Automatický bidding e-shopu otevírá další možnosti, jak ze zbožáků dostat vyšší výkon v podobě získání více objednávek a zákazníků.
Bidding umožňuje e-shopům ovlivnit viditelnost a pozici svých produktů na zbožácích. Biddování funguje podobně jako aukce. E-shopy nabízejí maximální částku, kterou jsou ochotni zaplatit za každé kliknutí (CPC – Cost Per Click) na jejich produkt.
Strategie biddingu se liší v závislosti na cílech vašeho e-shopu, rozpočtu nebo konkurenci na daném srovnávači. Cílem je získat co nejvíce kliknutí za co nejnižší náklady a tím přinést svému e-shopu co největší počet nových objednávek.
Jednotlivé srovnávače poskytují v administraci nástroj na biddování. Tyto nástroje ale obvykle nejsou příliš efektivní, protože neumožňují pokročilou práci s výběrem produktů na základě výsledků prodeje a další pokročilé funkce.
Možností je použít nástroj pro automatický bidding, který otevírá dveře k výraznému zvýšení výkonu.
Výhody biddovacích automatů
- Šetří čas – řeknete nástroji, co má dělat, v podobě nastavení strategií, a dále je to na něm
- Dokáží řídit inzerci pro velké množství produktů, bez rozdílu na kvalitě
- Hlídají data z více zdrojů najednou a dokáží utlumit nákladné produkty, které by člověk musel stále hledat a vyřazovat z inzerce
- Díky těmto faktorům získáte více času na důležité úkoly spojené s provozem e-shopu. Ušetříte náklady jak na inzerci samotnou, tak za lidskou práci
Co si na začátku rozmyslet
Co je mým cílem? Maximalizovat obrat, objem nebo zisk? Minimalizovat náklady?
Které produkty jsou stěžejní (dobrá marže, potřebuji je vyprodat…).
Jaké produkty naopak nechci promovat za pomoci vyšších cen za proklik (malá marže, problém s dostupností…).
Jak budu nakládat s novinkami – dám jim pro začátek větší prostor, vyšší cenu za proklik a povolím uzdu s PNO?
Jaká je má představa o měsíčním rozpočtu. Nebude lepší alokovat zdroje na menší množství produktů, aby se měly šanci prosadit, pokud bude konkurence v biddingu vysoká?
Pro koho je biddovací automat vhodný
E-shop s dobrou spárovaností, který chce navýšit množství objednávek ze srovnávačů zboží Heureka.cz, Heureka.sk a Zboží.cz.
E-shop, který potřebuje bojovat s konkurencí, která aktivně pracuje s cenami za proklik.
Co podchytit, než začnete
Spárovanost
Základem biddingu na Heurece a Zboží.cz je dobrá spárovanost do produktových karet, které mají největší návštěvnost a odkud uživatelé nejvíce přicházejí do e-shopů nebo nakoupí přes Marketplace.
Tip: Pokud bojujete se spárovaností a ve feedu máte EAN kódy, můžete využít aplikaci pro snadné hromadné párování Pairing Bear.
ITEM_ID
Porovnejte si, jestli je ITEM_ID ve feedu shodné s ID produktu v administraci e-shopu. U některých e-shopových řešení dochází k náhradě speciálních znaků například za podtržítko. Potom nelze kombinovat data z různých zdrojů, protože ID produktů mají jiný tvar. Například v GA4 je ID produktu jako “123/4”, ale ve feedu je ID “123_4”.
Nástroje, které vám pomohou
- Checklist https://www.bidding-fox.cz/checklist
- Bidding Audit https://bidding-audit.cz (zdarma)
Správná měření
Ověřte si, že máte správně nastaveno měření Google Analytics 4. Zda posíláte hodnoty produktů a objednávek s nebo bez DPH.
Jestli v rámci měření konverzí pro daný zbožák posíláte všechny doporučené informace jako je například ID produktu, abyste mohli pracovat s daty na úrovni jednotlivých produktů. Biddingový automat tak za vás průběžné pohlídá PNO (podíl nákladů na obrat) u každého biddovaného produktu.
Pracujete s UTM parametry? Zkontrolujte si, zda je máte správně nastaveny a zda biddovací automat ví, ze kterého zdroje má čerpat. Kontrolu můžete provést podle návodu na blogu Bidding Foxu.
Doporučení, aneb co se nám osvědčilo
- Rozdělujte a segmentujte sortiment v rozumné míře, nepřehánějte to
- Kontrolujte pozice s odstupem pár dní po nastavení
- Pravidelně využívejte a kontrolujte Diagnostiku
- Hlídejte si události / exporty – například pokud váš e-shop ztratí certifikát Ověřeno zákazníky, nebudete moci dále biddovat
- Přijďte na online školení biddingu zdarma
Závěr
Pokud se rozhodnete začít s automatickým biddingem, doporučujeme si důkladně promyslet strategii a své cíle. Klíčovou roli hraje míra napárovanosti produktů na produktovou kartu a správně nastavené měření. Pokud s párováním zápasíte, přečtěte si článek o párování na Heurece nebo jak na Zboží.cz.
Pokud chcete s automatickým biddingem pomoci, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme.