V našem pravidelném přehledu ze světa e-commerce se ještě jednou a s odstupem ohlédneme za výsledky letošních Vánoc. Česká e-commerce patří k velmi vyspělým trhům. V nejnáročnějším období roku jí však až doposud brzdily limity doručovacích společností. Dle analýz se však letos poprvé podařily Vánoce zvládnout bez větších excesů, které jsme zažívali v minulých letech. Doufejme, že se dopravcům podařilo vyladit procesy a celá e-commerce si tak může odškrtnout splnění další důležité mety.
Méně potěšující zprávou pro zákazníky a především pro dobrou pověst e-shopů, je zjištění portálu www.seznamzpravy.cz , který zveřejnil informace o dvojích cenách, které se zobrazují v závislosti na způsobu návštěvy e-shopu. Online světu se tentokráte nevyhnuly ani skandály, kterých si všimla i offline média. Zatímco českou společností otřásla zakázka na připravovaný e-shop na dálniční známky, celosvětovým skandálem se stalo přeprodávání dat společnosti Avast. Důkazem o výrazných proměnách online prostředí je i zpráva společnosti Google, která se v dohledném horizontu chystá ukončit používání cookies. I tentokrát vás v našem přehledu ze světa e-commerce čeká slušná porce novinek, zajímavostí a inspirace.
Příjemné čtení přeje tým Eshop rychle.
E-shopy a dopravci o Vánocích zrychlily – balíčky byly u zákazníků za dva dny
Rychlost a kvalita doručení je zásadním faktorem jak pro provozovatele e-shopů, tak jejich zákazníky. Data z letošních Vánoc ukazují, že tentokrát proběhlo doručení dárků bez větších problémů a včas.
Stejný obchod, dvě různé ceny? Záleží na tom, odkud přijdete
Jedno zboží, dvě různé ceny? I to může nastat, když přicházíte na e-shop napřímo, nebo přes zbožový srovnávač Zboží.cz či Heureka.cz. A rozdíl může být i tisíce korun.
Vyrazí Češi vůbec do kamenných obchodů? Prodeje e-shopů předčily očekávání
On-line prodeje v roce 2019 předčily očekávání. Celá třetina z obratu 52 miliard korun se realizuje v předvánočním období. Lidé nakupují online stále více i zboží, kterému ještě nedávno zcela dominovaly kamenné obchody.
Je to e-shop, nebo není? V čem je háček?
Hledět pouze na cenu se při online nakupování nemusí vždy vyplácet. Množí se totiž e-shopy, které se zaměřují na velmi levné zboží. Jenže nakonec se dozvíte, že zboží pojede z Číny několik týdnů a vy uzavíráte obchod se subjektem mimo EU.
USA oficiálně protestovaly proti české digitální dani, Schillerová se odvety nebojí
Záměr zavést tzv. digitální daň, která by měla do rozpočtu přinést až 5 miliard korun zvedl ze židle Spojené státy americké. Právě firem jako jsou Google, Facebook či Apple by se daň totiž měla dotknout nejvíce. Provozovatelé e-shopů však mohou být klidní.
Google Chrome se chystá skoncovat s cookies
Ukončení podpory tzv. cookies, které představují zásadní nástroj ve světě online inzerce, oznámila společnost Google a mělo by k němu dojít v horizontu dvou let. Google slibuje vlastní řešení problematiky zobrazování personalizované reklamy.
Odložené platby dobývají e-commerce
Obliba tzv. odložených plateb při online nakupování rychle roste. V případě vrácení zboží zákazník ani nemusí vlastní peníze vytahovat z kapsy. Pro e-shopy přináší nové možnosti integrace odložených plateb např. Twisto a další.
20 Facebook statistik, které byste v roce 2020 neměli ignorovat
Po vyhledávači Google a platformě YouTube je Facebook nejnavštěvovanější stránka na světě. Ať se nám to líbí, nebo ne, ať už někteří odborníci předpovídají sociálním sítím úpadek, dobrý online marketing bez využití Facebooku půjde realizovat jen těžko. Jak z kampaní vytěžit maximum?
Google Market Finder a další nástroje pro malé firmy v roce 2020
Firmám, které chtějí expandovat na zahraniční trhy má pomáhat novinka Google Market Finder. Služba byla uvedena již 2017, ale až nyní přichází i do Evropy. Zpracovává data ze všech významných globálních regionů a tak dokáže pomoci s nalezením nových příležitostí a orientací na nových trzích.
Infografika: Podíl vyhledávačů Google a Seznam na českém internetu #2020
Inzerujete na Googlu i Seznamu? Pak je dobré sledovat vývoj pozic vyhledávačů. Trend je už od roku 2014 jasný. Jaká jsou ale aktuální čísla za rok 2019?
Mobile Internet Forum: Kudy cestou k mobilnímu růstu v e-commerce?
Připravenost e-shopů na růst vyhledávání v mobilních zařízeních je jedním z předpokladů úspěšného podnikání. Na dubnové konferenci Mobile Internet Forum bude Alberto Miotti (Google) ukazovat, jak např. konzistentní práce s UX dokáže odstranit překážky, které stojí v cestě rozvoji ve světě “mobile first“.
Notino je skvělou ukázkou, že ve světě online podnikání lze z pomyslné nuly a za poměrně krátkou dobu dojít až k miliardovým obratům. Notino za patnáct let působení vyrostlo do největšího online obchodu svého oboru v Evropě působícího ve čtyřiadvaceti zemích.
Odložené platby raketově mění chování zákazníků na českých e-shopech
Zhruba 60 – 70 % započatých objednávek na e-shopech končí opuštěním košíku. Důvodem mohou být špatně zvolené platební metody, nevhodně odkomunikovaná cena za dopravu, nebo povinná registrace. Lpění na prověřené klasice, jako je platba na dobírku, se přestává vyplácet.
Avast čelí skandálu. Prodává data o tom, co všechno děláte na internetu
Avast byl po celá léta inspirativní českou firmou, která to dotáhla až na globální trh. Tentokrát se však dostala do hlavní role díky nepříjemnému skandálu s přeprodáváním detailních informací o internetové aktivitě uživatelů.
Uniklo nám něco?
Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.