Pokud jste dosud využívali u svých produktů štítek “Doprava zdarma”, mohli jste se dostat do situace, kdy jste byli limitováni nedostatkem podrobnějšího nastavení vámi poskytovaných způsobů dopravy. Trochu jsme si na nastavení dopravy zdarma posvítili a dali mu další možnosti, které vám umožní dopravu zdarma nastavit do puntíku dle vašich představ.
Dosavadní limity dopravy zdarma
Dosud mohlo docházet k situacím, kdy zákazník s produktem splňujícím podmínky pro dopravu zdarma mohl například objednat dopravné, které pro vás bylo značně nevýhodné, jelikož pro něj nebylo možné nastavit individuální nastavení spolu s podmínkou pro zobrazení dopravy zdarma.
Zároveň pokud jste některou ze systémových doprav (například Balíkovna či Zásilkovna) chtěli nabízet mezi dopravami zdarma, pak pokud v košíku nebyl produkt se štítkem “Doprava zdarma”, tyto způsoby dopravy se nezobrazovaly vůbec a špatně se kombinovaly s dalšími podmínkami dopravy zdarma jako jsou váhové a cenové limity.
Základní nastavení dopravy zdarma pro oštítkované produkty
Základní nastavení funkce Doprava zdarma najdete v sekci E-shop > Poštovné > Doprava zdarma. Zde volíte podmínky, za kterých zákazník dopravu zdarma získá.
Obsahuje košík kromě produktu se štítkem “Doprava zdarma” i další produkty, na které se doprava zdarma nevztahuje? V první nabídce definujete, zda i v takovém případě poskytnete nárok na bezplatnou dopravu či nikoli.
Níže pak volíte, zda budou všechny způsoby dopravy zobrazeny s nulovou cenou, či jako takové nabídnete jen vámi vybrané způsoby.
Právě pro poslední jmenovanou konfiguraci je nyní k dispozici podrobnější nastavení u jednotlivých vámi nabízených doprav.
Zvolte si u každé dopravy další individuální nastavení
Abychom předešli situacím zmíněným výše, v detailu každého způsobu dopravy jsme do části “Doprava zdarma pro oštítkované produkty” přidali tři různé možnosti:
- Zobrazovat jen když je v košíku splněna podmínka produktů se štítkem „Doprava zdarma”
- Zobrazovat vždy. Zdarma, když je v košíku splněna podmínka produktů se štítkem „Doprava zdarma”, jinak za vámi nastavené ceny
- Zobrazovat vždy za vámi nastavené ceny
Co toto nastavení umožňuje?
1. Zobrazovat jen když je v košíku splněna podmínka produktů se štítkem „Doprava zdarma”
Pokud u způsobu dopravy zvolíte toto nastavení, pak tento způsob se bude v košíku nabízet zdarma, ale zároveň se zobrazí jen ve chvíli, kdy produkty v košíku budou splňovat podmínky pro získání bezplatné dopravy (dle obecného nastavení výše). V opačném případě se tento způsob dopravy v košíku vůbec nezobrazí. Toto bylo původně jediné možné nastavení, které doprava zdarma nabízela.
2. Zobrazovat vždy. Zdarma, když je v košíku splněna podmínka produktů se štítkem „Doprava zdarma”, jinak za vámi nastavené ceny
Při tomto nastavení se daný způsob dopravy zobrazuje vždy. Pokud jsou splněny podmínky pro dopravu zdarma v obecném nastavení, pak se způsob dopravy zobrazuje bezplatně. V opačném případě se způsob dopravy stále zobrazuje, ale již za cenu, kterou máte u dopravy zadanou a bere v potaz samozřejmě i všechny cenové a váhové limity u ní nastavené.
3. Zobrazovat vždy za vámi nastavené ceny
Pokud zvolíte tuto možnost, bude se způsob dopravy zobrazovat vždy zpoplatněný vámi udanou cenou, i pokud bude košík obsahovat produkty splňující podmínky dopravy zdarma. Tento způsob dopravy tak bude jakousi placenou alternativou mezi jinými dopravami, které mají podmínky jiné – zobrazují se zdarma.
S tímto nastavením si tak tedy můžete u každé dopravy individuálně nastavit její chování a tím i zobrazení v košíku v případě, že se v něm nachází produkty splňující podmínky pro získání dopravy zdarma.