Podstatou GDPR je ochrana osobních údajů. Je proto povinností správce postarat se, aby údaje, které již nemá právo zpracovávat, ze svých úložišť a systémů vymazal. To samozřejmě nikdo nedokáže (a nechce) hlídat ručně. V tu chvíli přichází na pomoc automatizace.

Automatické mazání osobních údajů v e-shopu

Některá práva a povinnosti související s osobními údaji vyplývají z místní legislativy, jiné z nově příchozího evropského nařízení GDPR a s ním spojených souhlasů či oprávněných zájmů správce.

Veškeré osobní údaje máte samozřejmě možnost na platformách Eshop-rychle.cz a Eshop-rychlo.sk vymazat ručně (dejte pozor, že v některých variantách nastavení skladu se může zboží po ručním odmazání objednávky zpět naskladnit). Pro ty údaje, kde by bylo složité na denní bázi kontrolovat a promazávat ručně, jsme připravili automatické mazání.

Mazání objednávek

Ze zákona máte povinnost v České republice skladovat účetní doklady (většinou) 10 let, v určitých případech až 15 let. (Zdroj 1, Zdroj 2)

Účetní doklady jsou v Eshop-rychle spojeny s provedenými objednávkami. Potřebujete-li tedy vymazat příslušné účetní doklady a s nimi spojené osobní údaje, je potřeba vymazat s nimi spojenou objednávku.

Ve výchozím nastavení máte od nás nastaveno 10 let.

Mazání registrovaných uživatelů

Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely registrace na e-shopu je dle právníků přiměřený si brát na 5 let a prodlužovat na tuto dobu při každém přihlášení do zákaznické sekce tohoto uživatelského účtu.

Ve výchozím nastavení tedy od nás máte připraven na 5 let nejen příslušný souhlasový dokument, ale také automatické mazání uživatelských účtů po 5 letech od posledního přihlášení.

Další GDPR úpravy pro opt-out již brzy

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) konečně prolomil mlčení ohledně svého postoje k přímému elektronickému marketingu a vydal doporučení, jak postupovat. APEK následně toto vyjádření podrobil analýze a přispěchal s několika radami, jak postupovat.

My samozřejmě okamžitě reagovali a připravili jsme pro vás způsob, jak GDPR dle těchto vyjádření vyhovět. Již tento týden vám tak do e-shopu přibyde k oznámení, povinnému a nepovinnému souhlasu i čtvrtá možnost “oznámení s námitkou” fungující právě na principu opt-out.

Poznámka
Tato novinka vám pomůže samozřejmě také vyhovět požadavkům Heureky v programu Ověřeno zákazníky.

 

Honza je marketingový manager Eshop-rychle.cz a Eshop-rychlo.sk, jehož největším hnacím motorem je snaha zpříjemnit provozovatelům e-shopů tvorbu, provoz i další rozvoj jejich internetových obchodů.
Ve volném čase je nadšeným milovníkem sportů všeho druhu. 🙂

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares