Reels videa jsou nejvýkonnějším formátem, který můžete použít pro obsah na sociální sítě. A nejen tam. Reels v poslední době také lámou rekordy v rámci všech reklamních formátů.
Jak tvořit poutavá Reels, která zaujmou uživatele?
Co jsou to Reels?
Reels jsou krátká videa orientovaná na výšku (formát 9:16), která mají délku 15-60 sekund. Reels nejčastěji potkáte na Instagramu a TikToku. Nicméně se dají použít také na další platformy, kterými jsou například Facebook nebo Youtube Shorts.
Proč Reels?
1) Plná pozornost
Reels jsou tvořena primárně na mobilní zařízení, kdy při jejich prohlížení věnují sledující plnou pozornost danému videu. Navíc nejsou uživatelé vyrušováni dalším obsahem.
2) Zvuk
Velká část uživatelů si prohlíží videa se zapnutým zvukem. Ať už se jedná o hudbu či hlas, tyto drobnosti pomáhají předávat sledujícím další informace a zároveň zvyšují dosah a zlepšují výsledky.
TIP: Při tvorbě Reels nezapomínejte na přidání titulků nebo popisků. Část uživatelů si prohlíží Reels také bez zvuku, například v práci, hromadné dopravě a podobě.
Titulky jsou důležité zvlášť v době, kdy se ve videu vyskytuje voiceover.
3) Dosah
Reels jakožto nejvýkonnější formát mají několikanásobně větší dosah než jiné formáty.
4) Síla Reels na Instagramu
Více než 50 % sledovaného obsahu na Instagramu jsou Instagram Reels.
Jak točit a na co točit?
Myslíte si, že natočit Reels je složité? Vyvedeme vás z omylu!
Stačí vám mobilní telefon a bezplatná aplikace pro střih videa. Často vám budou stačit úpravy přímo v aplikaci Instagramu nebo TikToku.
Stačí vzít do ruky telefon (na výšku) a začít točit. Natáčejte vše, co vás napadne, a zkoušejte si nahraná videa upravit. Po pár videích získáte praxi a dokážete bez větších problémů připravit krátké a poutavé video.
TIP: Myslete na to, že cílem Reels není profesionální zpracování, ale autenticita, zaujetí a opravdová hodnota pro sledující.
Jak postupovat?
Než začnete nad videem přemýšlet, je nutné si uvědomit, co chci vlastně natáčet, jaký má mít video obsah a zároveň si stanovit cíl.
Napište si, jak budete chtít jednotlivé scény natočit, kde budou stát účinkující, jednotlivé předměty, nebo o čem budete mluvit.
Nepodceňujte přípravu!
1. Námět
Co chci videem říct? Jaký je cíl videa? Prezentujete produkty, budujete brand tím, že ukazujete výrobu, nebo představujete služby navíc?
Sepište si tyto body a dle nich postupujte.
2. Tvorba videa
Nejdůležitější je při tvorbě Reels jejich začátek. Konkrétně první 3 vteřiny, které jsou klíčové k tomu, zda zaujmete uživatele či nikoliv.
TIP: Co funguje pro zaujetí uživatelů? Z našich zkušeností fungují nejlépe okamžik překvapení, reální lidé, kteří mluví k uživatelům, nebo využití aktuálních trendů.
Klíč k úspěchu
Klíčem k úspěšným Reels jsou zaujetí v prvních vteřinách, hodnota videa a jeho dynamika. Video musí být akční, dynamické a musí se v něm stále něco dít. Zároveň musí v prvních vteřinách zaujmout a po celou dobu trvání videa diváky držet v zaujetí a napětí.
Zaujměte již první větou nebo vteřinou
Využívejte tzv. hooky, neboli háčky, kterými upoutáte pozornost uživatelů hned v první vteřině.
Typickým příkladem pro e-shopaře může být:
- Nezačínejte ráno, aniž byste udělali…
- 7 nástrojů, které vám pomohou…
- Tohle nikdo nezná…
- Jak se okamžitě cítit více…
- 3 jednoduché kroky…
3. Výzva k akci
Jak zmiňujeme výše, vždy si určete cíl videa. Jakmile si stanovíte cíl, bude jasné, jak by měla vypadat výzva k akci.
Chcete větší dosah? Řekněte si o sledování nebo sdílení.
Chcete nákupy? Vyzvěte sledující k nákupu nebo odkažte na e-shop nebo akci.
Praktické tipy jak na Reels
Buďte kreativní
Začátek videa by měl být jako vstupenka do vašeho světa. Experimentujte s různými styly úvodu, ať už je to humor, nečekaný moment, nebo emotivní okamžik.
zdroj: TikTok Škoda Auto
Využijte hudbu a titulky!
Hudba v rámci Reels je velmi důležitá. Vyberte skladby, které nejen odpovídají obsahu, ale také rezonují s emocemi, které chcete vyvolat. Sledujte trendy v hudebním světě a vybírejte skladby, které budou v souladu s vaším vizuálním stylem a které budou trendy.
Nikdo přece nechce používat hudbu, která je out…
Jak jsme zmínili výše, nezapomínejte na přidání titulků nebo popisků k vašim Reels. Mnoho uživatelů si prohlíží Reels i bez zvuku.
Titulky jsou klíčové, zejména pokud ve videu využíváte voiceover.
Využijte efekty a filtry
V Reels je neomezený prostor pro vaši kreativitu. Nebojte se experimentovat s efekty a filtry, které obohatí vizuální stránku videa. Originální efekty mohou vaše video zviditelnit nad rámec běžného obsahu, zaujmout a udržet pozornost sledujících.
Předejte krátkou a jasnou zprávu
V krátkých Reels je klíčové být schopen rychle a efektivně předat všechny informace nebo důležité sdělení. Každý snímek by měl něco nového přidat. Stručnost neznamená ztrátu obsahu, spíše je to umění sdělit to nejdůležitější v krátkém čase.
Přizpůsobte obsah cílové skupině
Jakýkoliv obsah tvoříte, ať už se jedná o Reels nebo jiný druh obsahu, vždy jej musíte přizpůsobit své cílové skupině. Kromě samotných produktů tvořte také obsah ze zákulisí a další obsah, který souvisí s vaším e-shopem a který je zároveň relevantní pro vaši cílovou skupinu.
Stále se jedná o obsah na sociální sítě, takže je nutné se držet základních principů. Funguje zde primárně zábava, lidský element nebo edukace.
Udržte pravidelnost
Vytvořte si obsahový plán, díky kterému udržíte pravidelnost a komunikační linku, a témata, která jste si nastavili v rámci své strategie.
Nebojte se experimentovat a přidávejte obsah v různých dnech i hodinách a sledujte odezvu vaší komunity.
Využívejte trendů
Sledujte aktuální trendy vytváření Reels. Trendy nejčastěji vznikají na Instagramu a TikToku.
Nebojte se zkoušet nové věci a přizpůsobit se trendům. To vám pomůže udržet si pozornost a využít aktuálních trendů, které již uživatelé znají, ve svůj prospěch.
Vyzkoušejte šablony
Pomocí šablon můžete využít starší i trendový obsah. Šablony vám pomohou video upravovat do rytmu dané hudby, případně můžete využít a celé video poskládat z fotografií.
Komunikujte
Reels videa mají nejen sloužit k prezentaci obsahu, ale také k interakci s vaší komunitou. Odpovídejte na komentáře, povzbuzujte diskuzi a projevte vděčnost za podporu.
Vyhodnocujte
Nepřestávejte sledovat výkonnost vašich Reels. Analyzujte metriky, jako jsou dosah, angažovanost a sdílení. Identifikujte, testujte a zjišťujte, co funguje nejlépe. Průběžná analýza vám umožní neustále zlepšovat svůj obsah.
Závěr
Vytváření poutavých Reels vyžaduje kombinaci jasného scénáře, kreativity a hodnotného obsahu.
Sledujte nejenom změny na platformách, ale také potřeby a očekávání vaší cílové skupiny. Výsledkem bude nejen zábavný obsah, ale také silné propojení vaší značky s vaší komunitou na sociálních sítích.