S nakopáváním to v případě komunikace na e-shopu mohou být v podstatě jen dva extrémy. Buď díky ní zákazník nakopne vás a už se nevrátí. Nebo komunikace naopak nakopne tržby a posune vás před konkurenci. Jak docílit té druhé, mnohem příjemnější varianty?
„Dobrá zpráva pro vás je, že většina e-shopů v tuzemském internetovém prostředí má komunikaci tristní, žalostnou a zoufalou,“
míní odborník na on-line podnikání Dan Višňák, který na projektu E-shop v plusu s námi spolupracuje.
„Takže jakmile se budete komunikaci věnovat, máte velkou šanci jít strmě nahoru.“
O možnosti, že komunikaci vynecháte nebo ji odsunete na vedlejší kolej, ani neuvažujte.
„Společně s popisky produktů, kterým se věnoval seriál v několika dílech (prolink) je právě komunikace druhým stěžejním bodem, o které své podnikání musíte opřít, jinak nemůžete uspět,“
tvrdí Dan. A my to podtrhujeme dvojitou čarou!
Z videa se (mimo jiné) dozvíte:
- Jaké škody může napáchat „trilobit“ na zákaznické lince.
- Proč je dobré fungování komunikace e-shopu přirovnat k návštěvě restaurace (nejlépe v čase, kdy se blíží zavírací hodina a vy se chcete s přáteli ještě bavit).
- A proč nejsou PPC kampaně samospasitelné.
„Mnoho podnikatelů komunikaci trestuhodně podceňuje a myslí si, že se zákazníci orientují výhradně podle ceny,“
vysvětluje Dan Višňák.
„Tak to ale není. Cena sice rozhoduje, ale ne v prvním plánu. Drtivá většina lidí nepřichází do vašeho e-shopu kvůli ceně, ale kvůli informacím. A pokud dokážete svým zákazníkům jako odborník vysvětlit, proč je dobré si připlatit, ještě rádi vám peníze dají.“
11. díl – Komunikace jako klíč k úspěchu
Více o tomto 20dílném projektu se dozvíte v článku, který celou video sérii E-shop v plusu blíže představuje.
Kompletní přehled všech dílů video série E-shop v plusu:
- 1. díl – Které vjemy rozhodnou o nákupu
- 2. díl – Důležitost obsahu na e-shopu
- 3. díl – Komunikace jako klíčový prvek
- 4. díl – Procesy usnadňující zákazníkovi nákup
- 5. díl – Jak na marketing e-shopu
- 6. díl – 2 faktory, které ničí váš e-shop. Znáte je?
- 7. díl – První kroky při tvorbě popisků
- 8. díl – 10 jednoduchých kroků k popiskům, které porazí konkurenci
- 9. díl – Fotky v popiscích produktů. 4 zásady, jak na to
- 10. díl – Jak se nepohřbít ve vyhledávačích kvůli popiskům
- 11. díl – Komunikace jako klíč k úspěchu v on-line podnikání. Víte, co vás nakopne?
- 12. díl – Druhy komunikace se zákazníkem. Zvládáte všechny?
- 13. díl – Nové trendy v komunikaci. Víte, který faktor rozhoduje o zisku?
- 14. díl – On-line chat na e-shopu. Ano nebo ne?
- 15. díl – Reklamace jako příležitost ohromit zákazníka. Naučte se to!
- 16. díl – Totální převrat. Ceny už nerozhodují. Co tedy?
- 17. díl – Strategie, jak vydělat na e-shopu. Naučte se ji!
- 18. díl – Brutální nárůst prodejů? Jde to!
- 19. díl – Obsahový marketing – Příklady, jak postupovat
- 20. díl – Jak rozvíjet e-shop a nehroutit se z úkolů