Kromě homepage a statických stránek webu, nebo popisků kategorií a produktů jsou na webu další zákoutí, kde se můžete vyřádit a nabídnout uživateli přidanou hodnotu.
Lidský dotek v podobě pěkně/vtipně/originálně napsaného „microcopy“ uživatele příjemně překvapí a vy se můžete zase dalším způsobem odlišit od konkurence a zapracovat na svém „tone of voice“ – komunikačním stylu.
404 error page
Nejčastěji se zapomíná na 404 error stránku. Pokud se na ni uživatel dostane a vy mu nenabídnete cestu kam dál, většinou odchází a my ztrácíme potenciálního zákazníka.
Ukázka defaultní textace v Eshop-rychle: milano.eshop-rychle.cz/coze
Mikrotexty nákupního procesu
Nezapomínejte na mikrotexty, které vedou zákazníka nákupním procesem, registrací a dalšími úkony v e-shopu. Správná úprava těchto mikrotextů totiž zvyšuje konverzní potenciál webu.
Příklad:
Děkujeme za váš nákup./Vaše objednávka se vyřizuje./Na vámi zadanou adresu jsme doručili potvrzovací e-mail.
Zaměřte se také na mikrotexty do kontaktního formuláře, do registračního formuláře, mikrotext vyzývající k odběru newsletteru a také na samotné texty potvrzujících/automatických e-mailů. Nezapomeňte ani na atraktivní textaci případných pop-up oken.
- Nepodceňujte mikrotexty – i když jsou krátké, dělají hodně. I podle nich si vás může někdo zapamatovat a vrátit se nakoupit. Je rozdíl mezi „Děkujeme za váš nákup“ a „Díky! Těšíme se brzkou shledanou.“
- Přizpůsobte je celkového tónu komunikace svého e-shopu.
- Mají být krátké, ale úderné. Vždy musí jasně a srozumitelně komunikovat, co chcete říct.
- U levnějších produktů můžete přitvrdit a rovnou vyzývat k nákupu, u dražších výrobků či služeb je často lepší nabídnout „více informací“.
Akční tlačítka
Pro akční tlačítka platí to samé, co pro mikrotexty.
- Tlačítko musí stručně a jasně komunikovat, co je cílem tlačítka, kam zákazníka kliknutí dovede.
- I text tlačítek můžeme přizpůsobit celkovému tónu komunikace e-shopu.
- Jednou za čas změňte textaci tlačítka, nebo jeho barvu a zkoumejte, zda lidé budou více klikat.
V rozhraní Eshop-rychle si můžete nastavit texty následujících tlačítek
Běžte do administrace Eshop-rychle a do sekce Nastavení-Popisy tlačítek. Zde můžete upravit celou řadu tlačítek…
Hotovo? Pojďme se s vaším vymazleným e-shopem vrhnout na další úpravy, které přivedou další zákazníky!
V příštím díle se dozvíte…
V úvodu našeho mini seriálu o copywritingu jsem slíbila také bonusový díl. Ve čtvrtém a závěrečném díle vám poradím, jak rozjet u svého e-shopu základní content marketing.
Sledujte náš blog a dozvíte se třeba, jak content marketing dokáže snížit investice do PPC reklamy!