Určeno pro e-shopaře: začátečníky Odhadovaná doba čtení: 7 minut

Chcete, aby se vaše produkty na srovnávačích zboží co nejlépe zobrazovaly? Posviťte si na datový XML feed. Jen kvalitní XML feed vám totiž dokáže zajistit správné zobrazování informací u vašeho zboží a taky maximální spárovanost produktů.

Ve 2. dílu „zbožákové bible“ si povíme, které elementy jsou pro zlepšení spárovanosti stěžejní. Pokud budete XML feed zasílat na srovnávače ve správné podobě, najdou si potenciální zákazníci vaše produkty snadněji.

Požadavky na XML feed

Zbožové srovnávače XML feed

Požadavky na produktový XML feed Heureky a Zboží jsou v mnoha ohledech podobné. Vyplatí se však respektovat specifika konkrétního srovnávače. Přesné specifikace XML feedů najdete na těchto odkazech:

Heureka.cz

Heureka.sk

Zboží.cz

Správný XML feed na jedno kliknutí

Pokud využíváte ke svému podnikání e-shopovou platformu Eshop-rychle, máte oproti konkurenci výhodu. Nemusíte totiž investovat do programátorů a ladit s nimi feed přesně dle specifikace konkrétních zbožových srovnávačů. Naprostá většina z nich je již v systému předem připravena a vy perfektně odladěný feed získáte na pár kliknutí.

Generování XML feed Eshop rychle admiistrace

Vygenerování XML feedu v administraci Eshop-rychle na jedno kliknutí!

Co je to spárovanost produktů?

Párování je přiřazení vašeho produktu k již vytvořené produktové kartě v katalogu srovnávače. Na produktové kartě se sdružují (párují) nabídky stejného produktu od různých e-shopů, které splňují určité podmínky.

Porovnání produktů Heureka

Heureka: produktová karta / detail produktu – srovnání nabídek e-shopů

Párování produktů na Heurece

Základními elementy pro párování produktů na Heurece jsou název produktu (PRODUCTNAME) a kategorie produktu (CATEGORYTEXT).

PRODUCTNAME

Heureka logo

Je to přesný název produktu, bez nadbytečných informací. Pravidla pro tvorbu názvu se liší pro různé sekce Heureky, jejich přehled najdete zde.

Hodnota uvedená v PRODUCTNAME musí být obsažena také v elementu PRODUCT, jinak Heureka nebude brát PRODUCTNAME v potaz a bude párovat podle PRODUCT.

PRODUCT

Jedná se o název, který se návštěvníkům Heureky zobrazuje u vašich nabídek (pokud není posílán, zobrazuje se PRODUCTNAME). Název PRODUCT musí obsahovat 100 % PRODUCTNAME + případně informaci navíc.

✓ Povolená rozšíření PRODUCT:

  • Prodloužená záruka
  • Záruka x let na motor, součástky atd.
  • Vynesení do patra v ceně
  • Prodloužení záruční/pozáruční servis
  • Servis zdarma
  • Prodloužená možnost vrácení zboží do
  • Pouze osobní odběr
  • Dárkové balení
  • a další služby spojené s produktem

X Nepovolená rozšíření PRODUCT:

  • Doprava zdarma
  • Dárek
  • Distribuce
  • Dostupnost
  • Autorizovaný prodejce
  • Splátkový prodej
  • Osobní odběr na X pobočkách
  • Sleva na další nákup
  • a další formy vyjádřené slevy (okamžitá sleva, akční cena, bonus …)

SPRÁVNĚ JSOU TEDY U PRODUKTU ZASÍLÁNY NÁZVY NAPŘÍKLAD V TÉTO PODOBĚ:

<PRODUCTNAME>APPLE iPhone 8 64GB Grey</PRODUCTNAME>

<PRODUCT>APPLE iPhone 8 64GB Grey + Prodloužená záruka</PRODUCT>

 

Výhody systému Eshop-rychle
Platforma Eshop-rychle řeší tyto specifikace za vás. Do tagu PRODUCTNAME automaticky propisuje tzv. “První název produktu”, do tagu PRODUCT se automaticky generuje První název produktu (PRODUCTNAME) a v závorce za ním je uveden tzv. “Druhý název produktu” (rozšíření).

 

CATEGORYTEXT

Aby mohla Heureka jednoznačně identifikovat druh produktu, potřebuje znát kategorii. Postačí celá cesta k produktu tak, jak ho máte zařazený v e-shopu – ale jen za předpokladu, že kategorie jasně určuje druh produktu.

Nejlepší je ale posílat rovnou kategorie dle stromu kategorií Heureka.

 

✓  JAK MOHOU VYPADAT SPRÁVNÉ KATEGORIE:

Kosmetika  | Obličej | Pleťové krémy (kategorie není přímo z Heureka stromu kategorií, dostatečně ale vysvětluje o jaký druh produktu jde)

Heureka.cz | Kosmetika a zdraví | Kosmetika | Pleťová kosmetika | Pleťové krémy (kategorie přímo z Heureka stromu kategorií)

Heureka.cz | Dětské zboží | Hračky | Hračky pro holky | Panenky a barbie (kategorie přímo z Heureka stromu kategorií)

 

X  JAK MOHOU VYPADAT ŠPATNÉ KATEGORIE:

Kosmetika | Pleťová kosmetika (z této kategorie není jasné, zda se jedná o krém na tvář, čistící přípravek nebo třeba balzám na rty)

Chovatelství | Krmiva (z této kategorie není jasné, zda jde o krmení pro psy, kočky nebo jiné)

Hračky | Pro holky (z této kategorie není vůbec jasné o jaký typ produktu se jedná)

 

Výhody systému Eshop-rychle
Platforma Eshop-rychle vás nenutí přizpůsobovat strukturu svého e-shopového menu stromu kategorií Heuréky. Snadno si zvolíte z nabídky, které kategorii vaše e-shopová kategorie odpovídá na Heuréce a systém automaticky vyplní správnou strukturu do feedu za vás.

 

ITEMGROUP_ID

Tento element slouží k identifikaci skupiny produktů, které jsou variantami téhož produktu. Stačí všechny varianty produktu označit stejnou hodnotou v tagu ITEMGROUP_ID. Jedná se o kombinaci maximálně 36 znaků (povolené znaky – podtržítka, pomlčky, čísla nula až devět a malé a velké písmena bez diakritiky).

Příklad:

<ITEMGROUP_ID>ABC125d</ITEMGROUP_ID> je zasílán u všech variant jednoho produktu (např. barevné varianty, různé velikosti oblečení apod.)

 

Výhody systému Eshop-rychle
Ani s tímto tagem si na Eshop-rychle e-shopař vůbec nemusí lámat hlavu. Používá-li varianty produktů, systém za něj do feedu automaticky vygeneruje příslušná ITEMGROUP_ID přesně dle specifikace Heuréky.

 

TIP: V Heurece se nově objevuje záložka Datové přehledy, kde si můžete vygenerovat soubor s vlastními nespárovanými položkami doplněný o návrh na správnou produktovou kartu vhodnou k napárování (včetně návrhu na název produktu a Heureka kategorii). Návrhy fungují na principu shody EAN kódu nespárovaného produktu s EAN kódem již aktivních produktů v katalogu Heureky. Pokud XML feedem zasíláte u položek EAN kódy, vyzkoušejte tohoto užitečného pomocníka.

Párování na Zboží.cz

Párování na Zboží je podobné jako na Heurece s tím, že stěžejním párovacím elementem je název produktu PRODUCTNAME. Dále se zde přihlíží také k EAN kódům, cenám produktů, obrázkům, popiskům a kategoriím dle specifikace Zboží.cz.

PRODUCTNAME

Zboží.cz logo

Také na Zboží platí, že v PRODUCTNAME se uvádí pouze obecné pojmenování produktu bez rozšiřujících údajů e-shopu. U většiny kategorií platí pro tvorbu názvů produktů tato šablona:

Výrobce – (Produktová řada) – Produktové označení – Varianta

Př. <PRODUCTNAME> Apple iPhone 7, 32GB růžový</PRODUCTNAME>

Podrobnější informace k tvorbě názvů najdete v Pravidlech pojmenování nabídek.

CATEGORYTEXT

Zboží.cz pracuje pouze s vlastním stromem kategorií. Kategorie doporučujeme zasílat přesně dle specifikace Zboží.cz. Zaprvé je to pomocný element pro párování produktů. Zadruhé, pokud na Zboží.cz zasíláte CATEGORYTEXT, můžou se i nespárované produkty (např. unikátní produkty) zobrazit ve výpisu příslušné kategorie (jinak se zobrazí jen ve fulltextových výsledcích vyhledávání).

EAN

EAN kódy napomáhají správnému párování položek do katalogu Zboží.cz. Pokud znáte EAN kódy, rozhodně je zasílejte u svých produktů. Nezasílejte chybné či vymyšlené EAN kódy. Akceptováno je osmi-, dvanácti-, třinácti-, nebo čtrnáctimístné číslo bez mezer.

Náš tip
Pěkný návod na správné nastavení feedu pro Zboží.cz přímo na platformě Eshop-rychle pro naše e-shopaře nedávno připravilo samotné Zboží. 

Párovací nástroj Zboží.cz

Přímo v administraci Zboží naleznete pod záložkou „Párování“ přehled spárovaných a nespárovaných produktů. Zde si můžete ručně párovat doposud nespárované produkty (případně některé produkty odpárovat).

Stačí v kandidátech na spárování najít vhodnou produktovou kartu z katalogu Zboží (případně použít vyhledávací pole) a kliknout na tlačítko Napárovat. Pokud je vaše nabídka stejná jako produktová karta, ke které jste se chtěli napárovat, produkt se vám spáruje.

Parovani zbozi.cz

Pečlivost a trpělivost 

Myslete na prodeje. Zaměřte se na všechny důležité položky, které má XML feed obsahovat. Teď už víte, kterým elementům věnovat zvýšenou pozornost, a co dělat, aby se vaše produkty napárovaly co nejlépe. Párování produktů nepodceňujte.

V příštím článku se zaměříme na největší srovnávač u nás – Heureka. Podrobně si ukážeme co a jak udělat, aby vám přinášela to, co od ní očekáváte.

 

BiddingTools je tým zkušených marketérů s širokým rozhledem, ale úzkou specializací na zbožové porovnávače. O vaše zbožákové účty e-shopařů se umí postarat od A do Z tak, aby šetřili čas a vydělávali víc peněz. Vyvíjí nástroje pro správu zbožových porovnávačů a každý den vymýšlí způsoby, jak agenturám i e-shopům na zbožácích zjednodušovat život.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares