Nasazování měřících kódů na vaše weby se snažíme držet většinu uživatelů co nejjednodušší, ale rádi bychom dali i pokročilým uživatelům možnost nasazovat si vlastní měřící kódy. Právě k tomu slouží nově nasazený nástroj Google Tag Manager.
Co je Google Tag Manager?
Google Tag Manager (GTM) je nástroj od společnosti Google, který lze zdarma využívat pro přehlednou správu měřících kódů na webu.
Jeho použití není omezeno jen na služby od Googlu, jako jsou např. Google Analytics, Google AdWords nebo remarketingové kódy právě pro zmiňované AdWords, ale lze ho využít univerzálně pro jakékoli měřící kódy. Ať už se jedná o reklamní síť Sklik, analytické nástroje Hotjar, CrazyEgg a další vyžadující ke svému fungování nasazení měřících kódů na stránky.
Jak GTM funguje?
Princip fungování GTM je takový, že se na webové stránky umístí pouze jeden kód s unikátním identifikačním ID, jehož prostřednictvím se poté spouští na stránkách jednotlivé měřící kódy. Ty je potřeba ručně nastavit ve webovém rozhraní Google Tag Manageru.
Je pro mě GTM vhodný?
Google Tag Manager není určitě vhodný pro naprosté začátečníky, kteří neumí s tímto nástrojem pracovat. Může se jednat o velmi mocný nástroj v rukou zkušeného uživatele, ale také si jeho neodborným používáním můžete ve svých statistikách natropit pořádnou paseku.
Pokud tedy s tímto systémem pro správu kódů / značek neumíte zacházet, doporučujeme využívat přednastavených kódů od Eshop-rychle v administraci svého e-shopu (E-shop -> Analytika -> Konverzní kódy), kde si propojíte svůj e-shop s Facebookem, Sklikem, AdWords, Zboží.cz nebo kteroukoli dalším podporovanou službou jednoduše pouhým vyplněním vlastního ID dané služby a zvládne to opravdu každý.
Kde si mohu GTM nastavit?
Po vytvoření osobního účtu na stránkách Google Tag Manageru vyplňte své GTM ID do naší administrace v sekci (E-shop -> Analytika -> Služby Google) do políčka GTM-ID.
Tento unikátní identifikátor najdete ve webovém rozhraní GTM po vytvoření svého účtu v sekci Účty. Viz. obrázek
Jak GTM nastavit?
Jak již bylo zmíněno, práce s GTM není pro naprosté začátečníky a pro správné měření je třeba vědět, co ve webovém rozhraní služby nastavit.
Zde máte pro inspiraci několik zdrojů, které vám s nastavením mohou případně pomoci:
- Oficiální nápověda Google Tag Manageru
- Manuál ke GTM od agentury H1
- Velmi pěkný článek o základním nastavení GTM
Kolik GTM stojí?
Nic. Google dává k dispozici tento systém pro správu měřících kódů zdarma a my vám ho nabízíme v administraci e-shopu pochopitelně také bezplatně.
Doufáme, že jsme novinkou udělali mnohým z vás radost a že se nám díky podobným vylepšením podaří pomoci posunout vaši webovou analytiku zase o krůček výš.