Srovnávače zboží a marketplaces patří mezi hlavní kanály, kde o úspěchu rozhoduje kvalita produktového katalogu. Proto je důležité, abyste jim dodávali kvalitní XML feed, který obsahuje data o vašem sortimentu. Většinu úprav feedu zvládnete pomocí funkce Pokročilé zbožové srovnávače v rámci administrace vašeho e-shopu, pokud ale hledáte automatizaci, můžete sáhnout i po externím nástroji, jakým je například MERGADO.
Ve spolupráci s MERGADO jsme vytvořili článek, který vám pomůže přijít na nejčastější chyby v předstihu a bez problémů napojit váš e-shop na každý srovnávač nebo marketplace.
Co je MERGADO Editor
MERGADO je multifunkční nástroj, který nahrazuje zdlouhavou ruční správu dat za automatizovanou úpravu feedu. Dokáže vám zaručit bezchybný prodej zboží na více reklamních platformách, srovnávačích zboží či marketplaces. Tisícům e-shopů každodenně pomáhá dosáhnout lepších pozic oproti konkurenci a snížit jim náklady.
Jak funguje?
Editor pracuje na principu pravidel, která usnadňují filtrování obsahu ve feedu. Takto dokážete přidávat a upravovat produktové informace podle potřeb reklamních kanálů nebo vytvářet skupiny nejprodávanějších produktů z e-shopu. Sami si tak nastavíte feed do potřebné kvality a bez nutnosti placení vývojářů.
Prostřednictvím jeho funkcí zkrotíte například párování produktů do kategorií na srovnávačích zboží nebo do feedu doplníte dopravu zdarma. Podívejte se na 5 nejčastějších úprav XML feedu, se kterými si MERGADO hravě poradí.
1. Jak nastavit parametry zboží
Velmi důležitou roli v XML feedu hrají parametry produktů, které jsou používány pro filtrování nabídek ve srovnávačích nebo na marketplaces, párování nabídek nebo informování zákazníků o vlastnostech produktů. Jsou velmi důležité pro to, aby zákazníci mohli pohodlně vybírat produkty na základě svých preferencí. Pro váš e-shop je tedy velmi důležité tyto parametry v XML feedu mít.
Jednotlivé srovnávače nebo marketplaces obvykle používají vámi dodané parametry pro filtrování nabídek prostřednictvím parametrických filtrů. Čím více parametrů o produktech dodáte, tím lépe. Pokud totiž zákazník specifikuje požadavky na produkt prostřednictvím parametrických filtrů, o tom, zda se vaše nabídka zobrazí, rozhoduje právě to, zda máte parametry doplněny.
Parametry v XML feedu představují vlastnosti produktů, například barvu, velikost či různé další funkce. Často však ve feedech chybí, jsou v nekvalitní podobě nebo zmíněné vlastnosti naleznete spíš v názvu zboží. Pro bezchybné zpracování inzerce proto věnujte pozornost parametrům PARAM a jejich správnému vyplnění.
Pokud u vašich produktů nemáte vytvořeny parametry, MERGADO Editor vám je pomůže doplnit se speciální funkcí – pravidlem Nastavení parametrů produktů.
- V editoru přejděte do záložky Pravidla a klikněte na Nové pravidlo.
- Pravidlo pojmenujte a vyberte typ – Nastavení parametrů produktů.
- Zvolte, na jaký výběr se má pravidlo aplikovat.
- Následně na levé straně zadejte názvy parametrů a na pravé odpovídající hodnoty, kterými je chcete naplnit.
Pravidlo stačí aplikovat a vytvořené parametry se naplní potřebnými hodnotami.
2. Poraďte si lehce s dopravou a její cenou
Informace o dopravě a její ceně patří mezi důležité údaje, správně nastavená doprava může znamenat to, že zákazníka vaše nabídka zaujme a motivuje k prokliku a nákupu na vašem e-shopu.
Bezchybné nastavení dopravy je další klíčový faktor nejen pro úspěšnost inzerce zboží, ale také výrazně ovlivňuje rozhodování zákazníků. Nepodceňte to – v MERGADU dopravu vyřídíte opět pomocí jednoho pravidla Nastavení ceny dopravy.
Postup v MERGADO Editoru:
- V levém menu kliknutím na symbol + na řádku Pravidla přejděte na Nové pravidlo.
- Pravidlo pojmenujte a vyberte typ pravidla Nastavení ceny dopravy.
- Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.
- Nyní už jen stačí vyplnit cenu dopravy k jednotlivým dopravcům. Buď klikněte na tlačítko Předvyplnit levou stranu a zobrazí se vám kompletní seznam dopravců ve vaší zemi, nebo postupně vybírejte a přidávejte jednotlivé dopravce ze seznamu v rolování.
- Vpravo pak vyplňte příslušnou cenu dopravy. Vyplňujte pouze numerickou hodnotu bez uvedení měny.
- Takto připravené pravidlo uložte. K pravidlu se můžete kdykoli vrátit a upravit jej.
3. Párování produktů na pár kliků
Párování na jednotlivých srovnávačích funguje odlišně, přečíst si o tom můžete v článku věnovanému párování na Heurece nebo v článku o Zboží.cz.
Ale např. v případě Heureky i Zboží.cz platí, že párování probíhá tak, že je nejdříve odeslána e-shopem nabídka produktů prostřednictvím XML feedu. Následně jsou nabídky (produkty) napárovány do správných kategorií a případně přiřazeny na již existující produktové karty.
Dobře napárované kategorie e-shopu na kategorie srovnávače jsou proto klíčové. Běžně se stává, že svým názvem přesně neodpovídají stromu kategorií daného srovnávače nebo jsou pojmenovány příliš obecně. Abyste nemuseli takové kategorie upravovat ručně, v MERGADU zautomatizovali i toto nastavení.
Jak postupovat v editoru
- V levém menu kliknutím na symbol + na řádku Pravidla přejděte na Nové pravidlo.
- Vepište název pravidla a vyberte typ pravidla Hromadné přejmenování kategorií.
- Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.
- Jedním kliknutím na tlačítko Navrhnout kategorie předvyplníte levou stranu aktuálními názvy kategorií, které se ve vašem produktovém feedu vyskytují.
- Vpravo stačí začít vpisovat klíčové slovo a MERGADO vám automaticky nabídne možnosti odpovídající stromu kategorií daného porovnávače zboží.
- Kategorie vpravo projděte a zkontrolujte správnost výběru kategorie, případně výběr opravte. Pokud se vám zdá, že kategorie vůbec neodpovídá, můžete zadanou kategorii smazat a vepsat klíčové slovo, které kategorii definuje lépe. Pomocí našeptávače pak ze seznamu jednoduše vyberte vhodnější kategorii.
- Pro uložení pravidla klikněte na tlačítko Vytvořit a je hotovo. Pravidlo se uloží v seznamu aplikovaných pravidel, kde se k němu můžete kdykoli vrátit a editovat jej nebo smazat.
4. Naučte se upravit názvy produktů
Názvy produktů jsou velmi důležité, protože se podle nich párují produkty do produktových karet. Obsahují přesný název, který by měl obsahovat výrobce, jméno výrobku, produktové číslo a hodnoty klíčových parametrů, podle kterých se od sebe odlišují případné varianty (barva, paměť, velikost…).
K uvedení názvu produktu se v XML feedu používá tag <PRODUCTNAME>, který by neměl obsahovat další informace (např. vložený dárek, dopravu zdarma a podobně).Pokud přece jen název obsahuje nepovolený text, například. „dárek zdarma“, odstraníte jej na tři kliky v MERGADU. Vyberte si pravidlo Najít a nahradit, kde v levém sloupci vyplníte varianty textu k odstranění (i s mezerou na začátku), kdy každou umístíte na jeden řádek, a sloupec vpravo necháte prázdný (texty se nahradí za prázdné hodnoty, tedy se odstraní).
5. Výhody nepovinných elementů ve feedu
Mezi nepovinné elementy ve feedu patří štítky jako například Custom label, které slouží k oštítkování produktových výběrů. Proč je doplnit, když jsou nepovinné? Umožňují totiž vytvářet produktové výběry, se kterými můžete následně pracovat v reklamních systémech, tedy např. v Google Ads nebo Meta Ads. Můžete díky tomu zvýšit efektivitu svých PPC kampaní.
MERGADO Editor má také na tento případ jednoduché řešení, se kterým to zvládne každý marketér či e-shopař. Stačí, když pomocí Custom labelu v MERGADO Editoru oštítkujete výběry produktů, například podle cenové hladiny, ROI, marže a podobně. Následně ve správci reklam vyberete zboží s tímto štítkem a zapnete například kampaň speciálně jen na něj. A navíc, zákazníci tyto štítky ani neuvidí.
Závěr
Ať se jedná o drobné úpravy XML feedu, nebo komplexní nastavení reklamních kampaní, MERGADO nabízí řešení pro všechny e-shopařské problémy.
Využijte editor k přesnému zacílení svých reklam a doladění produktových informací. Na prvních 30 dní jej máte zcela zdarma v plné výbavě se všemi funkcemi.
Pokud chcete s úpravami XML feedů pomoci, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám s Mergadem pomůžeme.