Zprávy z trhu e-commerce jsou na začátku roku mimořádně příznivé. Letos se očekává prolomení magické sta miliardové hranice tržeb e-shopů (ta už se otřásala v základech loni). Co momentálně Češi kupují na internetu nejčastěji, ukázal nejnovější průzkum společnosti STEM/MARK.


Nejvíce se prodává oblečení a elektronika

Nejvíce se prodává móda a elektronikaNa prvních místech žebříčku „hitparády nejprodávanějšího zboží“ se žádné velké změny nekonají. Už několik let se přes internet nejvíce nakupuje oblečení a elektronika.

Takže smůla? …napadlo by možná někoho. Takových e-shopů je jako hub po dešti a prodejům vévodí internetoví giganti.

Obojí je sice pravda, to ale zdaleka neznamená, že se v tomto segmentu už nemůžete prosadit.

Jakkoliv to vypadá, že je e-shopů s elektronikou a módou příliš mnoho a na trhu těsno, není to tak docela pravda. A také není pravda, že všechny zákazníky „shrábnou“ obří e-shopy.

I menší a středně velké e-shopy mají zákazníkům co nabídnout. Později v článku se podíváme na zoubek klíčovým bodům, které jsou pro úspěch takových e-shopů stěžejní.

Výsledky průzkumu agentury STEM/MARK

Na internetu podle zmíněného průzkumu renomované agentury STEM/MARK nakupují hned dvě třetiny Čechů.

Největší skupinu zákazníků stále tvoří mladší lidé (18 – 29 let) s vysokoškolským vzděláním, spíše z velkého města.

Z porovnání s minulými roky ale jasně vyplývá trend, že on-line nakupování oslovuje stále širší publikum.

Nejprodávanější zboží na e-shopech - Výzkum agentury STEM/MARK

Zdroj: STEM/MARK

Jestliže právě zvažujete rozjezd online podnikání a hledáte vhodný sortiment k prodeji, přijdou vám určitě k užitku také tabulky Českého statistického úřadu. Konkrétně například tabulky zboží i služeb, které jednotlivci nakoupili přes internet v průběhu roku 2016.

Statistika sice nuda je, má však cenné údaje! 😉


Jak uspět na trhu s menším e-shopem?

Klíčem k úspěchu pro menší a střední podnikatele jsou zejména:

  • Správné vytipování mezery na trhu
    • Ale ano, stále tu jsou! Jako nejvhodnější strategie se jeví zaměření na úzké specializované okruhy sortimentu, které nejsou pro velké hráče tolik zajímavé. Snažit se soupeřit např. s Alza.cz v prodeji bílé elektroniky zřejmě nebude nejvhodnější strategie.
  • Individuální přístup k zákazníkovi
    • Udělejte výhodu z toho, co velké e-shopy zákazníkům ani nabídnout nemohou.
  • Vhodná prodejní strategie a propagace e-shopu
    • Právě na důležitost zviditelnění e-shopu často podnikatelé zapomínají. Přitom bez vhodné propagace vás málokterý zákazník najde. Nezapomínejte o svém e-shopu dát na internetu zákazníkům vědět.
  • Správně pojatý obsahový marketing (ano, víme, že jde o součást propagace e-shopu. Ale podle nás je tak důležitý, že si prostě zaslouží vlastní bod 🙂 )
    • Sílu obsahového marketingu totiž stále obrovský počet e-shopařů podceňuje. Přitom je to jednoznačný trend dnešní doby, který jen tak nezmizí. Rozhodně na tuto cestu za vyšší návštěvností neváhejte vkročit. Nebudete litovat.
    • I my v Eshop-rychle si uvědomujeme sílu obsahového marketingu. Proto vedeme vlastní blog, plníme ho články, i proto čtete tento článek… ale myslíme i na provozovatele e-shopů, kteří chtějí také nabídnout svým zákazníkům zajímavý obsah. Z toho důvodu má každý e-shop na Eshop-rychle zdarma k dispozici vlastní blog. Nebojte se tento mocný nástroj využít.

O důležitosti obsahového marketingu jsme pro vás nedávno vyzpovídali Josefa Řezníčka ze Včeliště.cz. Pokud vás tedy nepřesvědčí naše slova, třeba budou slova specialisty na obsahový marketing rezonovat více. 🙂

S vhodnou prodejní strategií, propagací e-shopu a individuálním přístupem k zákazníkovi vám zase může pomoci naše série videí E-shop v plusu, kde se o své know-how podělil úspěšný on-line podnikatel a e-commerce odborník Daniel Višňák.

Cenné rady můžete najít i v našich článcích s 5 radami, jak uspět ve světě online podnikání nebo Co je důležité udělat, než se pustíte do online podnikání.


Máte podnikatelský nápad? Pojďme ho zrealizovat

Dostali jste při čtení podnikatelský nápad? Nebo ho dokonce nosíte v hlavě delší dobu?

Zkuste si na naší platformě Eshop-rychle zdarma, jak by váš splněný podnikatelský sen mohl vypadat.

Dobrá zpráva je, že u nás na to nepotřebujete žádné odborné technické znalosti a rozjet vlastní e-shop zvládne každý ještě dnes! 😉

Nezávazné vyzkoušení na 15 dní zdarma
Pokud nemáte vlastní e-shop, rádi vám s jeho realizací pomůžeme. Na naší platformě Eshop-rychle si můžete vyzkoušet zdarma na 15 dní, jak takový provoz internetového obchodu funguje.

 

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares