si ho přizpůsobit podle svých potřeb.
Více informací o mazání starých objednávek
Další menší úpravy a opravy:
- Ověření Google se přesunulo do sekce E-shop → Měřicí kódy
- Vypnutí/zapnutí náhledu produktů v administraci jsme přesunuli do sekce Nastavení → Nastavení administrace.
- Opravili jsme automatické párování plateb pro ČSOB SK.
- Upravili jsme výchozí textaci cookie lišty dle informací od společnosti Google pro všechny nové e-shopy a pro ty, kteří si obnoví lištu do továrního nastavení.
- Revertovali jsme úpravu “minimálně k objednání” na základě vaší zpětné vazby na původní podobu, tzn. výchozím počtem ks pro přidání do košíku není minimálně objednatelné množství, ale 1 ks (či jiná měrná jednotka).
- Upravili jsme zobrazení možností základního nastavení e-shopu (E-shop → Nastavení e-shopu → Základní nastavení).
- Upravili jsme text „Cena za kus s DPH“ v bloku pro objednávku v šablonách emailů tak, že se zde již nepoužívají kusy, ale měrná jednotka.
- Updatovali jsme měřicí kódy pro Heureka.cz a Heureka.sk dle nových požadavků Heureky.
- Doplnili jsme kontrolu posílání nových povinných údajů u platební brány Comgate.
- Opravili jsme chybné propisování DIČ a IČ DPH u exportu faktur do slovenské verze Money S3.
- Dopravce Geis Cargo bude nově při exportu validovat rozměry zásilek, z naší strany při exportu do Geis pomocí Balíkobotu tuto informaci nebylo možné nastavit, proto jsme toto do exportu doplnili.
- Ve feedu pro Google Merchant Center jsme provedli úpravu strukturovaných dat u zboží označeného jako bazarové.