Tak tedy hluboký nádech po předvánočním shonu 2016 a rovnou šipku do on-line podnikání v roce 2017. Přejeme Vám letos hodně radosti z úspěchu. Když dodržíte následujících 10 předsevzetí, vaše šance najít si cestu k zákazníkům v konkurenčním prostředí vzroste.

Rok 2017 je rokem příležitostí. Ty vaše jsou mezi nimi!

Jenže… čekat na ně nemůžete s rukama v klíně, vydejte se jim naproti. On-line prostředí se mění, je potřeba zareagovat na nejaktuálnější trendy a konečně vychytat nedostatky.  Ano… Přesně ty, o kterých možná už dlouho víte, ale nepodařilo se vám s nimi zatím nic udělat.

Pokud se Vás některá předsevzetí v následujícím seznamu netýkají, tak leda dobře. Znamená to, že už jste urazili pořádný kus cesty a máte náskok před drtivou většinou konkurence. Ačkoliv zlepšovat a posunovat se přece dá vždycky všechno.

1. předsevzetí: Budu „real in time“

V prehistorii on-line podnikání stačilo odpovědět na dotaz zákazníka do druhého dne. V historii ten samý den. V nedávné minulosti v řádu hodin.

Ale kdo chce předstihnout konkurenci v roce 2017, měl by přijmout fakt, že trh reaguje „real in time“. Pokud to zaměření vašeho e-shopu dovoluje, využijte ke komunikaci se zákazníky např. on-line chat nebo Facebook messenger.

E-shop v plusu - 14. díl

E-shop v plusu: 14. díl – On-line chat na e-shopu. Ano nebo ne?

Ne. Rozhodně ne. Pokud vám nevadí, že večerní objednávky, shrábne on-line někdo jiný – na rozdíl od vás připojený. ANO. ON-LINE CHAT URČITĚ ANO, jestliže chcete vydělávat on-line podnikáním vy a konkurenci předstihnout. Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!Sdílet na Facebooku8Poslat na Twitter0Google+0

Žádný komentář

2. předsevzetí: Zrychlím svůj e-shop

Také další předsevzetí je o rychlosti. Co dnes není, že? Seznam brzd, které na svém e-shopu (hlavně z neznalosti problematiky) můžete aktivovat, je dlouhý.

Jak vyřešit ty nejčastější chyby, radí náš externí kolega Lukáš Dubina (webdesigner se zaměřením na zvyšování výkonnosti a konverzního poměru e-shopů):

Dupete na brzdy = způsobujete pomalé načítání, například když:

  1. Používáte zbytečně velké obrázky
  2. Měřící skripty či aplikace třetích stran nemáte nasazeny asynchronně (načítají se chybně na začátku a zpomalují vykreslování celého e-shopu)
  3. Nahráváte videa přímo do článků nebo popisků produktů, místo abyste raději streamovali např. přes Youtube či Vimeo

Jak to zlepšit:

1. Zmenšete datovou velikost obrázků

Např. díky webové aplikaci www.tinypng.com dokážete zmenšit vaši grafiku a fotografie až o 70% bez výrazné ztráty kvality. Vše ale otestujte a nezapomeňte si udělat zálohu původní grafiky.

Málokdo možná ví, že systém Eshop-rychle vytvoří automaticky z nahraného obrázku produktu (viz. obrázek – modrá šipka) menší, datově méně náročnou kopii pro náhled produktu. A podle druhu zvolené šablony si navíc sám vybere nejlepší možný rozměr zmenší ho jak rozměrově, tak datově. Stačí NEnastavovat ručně žádný náhled produktu.

Co když ale chcete, aby náhledový obrázek byl jiný než v detailu produktu?

V takovém případě použvejte nejen vzhledově různé, ale i rozměrově odlišné fotografie. Ve výpisu produktů (tzn. náhledový obrázek) velikost 250 x 250px. U detailu produktu je pak ideální rozměr 800 x 800px.

Pokud nahráli jste velký stejný obrázek pro detail i náhled, rapidně se to projeví na rychlosti načítání vašeho e-shopu.

Přidání nového produktu v administraci Eshop-rychle

2. Odstraňte nepoužívané měřící kódy a skripty

Potřebuje váš e-shop skutečně tolik měřících kódů a skriptů, které se vám “válí” ve zdrojovém kódu?

Spousta e-shopařů vyzkouší PPC kampaně, srovnávače zboží jako Heureka či Zbozi.cz, zákaznické chaty či nahrávání uživatelů. Všechna zmíněná “udělátka” ale vyžadují ke své činnosti umístění měřícího skriptu do hlavičky či patičky vašeho e-shopu.

Po čase je ale přestanou využívat. Nevyplatí se jim nebo na ně nemají čas. Skripty ale zapomenou odebrat a tak se stále načítají a zpomalují e-shop. Pokud již danou službu nepoužíváte, odeberte její měřící skript.

3. Využijte populárních streamovacích služeb

Máte videonávod či video prezentaci vašeho produktu? Nenahrávejte video přímo na e-shop. Místo toho využijte populárních streamovacích služeb jako je Youtube.com či Vimeo.com. Pokud máte Facebook page, můžete sdílet video i z Facebooku.

Třeba takto vypadá video z Facebooku sdílené na webu:

Při sdílení přes streamovací služby se video nenačítá z vašeho e-shopu, ale přímo z daného webu, kde je uloženo (Youtube, Vimeo, Facebook). Nezpomaluje tak načítání vašeho e-shopu a navíc může být zdrojem nové návštěvnosti.

Pokud někdo hledá nějaký návod na Youtube a najde vaše video, může se z popisku videa prokliknout do vašeho e-shopu.

Odkaz v popisku videa může být zajímavým zdrojem návštěvnosti

3. předsevzetí: Zaměřím se na kvalitní obsah

„Obsahový marketing je v ČR ještě v plenkách. V mnoha odvětvích není třeba ani jeden konkurent, který by obsah vytvářel. E-shopy mají ještě hodně prostoru obsadit touto strategií místo na trhu. Až se jejich konkurence za dva roky vzbudí, bude pro ni velice obtížné vás dohonit.“

Říká odborník na obsahový marketing Josef Řezníček z Včeliště.cz

Content marketingu jsme věnovali hned tři díly rozhovoru s Josefem Řezníčkem a budeme se mu věnovat i nadále. Jde o důležitý pilíř vašeho on-line podnikání.

Více o content marketingu se dozvíte zde.

Jedním z jeho základních kamenů je psaní blogu. A neříkejte, že nevíte o čem psát.

„Naznačí vám to samotní zákazníci. Základní strukturu článků na blog najdete v jejich nejčastějších dotazech. Vyhledávače v roce 2016 lépe než kdy předtím vyhodnocovaly unikátnost obsahu a tenhle trend bude jednoznačně pokračovat i letos.

Už nestačí v článku desetkrát zopakovat klíčové slovo v prvním pádě – zjednodušeně řečeno. Internet „pozná“, jak často píšete, jestli je obsah pro uživatele unikátní a také vyhodnotí, jestli se čtenářům líbí a zda jste odpověděl na jejich dotaz.

To všechno sečte, podtrhne a „odmění“ nejlépe vedené webové stránky posunem na přednější pozice.”

konstatuje  Lukáš Dubina

 
Náš tip:
Všechny šablony Eshop-rychle.cz a Eshop-rychlo.sk mají k dispozici funkci Blog. Nainstalujete ji během několika málo kliknutí a vteřin. Pokud si nevíte rady, kontaktujte kolegy z naší Technické podpory.
 

Pro všechny, kdo si chtějí přečíst více o tom, jak psát vyvoněné články:

9 tipů, jak napsat článek, který lidé a vyhledávače milují

9 tipů, jak napsat článek, který lidé a vyhledávače milují

Nevíte, jak má vypadat úspěšný článek? Máme pro vás 9 tipů, jak vytvořit článek, který vašemu e-shopu či webu přinese návštěvnost a tržby.

6 komentářů

4. předsevzetí: Budu se mazlit s popisky produktů

Co udělá zákazník, když přijde do kamenné prodejny? Vezme si produkt do ruky. Hodnotí ho hmatem, vizuálně, čichem, kolikrát může i ochutnat. Jenže nic z toho na e-shopu ve virtuální realitě nejde.

Popisky musí nahradit všechny smysly!

čokoláda sušené ovoce

Zdroj: www.originalnicokolada.cz

Věnujte jim dostatečnou pozornost, využijte veškeré možnosti, jak je vytunit. V seriálu Eshop v plusu na našem blogu jsme vám hned v několika dílech poradili, jak k tvorbě popisků produktů moderně přistoupit, jaké psát texty, nahrávat fotky, jak tvořit videa. Najděte si čas a prostudujte rady Dana Višňáka:

  1. 10 jednoduchých kroků k popiskům, které porazí konkurenci
  2. Fotky v popiscích produktů. 4 zásady, jak na to
  3. Jak se nepohřbít ve vyhledávačích kvůli popiskům

5. předsevzetí: Ukážu se

Příběh přímo přitahuje. Zvažte, do jaké míry dokážete nechat své JÁ vystoupit ze stínu a ukázat zákazníkům, kdo ve skutečnosti stojí za www adresou vašeho e-shopu.

„Zejména menší a střední e-shopy mohou díky osobnímu přístupu získat výhodu oproti gigantům na trhu. Moc pěkným příkladem takového přístupu je třeba e-shop s rybářskými potřebami  www.NGTfish.cz.“

radí Lukáš Dubina.

Petr Slovák NGTFish

Zákazník Eshop-rychle.cz Petr Slovák, který úspěšný e-shop provozuje, je  sympatický mladík. Není pro ně nijak zvlášť snadné jít „s kůží na trh“. Ale ve skutečnosti stačí poodhalit cípek soukromí a říci lidem svůj příběh. Zákazníkům v příspěvcích na Facebooku stačí, aby díky nim měli pocit, že Petra lépe znají a že jejich potřebám rozumí.

6. předsevzetí: Nebudu cpát do reklamy nesmyslné peníze

Už se vám někdy stalo, že internet otevřel velkou černou tlamu, udělal ,,chramst”, a vaše peníze investované nerozvážně do některého typu placené reklamy zmizely v nenávratnu?

Tak přesně tomu udělejte v roce 2017 přítrž.

Prodávání na internetu má oproti kamenným prodejnám velkou výhodu. Díky měření můžete zjistit, odkud k vám zákazník přišel, co si prohlížel, jak dlouho tam byl a jak opustil váš e-shop.

Nastavte si správně měřící nástroje. Většina českých i zahraničních e-shopů využívá pro měření nástroj Google Analytics, který je zdarma. Google Analytics vám poskytne potřebná data o výkonu vašeho e-shopu. Přizpůsobte váš e-shop chování vašich návštěvníků.

tržby a konverzní poměr

Investujete do reklamy? PPC, zbožové srovnávače, Facebook ads, banerová reklama? Vyhodnocujte přínosy jednotlivých placených kampaní, ať se nestane, že utratíte za reklamu více, než vám vydělá.

7. předsevzetí: Budu v obraze ohledně EET

Jak to nakonec bude, to není jisté. Zatím v době uzávěrky tohoto článku stále platí, že e-shopů se EET dotkne ve 3. vlně začátkem března 2017.

Elektronické evidenci tržeb jsme se již věnovali dříve: EET a e-shopy: Fakta a mýty přehledně

Nejde jen o to, včas si zjistit, jestli se vašeho e-shopu EET nakonec týkat bude nebo ne. (Na tohle téma chystáme v nejbližších dnech novinku) Téměř jistě se totiž EET dotkne všech e-shopů, kteří chtějí nadále nabízet online platby kartou a platbu v hotovosti při osobním odběru na prodejně. Udržujte si přehled o tom, co všechno musíte ze zákona v souvislosti s EET splnit, věnujte se pečlivě prostudování všech souvisejících paragrafů a pokud se na to necítíte, oslovte odborníky.

I my se vás budeme snažit informovat a na blogu varovat před špeky a chytáky, které blížící se zákon chystá. Stále by ale informace od nás měly sloužit jen jako doplňující. Každý e-shopař by se měl o situaci okolo EET zajímat z vlastní iniciativy.

Aby neschytal pokutu podle známého hesla: „Neznalost zákona neomlouvá.“

 
Náš tip:
V souvislosti s EET pro vás připravujeme technické řešení i další podrobnosti v článcích na našem Blogu.
 

8. předsevzetí: Neprošvihnu Vánoce (ani jiné období, kdy zákazníci utrácejí)

S trochou nadsázky by se dalo říct, že svátky 2017 už skoro klepou na dveře. Hned v prvních týdnech byste měli vyhodnotit výsledky jednotlivých kroků, které jste v souvislosti s vánočními svátky podnikli, aby vám za pár měsíců posloužily jako základ pro úspěšný marketing.

Na významná období, kdy lidé více utrácejí:

  • Valentýn
  • Velikonoce
  • Letní prázdniny
  • Vánoce apod.

se připravujte s dostatečným předstihem. Konec horečným hrrr opatřením na poslední chvíli!

Valentýn

Kampaně, grafika a plány na jednotlivá období už musí být načrtnuté alespoň na papíře.

 Váš spojenec pro rok 2017: Bonusový věrnostní systém, který máte na všech šablonách Eshop-rychle.cz a Eshop-rychlo.sk k dispozici. 

Více o věrnostním programu se dočtete v jednom z našich článků:

Věrnostní systém k dispozici: Motivujte svoje zákazníky k opakovaným nákupům!

Marketingový nástroj, který promění jednorázové zákazníky na pravidelné? Který dá stálým zákazníkům pocit, že o ně pečujete? A který vašemu e-shopu zajistí konkurenční výhodu? Věrnostní systém! Využijte jeho potenciál pro svůj obchodní úspěch. Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!Sdílet na Facebooku61Poslat na Twitter0Google+0

3 komentáře

9. předsevzetí: Zůstanu IN

On-line podnikání je organismus, který se neustále vyvíjí. Sledovat trendy se vyplatí, stejně jako využít všech technických možností, které pro vás vývojářský tým Golemos připravuje. Sledujte náš blog a newslettery.

Přihlaste se k odběru newsletteru a neuniknou vám žádné novinky!

Jedním z našich nejdůležitějších předsevzetí je pravidelně vás informovat. Zjistěte, na co se mimo jiné můžete těšit v roce 2017: Eshop-rychle na nové cestě: Co jsme dokázali v roce 2016 a co chystáme na rok 2017.

10. předsevzetí: Dodržím předsevzetí

Jen 7 ze 100 Čechů dokáže podle statistik svá předsevzetí dodržet. Tak držíme palce, aby se vám to povedlo a e-shop prosperoval.

Dejte vědět na náš Facebook nebo do komentářů, jak se v roce 2017 daří držet.

 

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

  • Martin Janota

    len sa uistim, nahledovy obrazek 800×800 je to tak?

    • Jiří Košťál

      Hezký den Martine,
      náhledový obrázek je ten, který se zobrazuje v boxu produktu a ten tedy nedoporučujeme zadávat vůbec, aby si jej systém sám vygeneroval do požadované velikosti a vám se tam ušetřila práce. Pokud chcete zadávat ale jiný než ten, který se pak zobrazí v detailu, měl by mít velikost ideálně 250x250px.

      • Martin Janota

        super, dik moc za upresneni! v tom clanku to nebolu uplne jasne 😉

shares