Srovnávače zboží jsou vysoce efektivní marketingový kanál, který vám dokáže přivádět nové zákazníky a co je důležité, tak za obvykle velmi nízké náklady.
Zejména také proto, že prostřednictvím srovnávačů oslovujete zákazníky právě v době, kdy si produkt chtějí koupit.
Jedinou nevýhodou je fakt, že na srovnávačích je také velké množství konkurenčních e-shopů nabízejících podobné nebo stejné produkty, a proto musí být vaše nabídka optimalizována tak, aby byla vždy o krok před nimi.
V dnešním článku vám představíme ty nejznámější srovnávače zboží, výhody, použití a hned několik tipů, jak mít optimalizovanou nabídku tak, aby vaše konkurence zůstala daleko za vámi.
Druhy srovnávačů
a) Zbožové srovnávače:
Zbožové srovnávače, jako jsou Heureka nebo Zboží.cz, poskytují zákazníkům možnost vyhledávat a porovnávat produkty včetně cen z různých e-shopů na jednom místě. Zbožové srovnávače často zahrnují širokou škálu kategorií produktů, včetně elektroniky, oblečení, domácích spotřebičů, kosmetiky, knih a dalších.
Zákazníci mohou filtrovat výsledky podle různých parametrů, jako je cena, značka, dostupnost atd. Uživatelé často kromě samotných produktů hledají na srovnávačích také recenze, díky kterým zjišťují, zda jsou vybrané produkty nebo e-shopy důvěryhodné.
Srovnávače zboží Heureka a Zboží.cz mají obrovskou výhodu v tom, že lze jejich inzerce velmi přesně řídit.
b) Oborové (tematické) srovnávače:
Oborové srovnávače, jako jsou například Biano, GLAMI, nebo FAVI, se zaměřují na specifické obory, kategorie nebo tématiku produktů. Může se jednat například o oblečení, nábytek a další.
Oborové srovnávače poskytují zákazníkům podrobnější informace a možnost porovnávat produkty v dané oblasti.
Primárním úkolem není srovnávat ceny, ale vyhledávat produkty a dodávat inspiraci. Často obsahují specifické funkce a filtry, které jsou relevantní pro daný obor.
Možnosti řízení inzerce na oborových srovnávačích jsou oproti možnostem na Heurece a Zboží.cz omezené. Jednotlivé srovnávače se liší a jejich nastavení je velmi specifické. Pro řízení inzerce v oborových srovnávačích používáme aplikaci Mergado, která nám umožňuje pracovat s výběry produktů podle jejich výkonnosti.
Heureka
Heureka je bezpochyby nejznámějším zbožovým srovnávačem v České republice. Byla založena v roce 2007 a od té doby se stala nezbytnou součástí online nakupování pro mnoho spotřebitelů.
Jejím hlavním cílem je pomoci uživatelům najít ten nejlepší produkt za nejvýhodnější cenu. Heureka shromažďuje a porovnává informace, recenze a ceny o tisících produktů a e-shopů z nejrůznějších oborů.
Heureka Ověřeno zákazníky
Heureka Ověřeno zákazníky je systém ověřování prodejců. Tento systém umožňuje zákazníkům hodnotit a recenzovat obchody, které se zaregistrují do programu. Hodnocení a recenze jsou zveřejňovány na profilu obchodu, což pomáhá budovat důvěru u potenciálních zákazníků.
Při splnění podmínek, kterými jsou například počet a výše hodnocení, získáte nejen certifikát Ověřeno zákazníky, ale také další funkce, jako je například bidding nebo export recenzí na svůj e-shop. Což otevírá dveře k výraznému zvýšení výkonu.
Samotný certifikát si můžete umístit také na svém e-shopu, díky čemuž zvýšíte svou důvěryhodnost v očích zákazníků.
Mojmír z EBOOST, specialista na reklamu
Zboží.cz: Srovnání zboží na českém trhu
Dalším populárním zbožovým srovnávačem je Zboží.cz. Tato platforma byla založena v roce 2004 a od té doby se stala důležitým hráčem na českém e-commerce trhu. Zboží.cz se zaměřuje na srovnání cen a parametrů produktů z tisíců e-shopů. Stejně jako Heureka nabízí uživatelům možnost rychlého a přesného porovnání nabídek a nákupu z jednoho místa.
Jedním z hlavních rysů Zboží.cz je jeho uživatelsky přívětivé rozhraní a intuitivní vyhledávání. Uživatelé mohou jednoduše zadat název produktu, značku, nebo kategorii a Zboží.cz jim zobrazí výsledky s možností filtrování podle cen, parametrů, dostupnosti a dalších kritérií. To usnadňuje nalezení přesně toho, co hledají.
Biano – nábytek a dekorace
Možná vás překvapí, že Biano je původem česká platforma, která se soustředí na srovnání a výběr vhodných produktů v oblasti nábytku a dekorací. Aktuálně působí v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku, Holandsku, Portugalsku, Brazílii, Řecku a Itálii.
Jak může vypadat inzerce na Biano společně s výsledky za jeden měsíc, se můžete podívat níže.
FAVI – vyhledávač nábytku
Na FAVI zákazníci najdou nábytek a bytové doplňky do kuchyní, koupelen nebo na zahradu. Působí v České republice, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku.
FAVI nabízí různé druhy filtrací, díky kterým mohou nejen najít vhodný produkt, který hledají, ale také se inspirovat. Mohou si například vybrat styl, který se jim líbí a dle něj pak vybírat samotné produkty.
GLAMI – největší výběr módy na jednom místě
GLAMI se na rozdíl od výše zmíněných srovnávačů soustředí na oblast módy.
Při vyhledávání proto není důležitá jen cena a hodnocení, ale také například módní vkus zákazníků, velikosti a další kritéria. Na GLAMI najdou zákazníci pro inspiraci připravené kolekce, módní trendy nebo nabídku slev a kuponů.
Působí kromě České republiky ve většině evropských zemí.
Výhody a použití zbožových srovnávačů
Díky srovnávačům můžete získat větší dosah, přilákat nové zákazníky a zvýšit prodeje. Nezapomeňte však pravidelně aktualizovat informace o produktech a sledovat výsledky pro následnou optimalizaci.
Jaké konkrétní výhody mají srovnávače pro váš e-shop?
Vyšší dosah
Srovnávače umožňují prezentaci vašich produktů na jednom místě, kde si je zákazníci mohou porovnat s jinými produkty nebo si přečíst recenze. To vám dává příležitost se objevit před širokým spektrem zákazníků a zvýšit tak povědomí o vašem e-shopu.
Přísun nových zákazníků
Srovnávače přitahují zákazníky, kteří aktivně vyhledávají produkty s cílem je koupit.
Zkrátka na srovnávače chodí lidé již ve fázi nákupu, kdy hledají jen toho správného prodejce. V tomto případně e-shop.
A právě z tohoto důvodu, je naprosto klíčová optimalizace, aby se vaše nabídka dostala na přední pozice a zákazníci si vybrali pro nákup právě váš e-shop.
Vyšší důvěryhodnost
V dnešní době již zákazníci na srovnávačích jen nesrovnávají produkty nebo ceny, ale také velmi často hledají recenze. Zkrátka zjišťují, zda e-shop nebo samotný produkt je důvěryhodný nebo splňuje jejich očekávání.
Analytické nástroje
Většina srovnávačů poskytuje analýzy výkonu produktů, které vám umožňují měřit úspěšnost a efektivitu vašich kampaní. Tím získáte cenné informace o preferencích zákazníků a můžete tak optimalizovat svou prodejní strategii na svém e-shopu.
Tipy pro efektivní práci se zbožovými srovnávači
Maximální spárovatelnost kategorií a produktů
Pro vyšší dosah a co nejvyšší účinnost je nutné mít co nejvíce produktů spárovaných ve správných kategoriích.
Optimalizace dat produktů
Zajistěte, aby vaše produktová data byla co nejúplnější a v souladu s požadavky jednotlivých srovnávačů. Včetně relevantních informací, jako jsou popisy, obrázky, parametry a cenové údaje.
To pomůže srovnávačům správně zařadit váš produkt nejen do kategorie, ale také do parametrických filtrů, a zákazníkům tak lépe porovnávat a najít váš produkt.
S optimalizací produktových dat pro jednotlivé srovnávače vám pomůže nástroj Mergado, který je určen pro práci s XML feedy.
Bidding
Bidding funguje na principu aukce, kde e-shopy v rámci optimalizace stanovují maximální částku, kterou jsou ochotni zaplatit za proklik ze srovnávače na svůj e-shop.
Jednotlivé srovnávače poskytují v administraci nástroj na biddování. Tyto nástroje ale obvykle nejsou příliš efektivní, protože neumožňují pokročilou práci s výběrem produktů na základě výsledků prodeje.
Pro automatizované řízení biddingu na základě dat doporučujeme použít aplikaci Mergado, která slouží pro úpravy XML feedů, případně pro Heureku a Zboží.cz biddovací nástroj Bidding Fox, který je k tomuto účelu přímo vytvořen.
Závěr
Srovnávače jsou velmi efektivním zdrojem nových zákazníků. Jejich největší výhoda spočívá v tom, že dokáží vaše produkty zobrazit zákazníkům přesně v době, kdy nakupují.
Pro správné fungování a maximální tržby je však nutné mít jednotlivé srovnávače optimalizovány a správně nastaveny.