Heureka je bezpochyby tím nejznámějším a nejpoužívanějším srovnávačem. A to hlavně díky svému užitečnému vyhledávači a přehlednému rozhraní.
Mnoho zákazníků využívá Heureku při hledání informací o produktech, srovnávání cen, pro recenze nebo při rozhodování o nákupu.
V dnešním článku si proto podrobně ukážeme, jaké kroky jsou potřeba pro založení a efektivní správu Heureky, abyste pro váš e-shop získali opravdu maximum.
Založení účtu
Registrace e-shopu
Než se ponoříme do světa XML feedů a optimalizací, je nejdříve potřeba zaregistrovat svůj e-shop. Možností, jak zaregistrovat svůj e-shop, je hned několik. Ten nejsnazší způsob se skrývá přímo na hlavní straně Heureky.
V patičce webu, kde najdete sekci “Pro partnery”, stačí kliknout na tlačítko “Registrovat nový e-shop”.
Následně se zobrazí stránka odkazující na registraci e-shopu. Po vytvoření uživatelského účtu pomocí e-mailu a hesla stačí jen aktivovat účet a je hotovo.
Otevírají se vám možnosti inzerce na Heurece!
XML feed
XML feed je soubor ve formátu XML, který obsahuje strukturovaná data. Často se používá pro výměnu a sdílení dat mezi různými aplikacemi nebo systémy. V tomto případně obsahuje všechny potřebné informace o produktech, kategoriích i vašem e-shopu.
Pro inzerci na Heurece potřebujete mít XML feed, který splňuje specifické technické podmínky. Níže naleznete ukázku, jak může vypadat zápis jednoho produktu v XML feedu. Heureka jich dovoluje až 500 000.
Nejdůležitější tagy, které jsou povinné pro úspěšné spárování, jsou kategorie a název produktu.
Kategorie <CATEGORYTEXT>
- Pomocí tagu CATEGORYTEXT určíte, do jaké kategorie produkt patří.
- Na Heurece jsou kategorie předem dané, a proto je nutné přiřadit daný produkt do té správné kategorie.
- Seznam kategorií, které Heureka nabízí, najdete v oficiální nápovědě.
TIP: Eshop-rychle umožňuje nastavení kategorií pro Heureku přímo v administraci, konkrétně v sekci Kategorie produktů. V políčku pro zadání je dokonce našeptávač, který vám pomůže s volbou správné kategorie.
Název produktu <PRODUCTNAME>
- Tag PRODUCTNAME slouží pro uvedení přesného názvu produktu a je velmi důležitý, protože se podle něho párují produkty do produktových karet.
- Doporučené názvy pro jednotlivé sekce naleznete na webu Heureky.
- Důležité je uvádět v názvu výrobce, typ produktu, produktové číslo a další doporučené tagy jako barvu, velikost, obsah nebo objem.
Párování
Jak jsme zmínili již výše, pro párování je důležité zvolit správnou kategorii a název produktu. Pro pokročilejší úpravy doporučujeme využít buď placenou aplikaci Mergado, kde můžete hromadně upravit názvy produktů nebo přidávat kategorie pro Heureku. Alternativou může být také funkce Pokročilé zbožové srovnávače přímo v Eshop-rychle, který vám umožní podobné možnosti rovnou z prostředí administrace, jen ne tak automatizovaně.
Další nástroj, který dokáže párovat produkty, najdete přímo v administraci Heureky. Nástroj vám navrhuje produkty pro spárování a vy můžete poté ručně potvrdit, že se jedná o stejný produkt a tím jej spárovat. Tento nástroj se jmenuje příznačně “Párování produktů”.
Recenze a certifikát Ověřeno zákazníky
Důležitým faktorem pro zobrazení nabídky na lepších pozicích jsou recenze.
Myslete na to, že při splnění stanovených podmínek, kdy jednou z nich je množství pozitivních recenzí, dostanete mimo jiné také odznak “Ověřeno zákazníky”, díky čemuž se vám otevírají další možnosti propagace. Navíc můžete své produkty dostat mezi doporučené nabídky.
Doporučujeme odpovídat na všechny recenze. Tím myslíme jak na pozitivní, tak i negativní. Díky odpovědím i na případné negativní recenze budujete v očích zákazníků větší důvěru. Svým postojem ukazujete, že se dokážete k problémům postavit čelem a vyřešit je.
Martin z EBOOST, specialista na e-shopy
Certifikát ověřeno zákazníky vám odkrývá další funkce!
Poté, co obdržíte certifikát “Ověřeno zákazníky”, otevírají se vám další možnosti inzerce a optimalizace.
Získáte přístup do služby Heureka Marketplace nebo se vám otevřou možnosti biddingu, který můžete provádět prostřednictvím administrace, pomocí vašeho XML feedu, kde můžete automatizovat nastavení cen za proklik nebo využít biddovací automaty.
Biddování
Bidding je proces, ve kterém e-shopy soutěží o pozici a viditelnost svých produktů na srovnávačích zboží. Bidding funguje podobně jako aukce. E-shopy nabízejí maximální částku, kterou jsou ochotni zaplatit za každé kliknutí (CPC – Cost Per Click) na jejich produkt.
Bidding umožňuje e-shopům ovlivnit svou viditelnost a pozici ve výsledcích srovnání.
Strategie biddingu se liší v závislosti na cílech vašeho e-shopu, rozpočtu nebo konkurenci na daném srovnávači. Cílem je získat co nejvíce kliknutí za co nejnižší náklady a tím přinést svému e-shopu co největší počet nových objednávek.
Než se pustíme do biddování
Než začneme s bidováním produktů, řekneme si, kde všude se mohou vaše produkty vůbec zobrazit.
První variantou, kde se můžete zobrazit jako první, jsou doporučené nabídky. Doporučené nabídky jsou vždy maximálně 4 a zobrazení v tomto boxu je podmíněno hlavně nabízenou cenou za proklik.
Je na vás a vaší strategii, jestli se vám vyplatí platit za první, druhé nebo např. čtvrté místo.
Z dat od našich klientů víme, že jsou velmi výkonná místa na 3. a 4. pozici. Bývají zároveň mnohem levnější, než první nebo druhé místo. Vše doporučujeme testovat a vyhodnocovat.
Mojmír z EBOOST, specialista na reklamu
Druhá varianta zobrazení se odvíjí dle nejlevnější nabídky. Tento box se nachází pod doporučenými nabídkami. Velkou výhodou je, že nepotřebujete mít odznak “Ověřeno zákazníky” a zobrazíte se tam vždy, pokud máte spárovaný produkt.
Konečně bidding
Jak se zapojit do aukce a získat TOP 4 místa?
Existují dvě možnosti, a to je ruční nebo automatický bidding.
a) Manuální bidování:
- Bidding přes Heureka administraci, kde je možné nastavit si CPC (cenu za proklik) na úrovni kategorie, podkategorie nebo dokonce na úrovni jednotlivých produktů
- Druhým způsobem je využití tagu <HEUREKA_CPC> ve vašem XML feedu, který opět můžete využít pro různé kategorie, podkategorie nebo u jednotlivých produktů
b) Automatické bidování
Automatické strategie jsou již o něco rozvinutější a můžete zde řešit optimalizaci více do hloubky.
Heureka – Simple bidding
Poměrně stále novinkou je automatizovaný nástroj Simple bidding, který najdete přímo v rozhraní Heureky. Níže na screenu můžete vidět, že ovládání je velmi jednoduché. Stačí nastavit pouze maximální měsíční investice a PNO. Systém pak sám nastavuje cenu za proklik, aby se dostal na stanovenou hranici.
Bidovací automat Bidding Fox
Jedná se o nejrozšířenější nástroj pro bidování, který nabízí velmi sofistikované možnosti strategií. Navíc dokáže vyhodnotit produkty, které se mohou dobře prodávat, a dokonce i “šmírovat” konkurenci.
Měřte konverze
Využijte službu “Měření konverzí” pro optimalizaci výkonu vašeho obchodu na Heurece. Tato služba vám umožní identifikovat nejúspěšnější kategorie a produkty, které vám přinášejí nejvíce objednávek.
Služba “Měření konverzí” je zcela zdarma, což vám umožní snadno a bez dalších nákladů získat přístup k důležitým informacím k inzerci na Heurece.
Závěr
Pokud ještě není váš e-shop na Heurece, dle našeho článku jej můžete sami registrovat, nastavit inzerci a poté ji optimalizovat dle dosažených výsledků.
Naprosto klíčová je pro maximální výsledky spárovanost produktů. V opačném případě se ochuzujete o množství produktů, které můžete nabídnout zákazníkům.
Zajímá vás, jak pracovat s Heurekou efektivněji nebo potřebujete pomoci s nastavením? Kontaktujte nás. Jsme EBOOST, specialisté na výkonnostní reklamu pro e-shopy.