Pokud začnete pracovat na vašich sociálních sítích, dojdete do bodu, kdy vám zkříží cestu reklama. V tomto případě podpora příspěvků.
Kdy ale dává smysl do podpory investovat a kdy naopak ne? Dává smysl pracovat jen s organickým dosahem?
Příspěvky na sociální sítě
Příspěvky na sociální sítě jsou klíčové pro růst vašich firemních profilů.
Jednotlivé příspěvky jsou nástrojem, který vás přibližuje k vámi nastaveným cílům, které jste si stanovili prostřednictvím strategie.
Pomocí příspěvků můžete vyprávět příběhy, sdělovat vaše benefity nebo můžete ukazovat vaši činnost tak, aby byla pro vaše sledující představitelnější.
Samotné příspěvky jsou alfou a omegou celé komunikace na sociálních sítích.
Jak funguje organický dosah?
Pokud připravíte příspěvek na sociální sítě, ať už se jedná o příspěvek na Facebook, Instagram, TikTok nebo LinkedIn, po vložení se tento příspěvek ukáže vybrané skupině uživatelů. Většina oslovených uživatelů budou vaši sledující.
Algoritmy sociálních sítí jsou jakýmsi klíčem k braní rozhodnutí o tom, který obsah se zobrazí konkrétním uživatelům. Algoritmy berou v úvahu interakce, relevanci obsahu pro cílovou skupinu a profil a jeho hodnocení.
Skenování obsahu algoritmy probíhá vždy, když uživatel otevře danou sociální síť, kdy probíhá vyhodnocení, který obsah se danému uživateli zobrazí.
V případě TikToku algoritmus vůbec nebere v potaz vaši stránku ani počet sledujících, ale vždy posuzuje každé video zvlášť. Zda je relevantní pro uživatele, jeho kvalitu a interakce.
Propagace příspěvků
Placený dosah poskytuje rychlejší a cílenější dosažení širšího publika.
Před spuštěním placené propagace je nezbytné definovat cíle. Může to být zvýšení povědomí o značce, nárůst sledujících nebo dosažení konkrétních konverzí. Jasně stanovené cíle umožní lépe vyhodnocovat efektivitu kampaní i samotných cílů v rámci sociálních sítí.
Placený dosah může efektivně podporovat aktuální příspěvky, které tvoříte.
Díky placené podpoře můžete příspěvky dostat k většímu počtu uživatelů, kteří nesledují vaši stránku a tím získat lepší výsledky.
Strategie propagace příspěvků
Existují 2 druhy propagace příspěvků na sociálních sítích. Každá z těchto možností má své výhody i nevýhody a každá z nich může být pro váš e-shop skvělou volbou.
1. Propagace všech příspěvků nižší částkou – konzistentní propagace
První možností, jak propagovat svůj obsah, je propagace všech vašich příspěvků pravidelně a nižší částkou. Tím docílíte konzistentní propagace příspěvků, vyšší dosah i lepší plnění výsledků v rámci jednotlivých příspěvků.
Nevýhodou je náročný systém kontroly propagovaných příspěvků i vyšší čerpání budgetu.
2. Propagace vybraných příspěvků vyšší částkou – nahodilá propagace
Druhou možnosti je nahodilá propagace jen vybraných příspěvků, které mají konkrétní a měřitelný cíl. Prakticky to znamená, že v rámci svého obsahového plánu vyberete několik příspěvků, které podpoříte, a to vyšší částkou.
Výhodou je vyšší dosah i lepší výsledky u vámi vybraných příspěvků, v konečném důsledky nižší čerpání budgetu a jednodušší systém kontroly propagovaných příspěvků.
Nevýhodou je naopak nekonzistentní podpora příspěvků, výběr vhodných příspěvků a pravděpodobně celkově horší výsledky v porovnáním s první metodou, která navíc podporuje celkové výsledky stránky díky konzistentní propagaci.
Nejlepší řešení?
Nejlepším řešením pro maximální výsledky na sociálních sítích je kombinace vytváření unikátního obsahu a jeho propagace pomocí placené reklamy.
Obsah vytváří důvěru, sděluje benefity a tvoří vztah s potencionálními zákazníky. Díky propagaci obsahu (podporou jednotlivých příspěvků) se dostanou příspěvky k širšímu spektru uživatelů a tím zvýší nejen svůj dosah, ale také své výsledky.
Vybrané příspěvky je také vhodné zahrnout do svých výkonnostních kampaní v rámci zpětného oslovení vašich zákazníků nebo ve fázi představení vašich produktů a samotné firmy.
Závěr
Příspěvky a jejich organický dosah jsou velmi velmi důležité pro hodnocení vašeho firemního profilu. Jednotlivé příspěvky mohou předat vašim zákazníkům všechny důležité informace a přispět tak plnění vámi stanovených cílů.
Zároveň samotné příspěvky včetně jejich organického dosahu budují větší důvěru u sledujících, ale také v případě nových zákazníků, kteří například zvažují svůj nákup ve vašem e-shopu. Proto je také velmi důležité mít v případě, že se rozhodnete sociální sítě řešit, příspěvky aktuální.
Naopak bez propagace příspěvků se daleko nedostanete. V moři obsahu, který se každou minutu přidává na sociální sítě, je velmi těžké uspět pouze s organickým dosahem a výsledky.
Je důležité nastavit si jasné a měřitelné cíle a podpořit příspěvky reklamou, která znásobí vaše výsledky a přiblíží se k nastaveným cílům mnohem rychleji.