Stačí jedna stránka A4, jeden graf a jedna věta. Nepotřebujete žádné složité vzorce, tabulky ani litanie textu. Podívejte se na konkrétní případovou studii a inspirujte se. Jak připravil svou strategii úspěšný e-shop s hokejovou výstrojí x-hokej.cz?
Video najdete na konci článku
Na startu e-shopu x-hokej.cz seděl tehdejší student a marketingový ředitel hokejového klubu Dan Višňák se svou přítelkyní doma u stolu a přemýšlel, do jakého oboru se pustit.
„Hokej mi byl blízký, e-shop s hokejovou výstrojí byl logická volba. Řekli jsme si ale, že když už, tak chceme podnikat jinak, než konkurence,“
říká odborník na e-komerci Dan Višňák, který společně s námi pro naše klienty z řad provozovatelů e-shopů vzdělávací seriál připravuje.
„Drtivá většina e-shopů nemá definovánu strategii žádnou nebo na to jde špatně. Bez strategie se ale nepohnete.“
Díky dobré strategii budete:
- Správně zorientovaní na silné stránky svého projektu
- „V obraze“, jak vypadají aktivity konkurence
- Jistější ve sledování cílů i jejich vyhodnocování
- Přesnější
- A hlavně ÚSPĚŠNĚJŠÍ!
„O dobrou strategii se můžete opírat několik let. Konkrétně my používáme tutéž od roku 2009 do letoška a modifikovali jsme ji za celou dobu pouze dvakrát,“
konstatuje zakladatel úspěšného e-shopu x-hokej.cz Dan Višňák.
Proč je to tak důležité
Ještě jednou a podtrhujeme dvakrát. Bez strategie těžko uspějete.
Ivo Toman, specialista na rozvoj lidského potenciálu a podnikání, uvádí:
- Strategické řízení představuje 70 % úspěchu.
- 19 z 20 lidí neví, jak vytvořit správnou strategii.
- Typický plán je zbytečně složitý.
Jedním z klíčových prvků každé strategie je unikátnost projektu a přístupu k jeho realizaci. Pokud nevíte, jak se v silné konkurenci odlišit, začněte od základů.
Naučte se například:
Správně zacházet s popisky u produktů
Efektivně přistoupit ke komunikaci
Nebo
17. díl – Strategie, jak vydělat na e-shopu. Naučte se ji!
ODKAZ NA STRATEGII X-HOKEJ.CZ: Strategie x-hokej.cz
Více o tomto 20dílném projektu se dozvíte v článku, který celou video sérii E-shop v plusu blíže představuje.
Kompletní přehled všech dílů video série E-shop v plusu:
- 1. díl – Které vjemy rozhodnou o nákupu
- 2. díl – Důležitost obsahu na e-shopu
- 3. díl – Komunikace jako klíčový prvek
- 4. díl – Procesy usnadňující zákazníkovi nákup
- 5. díl – Jak na marketing e-shopu
- 6. díl – 2 faktory, které ničí váš e-shop. Znáte je?
- 7. díl – První kroky při tvorbě popisků
- 8. díl – 10 jednoduchých kroků k popiskům, které porazí konkurenci
- 9. díl – Fotky v popiscích produktů. 4 zásady, jak na to
- 10. díl – Jak se nepohřbít ve vyhledávačích kvůli popiskům
- 11. díl – Komunikace jako klíč k úspěchu v on-line podnikání. Víte, co vás nakopne?
- 12. díl – Druhy komunikace se zákazníkem. Zvládáte všechny?
- 13. díl – Nové trendy v komunikaci. Víte, který faktor rozhoduje o zisku?
- 14. díl – On-line chat na e-shopu. Ano nebo ne?
- 15. díl – Reklamace jako příležitost ohromit zákazníka. Naučte se to!
- 16. díl – Totální převrat. Ceny už nerozhodují. Co tedy?
- 17. díl – Strategie, jak vydělat na e-shopu. Naučte se ji!
- 18. díl – Brutální nárůst prodejů? Jde to!
- 19. díl – Obsahový marketing – Příklady, jak postupovat
- 20. díl – Jak rozvíjet e-shop a nehroutit se z úkolů