Nedávno jsme vám poodhalili skrytou sílu UX designu a jeho vliv na výkon e-shopu. Pokud jste článek přehlédli, doporučujeme se k němu vrátit. Konkurence nikdy nespí a tipů ke zvyšování výkonu e-shopu není nikdy dost. Máte-li raději pohyblivé obrázky, mrkněte na video, ve kterém se dozvíte, jak mocným nástrojem dokáže být právě UX design a jak dlouhá cesta vedla ke vzniku naší nové revoluční šablony.
Dnes bychom vám rádi přiblížili samotnou šablonu, její přednosti a vylepšení v porovnání s předchozími šablonami, ale i úplné novinky. Zkrátka to, co z ní činí milník v historii e-shopových šablon od Eshop-rychle.
O čem to bude:
Masivní investice do vývoje šablony
Nová šablona tvoří technologicky a designově kompaktní celek. Z dlouhého seznamu předností bylo těžké vybrat tu jedinou vyčnívající. Více než roční vývoj však spojoval prvek, který bychom rádi zmínili jako první, protože zásadně ovlivnil práci celého týmu i podobu šablony. Za vývojáře, grafiky, UX designéra, produktového a projektového manažera a další osoby, které se na vývoji šablony podílely, vše shrnul hlavní kapitán lodi Eshop-rychle Karel Jeřábek:
Náš cíl byl jediný. Připravit pro e-shopaře šablony, které nebudou jen přehlídkou zbytečných (i když líbivých) efektů, ale obchodním nástrojem propracovaným do detailů a které pomohou skutečně zvýšit výkon a konkurenceschopnost e-shopu. Do vývoje šablony jsme investovali více než 1,5 milionu korun a tisíce hodin práce, které e-shopaři už investovat nemusí a mohou raději finance využít jinak. K propagaci obchodu, zaplacení odborníků, kteří jim v obchodních aktivitách pomohou, nebo prostě jen k nákupu více zboží na sklad!
Rozvržení e-shopu vyladěné špičkovými odborníky
K vývoji šablony jsme přizvali odborníky na slovo vzaté. Například Lukáše Dubinu, který je považován za špičku v oboru e-commerce na zvyšování výkonu a uživatelskou použitelnost e-shopů. Z této spolupráce vzešlo více než 150 wireframů, které zajistily, aby se na e-shopech komfortněji a snadněji nakupovalo. UX design, který pomáhá tvořit propracovanější struktury e-shopů a má za úkol, aby se zákazník cítil při nákupu pohodlně, se často podceňuje, nebo dokonce opomíjí. My jsme však právě do UX designu vložili mnoho poctivého úsilí.
Pokud vás zajímá, jak vypadal proces zrodu nové šablony a jaké konkrétní výsledky dokáže UX design přinášet vašemu podnikání, nahlédněte do článku UX DESIGN – design, který nevidíte, ale cítíte. Výsledky z případové studie vás určitě překvapí. Ostatně kdo by nechtěl zvýšit výkon e-shopu až o desítky procent?
Mobilní telefon králem online světa
Google nedávno spustil upravený algoritmus vyhledávání, tzv. Mobile first index. Ve zkratce se jedná o zohlednění faktu, že při vyhledávání již několik let dochází ke kontinuálnímu nárůstu používání mobilních zařízení. Podobný trend je pozorován také v nákupech přes mobilní telefony. Chcete-li v budoucnu uspět, je proto nezbytné se tomuto trendu přizpůsobit!
Při vývoji nové generace šablon jsme proto velké úsilí věnovali mobilní struktuře e-shopu a UX design detailně propracovali také pro mobilní zařízení (telefony i tablety). Mobily samozřejmě mají svá specifika ve vzhledu i ovládání, proto jsme u drátěných modelů (wireframes) začínali od samých základů i pro mobilní zařízení.
Moderní funkční design a více prostoru produktům
Nová generace šablon přichází s moderním rozvržením plochy. Hlavní pozornost dostává produkt, kterému jsme věnovali téměř 2x větší prostor. UX designér se zároveň postaral o detailně promyšlené rozvržení ostatních prvků. Jedno z nejdůležitějších míst vašeho e-shopu – detail produktu – tak působí vzdušněji, kompaktněji a umožňuje snadnější rychlou orientaci.
Jaké novinky šablona po designové stránce přináší?
- můžete přidávat obrázky v menu do všech úrovní
- zpřehlednit dlaždicové menu na stránkách kategorií pomocí obrázků kategorií
- vyladili jsme také vzhledově i funkčně obrázkovou galerii produktů – počet fotografií není omezen a hlavní fotografii produktu je možné prohlížet ve stejné galerii jako doplňkové fotografie
- brzy můžete očekávat také možnost přidávat vlastní štítky a nastavovat k nim barvy, pořadí a textaci
- následovat bude také nová funkce hodnocení produktů
Přehledný objednávkový proces
Objednávkový proces se občas mění v propadliště, ve kterém končí mnoho zákazníků, kteří už se nikdy k dokončení objednávky nevrátí. Zákazníka, kterého objednávkový proces vašeho e-shopu otráví v momentu, kdy se už těšil na nový produkt, jen s velkým úsilím budete reklamou přivádět zpět. A často se vám to ani nepodaří.
Hladký průchod objednávkovým procesem je tedy základním klíčem k úspěchu. UX designer Lukáš Dubina věnoval proto velkou pozornost právě objednávkovému procesu. Celý objednávkový proces získal moderní a svěží vzhled a dokončení objednávky je tak mnohem komfortnější zážitek.
Jaké novinky šablona přináší v objednávkovém procesu?
- nákupní košík doznal úprav jak po stránce rozložení prvků, přehlednosti, vizuální podoby, tak i co se týče nových funkcí, které zpříjemňují nákup a zaručují zákazníkovi příjemný uživatelský zážitek
- přidali jsme mezikrok v objednávkovém procesu, zlepšující komfort nakupování, upselling (doplňkový prodej souvisejícího zboží) i sběr analytických dat
- hover efekt košíku zobrazuje aktuální stav a napomáhá orientaci zákazníka – zároveň umožňuje přidávat / odebírat další kusy zboží, produkt z košíku rychle odstranit a další
- přibyl samostatný krok pro volbu dopravy a platby (před vyplňováním dodacích údajů, aby zákazníci snadno zjistili, kolik je bude objednávka stát i s dopravou), který zákazníkům přináší lepší vizuální přehlednost a vám lepší sběr dat pro přesnější analýzy
- jednotný vzhled nových informačních vyskakovacích oken (např. pro výběr pobočky dopravce, obrázková galerie apod.)
- objednávkový proces je připraven na začlenění více měn pro e-shopy, které prodávají do zahraničí
- zásadní usnadnění v průchodu objednávkovým procesem – e-shop si pamatuje všechny údaje a volby, které zákazník v objednávkovém procesu zadal a pokud přeskakuje mezi jednotlivými kroky objednávkového procesu, nebo objednávkový proces dokonce opustí, nemusí po návratu zpět nic vysilujícím způsobem vyplňovat znovu
Flexibilita a nové možnosti designu e-shopu
Úpravy na stávajících e-shopových šablonách si vyžadovaly náročnější odborné zásahy do komplikovaně strukturovaného CSS kódu. Současné trendy a uživatelské potřeby však směřují k otevřenějším systémům umožňujícím razantnější změny designu bez nutnosti hlubší znalosti kódu.
Nová generace šablon vám proto nabídne větší flexibilitu v možnostech úprav, které bude možné provádět v uživatelsky komfortním prostředí editoru bez znalostí kaskádových stylů nebo kódování. Získáte tak větší kreativní možnosti při tvorbě vlastního originálního grafického designu. Skrze CSS bude možná upravovat nejen design-barevnost, ale také strukturu webu tzn. přeskupovat pozice některých prvků!
Přehlednější a lépe strukturovaný kód ale umožní snadnější úpravy a větší flexibilitu grafických úprav nejen vám. V případě, že se rozhodnete pro originální design e-shopu na míru, otevírá se s novou šablonou i vašemu grafikovi a kodérovi celý svět nových kreativních možností, jak s designem naložit. Co na starších šablonách bylo nepředstavitelné nebo technicky nemožné, to nyní dokáží odborníci na lusknutí prstu.
Základ pro celou generaci nových šablon
Nová šablona Eshop-rychle však zdaleka nepředstavuje jen osamocenou vlaštovku. Naopak. Stává se technologickou základnou celé generace nových e-shopových šablon, které budou následovat v poměrně rychlém sledu po ní. Koncepci nové generace šablon vystihl náš šéf vývoje a manažer projektu Jiří Košťál:
„Při vývoji nové šablony bylo naší snahou se přiblížit běžnému provozovateli e-shopu a systém postavit tak, aby základní úpravy jako změny barev šablony, obecných i konverzních tlačítek apod. dokázal i laik snadno a rychle přímo z prostředí administrace. Zároveň jsme dbali na udržení pevné kostry šablony tak, aby nedocházelo k na první pohled líbivým, ale v konečném důsledku obchodně neefektivním úpravám, které by výkon e-shopu spíše poškozovaly. Třešničkou na dortu je pak také to, že si uživatel bude moci design doladit na svém eshopu bokem a po odladění všech detailů následně uveřejnit pro zákazníky.“
Rozšířený editor šablony a pracovní mód
Jak jsme už zmínili, důležitým aspektem při vývoji nové generace šablon bylo zvýšení uživatelského komfortu zákazníků e-shopu, ale velký důraz jsme kladli také na zjednodušení administrace e-shopu tak, abychom především nováčkům ještě více usnadnili vstup do světa e-podnikání.
Vznikl tak pokročilý editor šablony, kde lze provádět grafické úpravy bez nutnosti znalosti HTML kódu a CSS. Snadno si tak budete moci měnit barevnost e-shopu včetně konverzních i nekonverzních tlačítek a řadu dalších úprav k odlišení svého e-shopu od konkurence.
Pracovní mód
Uživatelsky snadnější provádění změn si naproti tomu vyžádalo také lepší kontrolu nad výslednou podobou úprav. Vyvinuli jsme proto tzv. pracovní mód. Po aktivaci pracovního módu v administraci jsou vámi provedené změny viditelné pouze ve vašem náhledu a neprojevují se na ostrém provozu zákazníkům. Teprve když jste s výslednými úpravami e-shopu spokojeni, vypublikujete je pro veřejnost všechny najednou. Nemusíte se tedy bát, že zákazníci v kterékoli fázi uvidí rozpracovaný e-shop.
Rozšířený editor textů
Na současných šablonách byly některé textace např. děkovací stránka dosud zafixované a nebylo možné je v administraci e-shopu upravovat. Na nové šabloně jsme pro větší jazykovou flexibilitu přidali také rozsáhlejší editor textů.
V novém editoru můžete ručně změnit veškerou textaci vašeho e-shopu! Pro jazykové kreativce se tak otevírají větší možnosti, jak si vyhrát například s mikrotexty a odlišit se ještě více od konkurence.
Editor textů lze také využít k přeložení e-shopu do jiného jazyka a s určitými omezeními ( zajištění lokálních dopravců atp.) provozovat oddělený e-shop pro jiná teritoria.
Zpětná kompatibilita
Šablony Eshop-rychle používá více než 6 tisíc uživatelů a patří k nejpoužívanějším krabicovým e-shopovým řešením v Čechách a na Slovensku. Při vývoji nové šablony pro nás proto bylo velkým závazkem nabídnout nejen nové možnosti a vychytávky, ale také zajistit co největší kompatibilitu s funkčností stávající palety šablon.
Budete-li přecházet z aktuálních šablon Eshop-rychle na novou generaci šablon, není třeba se obávat komplikovaného nervově devastačního procesu. Přechod je snadný, doslova na několik kliknutí. Manuálně přenastavovat bude nutné pouze jednotlivosti.
Pokud provozujete e-shop na konkurenčním systému, dokážeme pro vás rovněž zajistit hladký přechod na novou generaci šablon Eshop-rychle. Náš externí spolupracovník vám rád pomůže s hromadným importem obsahu, produktů i zákazníků.
Eshop-rychle je již 10 let vaším pomocníkem při rozvoji online podnikání. Mezi naše touhy nepatří uspokojování vlastního ega, ani honba za okamžitým ziskem na úkor kvality. Na to jsme nezapomněli ani při vývoji nové generace šablon a vydali se pracnější cestou zpětné kompatibilitity se staršími šablonami. Prioritou pro nás bylo vaše pohodlí a využitelnost nových šablon pro všechny.
Naši společnou snahu shrnul Lukáš Dubina:
Zdokonalené SEO
Obchod naplněný skvělými produkty neznamená zhola nic bez zástupu dychtivých zákazníků, kteří k vám snadno naleznou cestu. Klíčem k dobré dohledatelnosti vašeho e-shopu je samozřejmě kvalitní obsah a zvládnuté nástroje a techniky spadající pod SEO (Search Engine Optimization – neboli optimalizace pro vyhledávače).
I v případě SEO jsme oslovili odborníky v oboru a veškeré technické úpravy a ladění proběhlo na základě dlouhodobých společných analýz. Stejně jako v případě UX designu jsme se nedali zlákat jednoduchými a obecnými SEO radami, ale investovali čas i finance do podrobných analýz. SEO je jedním z elementárních klíčů při dosahování úspěchu v online podnikání, a proto máme v plánu i nadále SEO našich šablon vylepšovat o další poznatky z vypracovaných analýz odborníků.
V první fázi jsme:
- vyladili veškerá mikrodata
- vylepšili interní prolinkování e-shopu
- sofistikovaněji pracujeme s URL adresami
Kvalitnější data a lepší optimalizace kampaní
Ve spolupráci s předním odborníkem na webovou analytiku, Zbyňkem Hyrákem z Optimalizovaný-Web.cz, jsme důsledně propracovali implementaci kompletní sady měřících a inzertních kódů, které napomáhají lepšímu měření výsledků a následné optimalizaci kampaní tak, abyste své investice do reklamy měli lépe pod kontrolou.
Jmenovitě jsme vyladili implementaci měřících kódů Google Analytics (včetně pokročilé implementace Enhanced Ecommerce) a Google Tag Manager (včetně nejpropracovanější dataLayer na trhu pro pokročilé implementace tohoto nástroje), které nyní pomohou laikům i zkušeným odborníkům sledovat ještě podrobněji výkon e-shopu. Neopomenuli jsme ale samozřejmě ani sociální sítě – s odborníkem na Facebook reklamu Honzou Bartošem jsme propracovali implementaci Facebook pixelu. A v neposlední řadě se aktualizace dočkaly také kódy Google Ads (dříve Google AdWords).
Zkrátka teď už vám na e-shopu bez vašeho vědomí neproklouzne ani myšička. Data a finanční ukazatele budou napříč kanály konzistentní, očištěné o nežádoucí zkreslující vlivy a výkon e-shopu a své kampaně tak budete moci vyhodnocovat lépe, než kdykoli předtím.
Proč přejít na novou generaci šablon od Eshop-rychle?
Ať už zákazníkem Eshop-rychle jste a chystáte se na přechod z jedné ze starších šablon, nebo teprve uvažujete nad přechodem z jiného e-shopového řešení, máme pro vás celou řadu argumentů, které vám mohou v rozhodování pro Eshop-rychle nebo novou šablonu pomoci.
Proč Eshop-rychle?
Nejlepší poměr cena / výkon na trhu – Hledáte profesionální e-shopové řešení, kde za minimální náklady najdete funkčnost, kterou jiné systémy nabízí za pětinásobek ceny a za kterou byste při tvorbě e-shopu na míru vynaložili vysoké desetitisíce až statisíce? Dál nehledejte, jste na správném místě.
Špičková a ochotná zákaznická podpora – Bojíte se, že nebudete mít nikoho k ruce, až si nebudete vědět s funkčností e-shopu rady? Nemusíte. Na skvělé zákaznické podpoře si zakládáme a je naší chloubou, kterou si zákazníci nemůžou vynachválit.
Váš e-shop nikdy nezestárne – Investice finanční i časové do neustálých úprav e-shopu dle nejnovější legislativy a trendů na trhu už položily nejeden byznys. S námi máte jistotu, že váš online obchod nikdy nezestárne. Neustále platformu aktualizujeme a všechny updaty dáváme našim zákazníkům k dispozici ZDARMA.
Spolupracujeme s odborníky – Nesnažíme si hrát na všeználky. E-podnikání má tak široký záběr, že nikdo nemůže vidět skutečně do hloubky ve všech jeho oblastech. To už jsme dávno pochopili, a proto když řešíme webovou analytiku, konzultujeme ji s odborníkem na webovou analytiku. Když navrhujeme novou šablonu, nevyvíjíme ji podle toho, jak se našim grafikům líbí, ale konzultujeme ji s odborníky na výkonnost a použitelnost e-shopů.
Proč novou šablonu?
Je zdarma – Na rozdíl od některých konkurenčních řešení, u nás za žádnou šablonu z naší dílny nepřiplácíte. Všechny šablony, které tvoříme, nabízíme v ceně základního pronájmu e-shopu.
Šablona, která skutečně prodává – Jak už jsme psali, nechceme si hrát na všeználky a myslet si, že bez reálných praktických zkušeností s provozem e-shopu zvládneme postavit dokonalý e-shop. Proto šablona vznikla za pomoci předních odborníků na UX, grafiku a výkonnost e-shopů tak, abychom do ní aplikovali maximum praktických zkušeností z každodenní praxe profesionálů a e-shopařů.
Naklikejte si vzhled e-shopu podle svého gusta – Nejste grafik, nerozumíte kaskádovým stylům a přesto byste si chtěli šablonu upravit dle svého gusta? Neomezujte se na výměnu loga a pozadí stránky. S rozšířeným editorem pro novou generaci šablon si budete moci měnit libovolně také barevnost šablony, barvy tlačítek, texty, nahrávat obrázkové ikony k jednotlivým kategoriím do menu i rozcestníků v kategoriích a mnohé další.
Flexibilita grafických úprav – Nestačí vám úpravy, které nabídne nový designový editor a chcete svůj e-shop ještě více odlišit nebo dokonce úplně přeházet jeho rozložení? Není problém! Kódy šablony jsou postaveny tak, aby nabídly jakémukoli grafikovi maximální flexibilitu a vám tak příležitost ještě více vystoupit z davu.
Perfektní optimalizace pro mobilní zařízení – Chápeme důležitost optimalizace pro mobilní zařízení. Ocení to nejen zákazníci, ale i vyhledávače.
Pokročilá analytika a spolupráce s reklamními nástroji – Nová generace šablon znamená nový level analytiky. Ať už si webovou analytiku řešíte sami, nebo si na ni platíte profesionály, buďte si jisti, že s možnostmi nové šablony budete spokojeni.
Lepší SEO – Na optimalizaci pro vyhledávače neustále pracujeme a pracovat nadále budeme. Nová šablona ale už nyní přináší obohacení o prvky, které starším šablonám chybí. Vypíchnout můžeme zejména mikrodata a lepší práci s interním prolinkováním e-shopu.
Nové funkce exkluzivně pro novou generaci šablon – Řadu nově vznikajících funkcí plánujeme již pouze pro nové šablony a nebudeme je do starších doplňovat. Tento čas chceme raději investovat do rozvoje nových moderních šablon, než zpětnými úpravami zastaralejších šablon.
Zpětná kompatibilita – Ať už svůj e-shop na Eshop-rychle máte a těšíte se, až ho převedete na novou šablonu, nebo se na tvorbu e-shopu teprve chystáte, můžete být v klidu – vše, co jste na svém e-shopu dosud vytvořili, nebo po založení vytvoříte, bude plně přenositelné na novou šablonu.
Kdy se můžete na novou šablonu těšit?
Jak jsme slíbili, novou šablonu je v plánu vypustit do konce 4. kvartálu roku 2018, takže ještě do konce tohoto roku.
Zhruba v polovině prosince zpřístupníme šablonu pro uzavřenou skupinu zájemců, kteří budou mít chuť šablonu v pilotním provozu jako první z e-shopů na reálném provozu otestovat (včas dáme vědět a dostanete příležitost se hlásit).
Brzy po Novém roce pak můžete očekávat šablonu volně dostupnou pro všechny. 😉