O e-Ježíškovi 2016 se už teď, pár dnů před Vánocemi, mluví jako o nejbohatším v historii tuzemského on-line podnikání. Češi utratí za dárky v e-shopech podle prvních odhadů o pětinu víc než loni. Kdo si ukrojí největší díl z koláče (lépe řečeno vánočky) a bude mít šťastné a veselé při počítání tržeb?


Dobrá zpráva je, že vydělat na letošních Vánocích může každý provozovatel e-shopu, který dobře zvádne komunikaci a podpoří prodej správnými nástroji.

Ne, ještě není pozdě! Nedávno jsme pro vás sepsali užitečné tipy, jak vánočně naladit e-shop a vykoledovat si pozornost zákazníků vhodnými marketingovými nástroji.

Vánoční dárekNákupní horečka vrcholí.

Pro e-shopy s kamennou výdejnou skončí až 22. prosince. E-shopy, které odesílají zboží poštou a přepravními společnostmi, zažívají absolutní vrchol právě teď.

Tomáš Jurka, marketingový manažer úspěšného e-shopu s outdoorovým vybavením Bushcraftshop.cz (Bushcraft dlouhodobě podniká na e-shopovém řešení od Eshop-rychle) popisuje, jak nálada v e-shopu, kde tým neví, kam dřív skočit, vypadá:

„Snažíme se být nad věcí, zpříjemnit si chvíle stresu a náporu. Máme dobrý tým, takže vtipy, zpěv koled a tak dále,“

usmívá se.

„Po práci svařáček a jde to samo… Balíme všichni, kdo máme dvě zdravé ruce.“

Také Martin Krupička, který stojí za e-shopem nejleginy.cz, si vánoční šrumec pochvaluje:

„Teď ho pociťujeme poměrně slušně. Je to vidět hlavně na vyšším konverzním poměru jednotlivých zdrojů, a tím i celého obchodu. Do pracovní doby se to samozřejmě promítlo. Chodíme dříve a odcházíme později z kanceláře 🙂 . Jinak nálada v týmu super, když je hodně objednávek máme radost.“


Náš tip:
Chcete mít příští rok kolem Vánoc také takové OK „starosti“? Založit si vlastní e-shop a splnit si svůj podnikatelský sen je s námi snadné. Navíc je vám po celou dobu k dispozici naše zákaznická podpora.

A jak konkrétně budou vypadat letošní Vánoce z pohledu tržeb a nejžádanějšího zboží?

Vánoční internetové nakupování 2016

Podívejte se na infografiku, jak je přibližně vidí podle svého průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Infografika APEK - Vánoční internetové nakupování 2016

Zdroj: apek.cz (Kliknutím obrázek zvětšíte)

Také nezávislý průzkum agentury Stem/Mark ukazuje na dobré vánoční časy. Za dárky plánují Češi utratit 5500 korun, o 600 více, než loni. 9 z 10 lidí vydá z peněženky za dárky do 10 tisíc korun.

80 – 82 % lidí pořídí alespoň jeden dárek z e-shopu. Pětina lidí dokonce nakoupí on-line všechny dárky. Ještě pár dnů před svátky mohou e-shopy slušně vydělávat, dárky totiž budou nakupovat opozdilci. Podle statistik především muži, kteří nechávají Ježíška na poslední chvíli.


Co by vás ještě mohlo zajímat:

  • Nejčastěji využívanou platební metodou při nákupu vánočních dárků on-line je dobírka (volí ji až třetina zákazníků)
  • 36 % lidí za jeden nákup na e-shopu do dvou tisíc korun.
  • ALE! Tři z deseti utratí jednorázově do pěti tisíc korun, pětina do 10 tisíc.
  • Přes třicet tisíc korun je ochotno zaplatit za zboží z košíku pouze tři lidé ze sta.
  • 50 % zákazníků ve věku 25 – 34 let nakoupí v e-shopech většinu svých dárků, v kamenných obchodech pak pouze drobnosti.

Sečteno a podtrženo, nejvíce utratíme na internetu za hračky, kosmetiku, elektroniku, knihy a oblečení. Stále však platí, že dobrý nápad má cenu zlata. Dobře se podle výkonného ředitele asociace APEK Jana Vetyšky prodávají prakticky všechny druhy zboží.

Právě Bushcraftshop.cz přišel se zajímavým a vtipným vizuálem. Jednoznačně patří mezi důvody, proč mají „buškrafti“ – které moc zdravíme a k vánočnímu úspěchu jim gratulujeme, právě teď plné ruce práce.

Bushcraftshop.cz - Vánoční vizuál 2016

„Hodně fotíme vybavení, které prodáváme a sami používáme na cestách, takže vždy nějakou fotku vybereme a použijeme. Originální nápad vzešel při prohlížení aktuálních fotek z terénu,“

popisuje letošní vánoční nápad Tomáš Jurka, který stojí za grafickým vzhledem vizuálu.

Jak zvládají e-shopaři Vánoce

Zeptali jsme se našich zákazníků, jak zvládají Vánoce. Odpovídali Tomáš Jurka z bushcraftshop.cz a také Martin Krupička z nejleginy.cz.

Jak si myslíte, že budete všichni v týmu vypadat tak 20. prosince?

Bushcraft.cz: Bude nám zlehka hrabat, budeme mít pytle pod očima a budeme ždímat zbytky sil… jinak budeme stále milí a otevřeni dotazům typu: “když objednám 23.12. přijde mi to do Vánoc.

Nejleginy.cz: Kolem toho 20. prosince se to začne lámat a bude chodit méně objednávek. A my budeme moci trochu zvolnit tempo.

Jakými marketingovými nástroji podporujete vánoční prodeje?

Nejleginy.cz: Pro nás je stále nejlepším zdrojem Facebook, kde máme spuštěné akviziční i remarketingové kampaně. Na druhém místě je momentálně Google PPC – tedy Adwords. Dalším zdrojem jsou Glami a Sklik. Celé to je doplněno brandovou kampaní na serveru Jenzeny.cz, tištěnou v časopisech Glanc, Kondice, Story a Gurmet.

Bushcraft.cz: Nijak zvlášť do toho netlačíme, udělali jsme dopravu zdarma na TOP produkty z nabídky, zvedli jsme rozpočty u placených kampaní a zbožových vyhledávačů a to je asi vše…

Nějaký recept pro ostatní kolegy – provozovatele e-shopů – jak předvánoční mazec přežít? Na čem přežíváte?

Nejleginy.cz: Recept? Nepolevit a jet na 100% až do toho 22.12., jako my 🙂 A jak přežívám? To je takový individuální, ale já když přijdu domu, dám si z kávovaru dobrou kávu, v klidu.

Bushcraft.cz: Káva… Hodně kávy. 🙂


Náš tip:
Zkuste využít sílu nového prodejního kanálu Glami, stejně jako e-shop nejleginy.cz a vydělávejte víc. Popřípadě si nechte poradit od naší technické podpory.

 

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares