Nesem vám novinu, pozor dejte: Na internetu nakupují vánoční dárky už tři čtvrtiny lidí v republice. Podle některých průzkumů dokonce až 85 %! Přečtěte si 5 rychlých tipů od specialisty na e-shopy Lukáše Dubiny, díky kterým budete šťastní a veselí z prosincových tržeb.


Seznam úkolů: VánoceNe, není pozdě. Přestože nákupní horečka se podle statistik rozjíždí na internetu obvykle od začátku října, nejsilnější prodeje bývají tradičně v prvních dvou prosincových týdnech. Eskalují pravidelně už několik let kolem desátého prosince.

Mimochodem – e-shopy poprvé porazily ve vánočních prodejích kamenné prodejny v roce 2014 a další nárůst jejich podílu na obchodech se očekává i letos, přestože už samozřejmě není tak strmý, jako dřív. Kouzlo shánění dárků z domova už totiž objevila dokonce i obezřetnější starší generace. Natož ostatní…

Fakt
Jen 7,2 % Čechů ještě nikdy nekoupilo ani jeden vánoční dárek on-line.

Co by vás ještě mohlo (a mělo) zajímat?

  • Při výběru e-shopu se Češi před Vánocemi rozhodují nejčastěji podle zkušenosti s obchodem (52 %), referencí (39 %) a výše poštovného (35%)
  • 95 % lidí volí tuzemské e-shopy
  • 40 % dává přednost platbě na dobírku, přes 30 % platbě na účet, 27 % platbě kartou (Zdroj: průzkum GE Money Bank rok 2015)

Jak tedy přimět zákazníky, aby si vybrali radost pro své blízké právě ve vašem e-shopu?

Následující kroky zvládnete v řádu několika dnů.

„Kromě toho, že jde o jednoduchá a rychlá opatření, označil bych je především za naprostý základ toho, co by měl provozovatel se svým e-shopem udělat, i kdyby Vánoce neměl v lásce,“

konstatuje Lukáš Dubina.

 

1. Grafická úprava e-shopu – aneb vánoční facelift

Nenechte e-shop tvářit se stejně, jako jedenáct ostatních měsíců v roce. Zařiďte na něm klidnou vánoční atmosféru. Zapomeňte na rozjuchaného Santu Clause se soby, držte se domácích tradic a vkusu. Na pozadí nechte třeba poletovat sníh (ale ne tak, aby obrazovka vypadala jako sněžítko při zemětřesení), nasaďte vánoční bannery.

„Navoďte pohodu a klid, zákazník by měl získat protipól k narvaným nákupním centrům a ocenit, že si může nerušeně vybírat a ještě mu poradíte. Na 3D FITNESS e-shopu  jsem vytvořil tématickou sekci zaměřenou na Vánoce, se kterou dále pracujeme v rámci kampaní.“

Vánoční banner v e-shopu

Zapojte vtip
Například stromeček z míčů na obrázku výše, prostě nemá chybu!

 

2. Vytvořte tématické sekce

Dejte si práci a nabídněte zákazníkům konkrétní produkty: dárky pro NĚHO, pro NI, pro dědu, pro kamarádku, pro papouška… (za dárky pro domácí mazlíčky dáme každý rok miliony!)

Tip
Na e-shopových řešeních Eshop-rychle.cz a Eshop-rychlo.sk vytvoříte sekce pro vánoční akce několika jednoduchými kroky. Pokud si nevíte rady, kontaktujte kolegy z technické podpory.

3. Viditelná informace, kdy bude zboží dodáno

Čeho se bojí úplně každý, kdo objednává dárky na internetu? Že nedorazí včas!

Garance dodání do Vánoc - e-shop

„Obavy tohoto typu musíte v zákaznících zahnat, jinak půjdou samozřejmě nakupovat jinam,“

varuje Lukáš Dubina a radí:

  • Všechno zboží, které před Vánocemi nabízíte, je potřeba mít skladem. A taky to tak napsat: SKLADEM. Zapomeňte na informace: skladem u dodavatele nebo externě skladem nebo ještě hůř: na doptání.
  • Zdůrazněte možnost vrátit zboží, pokud nebude velikost sedět nebo se nebude líbit.
    • Náš tip: Zkuste na to jít s příjemným humorem. Např. Kdybyste se netrefili, Ježíšek on-line k dispozici ještě v lednu!
  • Garantujte doručení do Vánoc.
  • Soustřeďte se na pořešení Heureky ve feedu.

Hvězda vánočních prodejů nezhasíná ani pro ty, kdo vědí, že zboží nestihnou do Vánoc dodat. Na rovinu o tom zákazníky informujte, řešením přece mohou být i dárkové certifikáty.

Pokud už nemůžete zákazníkům pomoci, informujte je. Takto to řeším s klientem, který je výrobcem poslelí z masivu. Každý rok umisťuji na jeho web výrazný baner:

Banner - nestihneme do Vánoc dodat

Nestyďte se přiznat barvu

 

4. Kontrola skladu

Na tu už je opravdu nejvyšší čas. I kdybyste si ve skladu měli dát půlnoční.

Nesmíte v prosinci zjistit, že nemáte nejprodávanější zboží a už ho nestihnete naskladnit!

Při rozhodování, na jaké produkty se soustředit, vám pomůžou statistiky z loňských Vánoc, ale ještě více z posledního kvartálu roku. Plánujte a připravte se!

Prázdný sklad e-shopu

 

5. Jiskřivý marketing

Marketing by měl prskat do všech stran jako prskavka. Realizujte PPC kampaně na FB a cilte jimi na daná publika.

„PPC kampaně jsou nejrychlejší možnost,“

konstatuje Lukáš Dubina.

„Ještě ten den může kampaň generovat objednávky, když se správně nastaví a nastaví se dostatečně velký proklik.“

Pořád se ale musí výše prokliku inzerentovi vyplatit (aby neproklikal víc, než vydělá). Musí si spočítat ROI.

Vánoční banner - jiskřivý marketing

Konkrétní příklad: Mám sekci Dárky pro muže, kteří mají rádi fitness? Asi ji nebudu cílit na všechny lidi na internetu.

  • Stanovte si rozpočet.
  • Pokud jedete PPC, nezapomeňte dobít včas kredit, aby nedošel uprostřed kampaně – to samé platí u zbožových srovnávačů jako je Heureka.
  • Využijte retence zákazníků a nezapomeňte oslovit stávající klienty. U nich máte díky speciální slevě a tomu, že vás znají a věří vám, větší šanci na opakovaný nákup.
  • Uveřejněte článek na blogu s vánoční tématikou s konkrétními tipy na koupi dárků. (Funkci BLOG mají na Eshop-rychle nyní k dispozici všichni ZDARMA. Není tedy problém pustit se do psaní hned dnes!)
  • Rozešlete vánoční newsletter pro stávající zákazníky (personalizovaný, na základě minulých objednávek).

Vánoční webinář

Vánoční webinář Daniela Višňáka pro Eshop-rychleKdy: Neděle 27.11. ve 20:30

Kde: Živě na internetu

Podmínky účasti: Přihlášení dopředu

Pokud vás zaujaly tipy, co před Vánoci na poslední chvíli lze udělat, abyste si dopomohli k vyšším ziskům, rozhodně si nenechte ujít také “Vánoční webinář“, který si pro zákazníky Eshop-rychle připravil Daniel Višňák.

Dan je mimo jiné autorem naší oblíbené video série E-shop v plusu, která vám už několik týdnů pomáhá každý čtvrtek rozhýbat vaše podnikání.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares