Jednu věc ráno začnete a cvak… je večer? Pocit, že nic nestíháte a že vlastně není nikdy hotovo, se stal vaším každodenním průvodcem? Závěrečné video seriálu E-shop v plusu, který připravujeme pro své zákazníky ve spolupráci s odborníkem na e-komerci Danem Višňákem, vám pomůže lépe organizovat činnosti i získat pozitivní přístup.
Pro váš klid: Ne, nezdá se vám to. Činností spojených s provozováním e-shopu je skutečně hodně a stihnout je tak, abyste večer odcházeli s „čistým stolem“, se nedá.
„To je ale podstata on-line podnikání, které jste si vybrali. Takže místo toho, abyste se hroutili nebo žili v permanentním stresu, naučte se s těmito fakty pracovat,“
říká Dan Višňák.
V závěrečném videu seriálu E-shop v plusu zazní hned několik praktických rad, díky kterým se mu společně s kolegy podařilo posunout e-shop x-hokej.cz na špici před konkurenci a organizaci práce zvládat bez zbytečných stresů.
„Hodně mě oslovil přístup, že velké vize se dají plnit malými kroky.“
Můžete posunout svůj e-shop, když:
- Použijete správně měsíční rozpis činností
- Zavedete jednoduchou excelovou tabulku denních úkolů
- Přidáte do ní speciální sloupec, díky kterému budete e-shop rozvíjet mnoho hodin měsíčně (podívejte se na video, kde Dan přesně vysvětluje, co má sloupec obsahovat a jako ho plnit).
Co vám ještě pomůže v organizaci práce:
- Stanovte si priority pro dané období: na rok, jednotlivé měsíce, na týden i během dne. Diář si vedl už panovník Karel VI., tahle věcička má více než šest století dlouhou historii. To není náhoda.
- Pokud je možné něco naplánovat, udělejte to. Práce s e-shopem generuje spoustu situací, které naplánovat nelze. Proto „zkroťte“ ty, o kterých dopředu víte.
- Práce na e-shopu dnes probíhá „real in time“, zákazníci očekávají, že budete reagovat velmi rychle. Některou agendu – například s dodavateli však můžete vyřídit během určeného času během dne a dále se k ní nevracet.
- Pracovní e-maily kontrolujte max. po patnácti minutách. Za tuto dobu vám žádný důležitý zákazník neunikne. Velmi užitečné je v tomto ohledu propojení například s některým z e-mailových klientů jako Mozilla Thunderbird, nebo Microsoft Outlook. Pružně reagovat na e-maily vám může usnadnit také upozornění na příchozí maily v mobilu.
- Zjistěte, kdy jste nejvýkonnější. Každý člověk to má jinak a vzhledem k tomu, že jste on-line podnikatel, můžete si jednotlivé činnosti volněji plánovat než lidé, kteří jedou na píchačky a pravidelnou pracovní dobu.
- Delegujte úkoly. Najděte spolehlivé kolegy nebo brigádníky, kterým můžete věřit a pouze kontrolovat z pozice nadřízeného jejich činnost.
- A nakonec – víme, že je to těžké, ale zkuste se nevěnovat surfování na internetu ani soukromým sociálním sítím v pracovní době. 😉
Co by se vám mohlo hodit:
20. díl – Jak rozvíjet e-shop a nehroutit se z úkolů
Více o tomto 20dílném projektu se dozvíte v článku, který celou video sérii E-shop v plusu blíže představuje.
Kompletní přehled všech dílů video série E-shop v plusu:
- 1. díl – Které vjemy rozhodnou o nákupu
- 2. díl – Důležitost obsahu na e-shopu
- 3. díl – Komunikace jako klíčový prvek
- 4. díl – Procesy usnadňující zákazníkovi nákup
- 5. díl – Jak na marketing e-shopu
- 6. díl – 2 faktory, které ničí váš e-shop. Znáte je?
- 7. díl – První kroky při tvorbě popisků
- 8. díl – 10 jednoduchých kroků k popiskům, které porazí konkurenci
- 9. díl – Fotky v popiscích produktů. 4 zásady, jak na to
- 10. díl – Jak se nepohřbít ve vyhledávačích kvůli popiskům
- 11. díl – Komunikace jako klíč k úspěchu v on-line podnikání. Víte, co vás nakopne?
- 12. díl – Druhy komunikace se zákazníkem. Zvládáte všechny?
- 13. díl – Nové trendy v komunikaci. Víte, který faktor rozhoduje o zisku?
- 14. díl – On-line chat na e-shopu. Ano nebo ne?
- 15. díl – Reklamace jako příležitost ohromit zákazníka. Naučte se to!
- 16. díl – Totální převrat. Ceny už nerozhodují. Co tedy?
- 17. díl – Strategie, jak vydělat na e-shopu. Naučte se ji!
- 18. díl – Brutální nárůst prodejů? Jde to!
- 19. díl – Obsahový marketing – Příklady, jak postupovat
- 20. díl – Jak rozvíjet e-shop a nehroutit se z úkolů