Zdá se až neuvěřitelné, jak ten čas letí, ale jsme právě na vrcholu další vánoční sezóny. Ve vašich e-shopech máte určitě plné ruce práce, stejně tak je tomu i v našem vývojářském týmu. Testujeme novou podobu adminu, takže se na ni můžete těšit již velice brzy. Co se týče migrace do nového datacentra, převážnou část systému již máme úspěšně přesunutou a chystáme se k započetí postupného přesunu samotných e-shopů – s tím však začneme v novém roce, abychom zbytečně nezasahovali do jejich provozu v aktuální špičce.

Také díky tomu budeme mít nyní v prosinci volnější ruce pro řadu úprav, pro které nám zatím nezbývalo mnoho vývojářských kapacit. Zaměříme se především na řešení změn, které přinese tlačítková novela, tak, aby vaše e-shopy byly na nové výzvy připraveny. Detailní informace vám přineseme již brzy v samostatném článku.

Ale teď už k listopadovým novinkám. Bylo jich poměrně hodně, vychytávali jsme především chybičky, které bylo nutné před vánočním návalem vyřešit, aby vaše e-shopy byly pro vás i vaše zákazníky zase o něco příjemnější.

Funkci generování produktů do PDF katalogu využijí nově i Startupisté

Pro zákazníky využívající tarif Startup jsme nově zpřístupnili možnost generování produktů do katalogu v PDF. Dosud byla tato funkce dostupná pouze v tarifu Business. Produkty do katalogu vygenerujete pomocí tlačítka hromadných úprav ve výpisu produktů, nebo ještě lépe v sekci E-shop > Export > Export produktů do PDF, kde můžete pro výsledný soubor definovat širší možnosti nastavení.

Objednávky se automaticky přepínají do stavu “Zaplaceno”

Přidali jsme funkci, která v detailu objednávky automaticky označí objednávku jako zaplacenou, pokud z banky či platební brány přijde informace o provedené platbě. Na faktuře pak díky tomuto bude automaticky nastaveno “Celkem k úhradě: 0”. Tato funkce se projeví u objednávek provedených po 8. 12. 2022, ne dřívějších.

Provedli jsme důkladnou optimalizaci procesu objemných importů

Dosud jsme místy zaznamenávali velkou zátěž databáze způsobenou objemnými importy. Při této zátěži nebylo pro mnoho e-shopařů možné editovat nebo přidat nový produkt. Provedli jsme důkladnou optimalizaci tohoto procesu a podařilo se nám snížit zátěž na minimum. Situaci budeme nadále sledovat a provádět další kroky pro co nejhladší průběh velkých importů tak, aby co nejméně ovlivňovaly chod systému.

Opravili jsme chybu v editaci newsletterů

Za určitých podmínek jste při editaci newsletterů mohli narazit na nepříjemnou chybu, která způsobovala aplikování jiné šablony, než jakou jste původně zvolili.

Pokud jste nejdříve vytvořili newsletter s plánovaným odesláním, následně vytvořili další newsletter s jinou šablonou a ten uložili, pak při následné úpravě prvního newsletteru a použití rovnou tlačítka „Další krok“ (tedy bez opětovné volby šablony) se sice na posledním kroku úpravy newsletteru zobrazil správný náhled e-mailu, avšak při uložení newsletteru se šablona změnila na poslední použitou šablonu, tedy tu z druhého newsletteru. Navíc u druhého newsletteru se v takovém případě začala zobrazovat chybová hláška “Nelze odeslat! – V obsahu e-mailu není odkaz pro odhlášení”. Tuto prazvláštní anomálii jsme opravili.

Další menší opravy a úpravy:

  • V případě, že zákazník při nákupu zvolil dopravu přes Zásilkovnu, do objednávky v administraci jsme přidali informaci, zda se jedná o Alzabox, stejně jako je tomu u Z-boxů.
  • Mall Pay (dostupný přes platební bránu Comgate) jsme nově správně přejmenovali na Skip Pay.
  • Pokud je při exportu dat do Zásilkovny některá z poboček označená červeně, nedochází u ní k automatickému přepočtu měny u dobírky. Zvýraznili jsme upozornění na tuto skutečnost, jelikož dosavadní text mohl být snadno přehlédnutelný.
  • Opravili jsme chybu ve sčítání variant produktů na skladě. Pokud se namísto zapsání číslovky “0” do pole pro počet ks varianty toto pole pouze ponechalo prázdné, systém stále u dané varianty počítal jako skladem poslední zadanou hodnotu.
  • Při exportu dat do Zásilkovny jsme přidali možnost zadat rozměry balíku a jejich následnou úpravu i pro pobočky, které nejsou součástí interní sítě výdejen Zásilkovny.
  • Doplnili jsme funkci, která automaticky generuje účtenky k objednávkám ve chvíli jejich hromadného tisku. Dosud bylo nutné nejprve účtenky individuálně vygenerovat a až poté byl možný jejich hromadný tisk.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které se na slovenských e-shopech při duplikaci objednávky nekopírovala kolonka IČ DPH ve fakturačních údajích.
  • Zásilkovnu pro Slovensko jsme v administraci správně přejmenovali na Packeta a vyměnili logo.
  • Opravili jsme chybu, která způsobovala špatný součet celkové ceny jednotlivých položek v přehledu objednávek registrovaného uživatele, pokud počet produktů obsahoval desetinnou čárku. 
  • Zákazníkům pracujícím v prohlížeči Firefox se po nové aktualizaci nedařilo ukládání newsletterů. Opraveno.
  • Opravena chyba, kdy se při generování feedu pro Google nákupy na slovenských e-shopech nepropisovala hodnota z Google kategorie v editaci dané kategorie v administraci, ale prázdná hodnota.
  • Při volbě pobočky pro DPD Parcelshop a SPS Parcelshop se do objednávky nově propisuje i ID pobočky a její název.
  • Upravili jsme sitemap, kdy nově obsahuje pouze existující cílové URL adresy, nikoli adresy, které jsou přesměrovány na jinou URL.
  • Do systémového CSV souboru jsme doplnili údaj ID dodavatele, které lze zároveň zadat na kartě každého produktu.
  • Do editoru pro vlastní obsah děkovací stránky lze nově vložit další dvě proměnné – celková cena objednávky a číslo objednávky (výchozí variabilní symbol) namísto jedné původní (QR kód).
  • Při ukládání PDF faktury do PC se nově jako výchozí název souboru zobrazuje unikátní číslo faktury.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

shares