V roce 2019 jsme za zvuku fanfár vypustili do světa první z našich šablon tzv. nové generace, New York. K ní se posléze přidalo Milano s horizontálním menu, Geneva, která si z obou předchozích šablon vše dobré vzala a spojila je v nový, unikátní celek, Shopiqueen od externího grafika Tomáše Navrátila nebo nejnovější veselá a hravá Babylon.

Na novou generaci šablon jsme náležitě pyšní, co do možností a zpracování si totiž nezadá s mnohými drahými e-shopy na míru. Zůstáváte stále se svým e-shopem na některé ze starších šablon? V tomto článku vám ukážeme, proč možná děláte chybu.

Proč se vůbec zabývat novou generací šablon?

Věříme, že tato otázka zní v hlavě nejednoho e-shopaře. Abychom na ni dokázali správně odpovědět, je zapotřebí předem zdůraznit, že přechod na nové šablony neznamená jen změnu vzhledu. Pokud totiž využíváte některou ze starších šablon, zbytečně se ochuzujete o nové technologie a množství funkcí, které nová generace nabízí a které jsme vyvíjeli z jediného důvodu – aby vám a vašemu podnikání pomohly nadále růst a držet krok s dobou.

V čem je nová generace tak jiná a revoluční? A proč byste ji měli chtít?

Pro své děti a drahé blízké chceme vždy to nejlepší. Dovolte si to nejlepší nadělit i sobě a svému e-shopu. Jde přeci o váš projekt, zdroj příjmů, vaše “online dítě”. Za kvalitou nových šablon si pevně stojíme a hned vám řekneme proč.

Funkce, moduly a technologie, které na starších šablonách nenajdete

S novou generací šablon se díky jejich vnitřnímu nastavení otevřely nové možnosti pro vaše každodenní e-shopaření. Neustále vyvíjíme nové moduly a funkce, o které s využitím starších šablon přicházíte, a do budoucna tomu nebude jinak. Co tedy s přechodem na novou generaci získáte?

🖌 Rozšířený editor šablony

Může se zdát, že šablon nové generace není prozatím mnoho, a tudíž nenabízí tak atraktivní designové možnosti. Pravdou je, že starší šablony se lišily pouze barevností, a proto jsme jich mohli vysypat z rukávu neuvěřitelné množství. U nových šablon jsme ale šli jinou cestou a nabízíme pro ně unikátní rozšířený editor, ve kterém můžete jednoduše upravit barevnost jednotlivých prvků a na rozdíl od starších šablon si tak můžete vzhled e-shopu maximálně přizpůsobit svému stylu.

Takže suma sumárum, se šablonami nové generace máte mnohem více možností, jak se odlišit od konkurence. Přihoďte ještě pár úprav CSS a váš e-shop bude k nepoznání.

Návod na rozšířený editor šablony

⭐ Hodnocení produktů

Při online nákupech si zákazníci nemohou zboží osahat či vyzkoušet. Je tedy přirozené, že dají na recenze ostatních, kteří již produkt zakoupili. Šablony nové generace přinášejí vychytaný modul pro sběr hodnocení, který se tak může stát poměrně silným marketingovým nástrojem. U produktů se hodnocení zobrazuje v podobě hvězdiček a v systému si můžete nastavit automatické e-maily, ve kterých zákazníkům odešlete prosbu o jeho udělení poté, co provedou objednávku. Tak snadné to je!

Návod na Hodnocení produktů

🛒 Opuštěný košík

Modul opuštěný košík se snaží přivést zpět zákazníky, kteří, jak název napovídá, opustili své naplněné košíky před dokončením nákupu. Zákazníkům můžete zobrazovat pop-up okno, které je na zboží v košíku před odchodem upozorní a jehož součástí je i kolonka pro zadání e-mailu pro zaslání obsahu košíku do e-mailové schránky zákazníka. Takových automatických e-mailů můžete zasílat celou sekvenci a těm zcela nerozhodným přihodit i nějakou tu slevu, která je k nákupu namotivuje. Samozřejmostí jsou přehledné statistiky opuštěných a zachráněných košíků, díky kterým vždy víte, jaké zisky vám modul přinesl.

Součástí modulu opuštěný košík je i možnost změny titulků stránky na kartě prohlížeče, čímž snadno přilákáte zákazníkovu pozornost.

Návod na nastavení opuštěného košíku

🏪 Unikátní prodejní argumenty (USP)

Sami víte, v čem je váš e-shop, produkt či firma unikátní. Řekněte vašim zákazníkům, proč by měli nakoupit právě u vás, a to pomocí modulu pro zobrazení unikátních prodejních argumentů. Přidejte vlastní obrázek a text, případně i prolink na více informací a zobrazujte vaše “júespíčka” atraktivně a efektivně.

Návod na USP

🦶 Moderní a plně editovatelná patička

Patička webu slouží mimo grafického dokreslení celého vizuálu i pro lepší orientaci zákazníků na e-shopu. Ti v ní často hledají kontaktní údaje, obchodní podmínky a další důležité odkazy. Nová patička vám umožní tyto informace umístit do celkem čtyř editovatelných sloupců. Jedním z nich je kontaktní box, jehož informace se pak prolínají do dalších částí systému.

Návod na úpravu patičky

🏷 Atraktivní slevové štítky

Slevy prodávají. Ukažte zákazníkům jasně, kolik ušetří, pokud váš produkt koupí právě v danou chvíli. Slevové štítky dokáží spočítat automaticky procentuální slevu z vámi zadané běžné ceny a ceny prodejní a jednoduchým zásahem si můžete změnit jejich vzhled a pozici.

Návod na slevové štítky

🌳 Ikonky pro menu a obrázky do rozcestníku kategorií

Pro ještě atraktivnější zobrazení vašeho produktového menu a rozcestníku kategorií máte se šablonami nové generace možnost vložit své vlastní obrázky, které kromě vizuálního faktoru mohou pomoci zákazníkům s orientací.

Návod na vkládání obrázků do menu a kategorií

📒 Blogový modul

Píšete články o svých produktech, o novinkách ve vašem oboru či hledáte prostor, kde zákazníkům poskytnout oproti konkurenci něco navíc? Založte si blog! Nejen, že tak přinášíte cenné informace návštěvníkům vašeho e-shopu, ale vytváříte tím i další vstupní stránky, což ocení pro změnu zase vyhledávače. Mrkněte i přímo na náš blog, kde jsme obsahovému marketingu věnovali několik článků.

Návod na tvorbu blogu a vkládání obsahu

👁 Lepší zobrazení produktů na úvodní straně

U šablon nové generace jsme přistoupili k novému a přehlednějšímu zobrazení produktů na úvodní straně. Ty se nyní automaticky třídí do záložek Nejprodávanější, Akce a Novinky dle jim přiřazených štítků. Produkty, které nemají žádný štítek, ale chcete je na úvodní straně zobrazovat, se ve výchozím nastavení ukazují v záložce Vybrali jsme pro vás. Pořadí záložek a jejich názvy si samozřejmě můžete libovolně změnit.

Návod na řazení produktů na úvodní straně

📞 Kontaktní údaje v hlavičce a v objednávkovém procesu

Kromě patičky se vaše kontaktní údaje zadané do kontaktního boxu mohou zobrazovat i v hlavičce e-shopu v podobě telefonního čísla a v objednávkovém procesu. Tam jsou k ruce všem zákazníkům, kteří potřebují poradit těsně před cílem, tedy odesláním objednávky.

Návod na úpravu kontaktních boxů

🎨 Vylepšený prodej produktů s variantami

Z výpisu produktů není na šablonách nové generace možné zakoupit produkt, který má varianty. Namísto toho je zákazník nasměrován nejprve na povinnou volbu varianty. Nemůže se vám tedy stát, že by zákazník vložil do košíku přímo z výpisu produktů variantu produktu, o které ani neměl tušení, jako se tomu mnohdy stávalo u šablon starších generací.

Návod na pokročilé možnosti variant produktů

🖼 Nová galerie produktových obrázků

V šablonách nové generace najdete vylepšenou a modernizovanou galerii obrázků, která umožňuje zobrazení většího obrázku, novou možnost listování a také zobrazení hlavního a připojených obrázků v jednom okně.

🔎 Fixní lišta v detailu produktu

Pokud zákazník scrolluje v detailu produktu až pod úroveň nákupního tlačítka, v horní části stránky se zobrazí lišta, která obsahuje odkazy na jednotlivé části detailu produktu, ale i samotné nákupní tlačítko. Zákazník tak má vždy po ruce vše, co k nákupu potřebuje, aniž by se musel vracet zpět do horní části stránky.

📦 Dostupnost a skladové zásoby v jednom řádku, vlastní dostupnost v boxu produktu

V případě, že využíváte variantu skladu 4 nebo 5 (které počítají se skutečným stavem skladu), na šablonách nové generace se informace o dostupnosti produktu a počtu kusů zobrazují kompaktně v jednom řádku. Takové zobrazení lépe vypadá, šetří prostor a je po všech směrech praktičtější. V boxu produktu se pak vlastní dostupnost zobrazuje stejně tak a přepisuje vágní informace Skladem ano / Skladem ne.

Návod na zobrazení dostupnosti produktů

💡 Pop-up okno při vložení produktu do košíku

Po vložení produktu do košíku se zákazníkovi zobrazí pop-up okno, které mu umožňuje pokračovat do košíku či se vrátit k dalšímu nákupu. Také zde můžete využít atraktivního zobrazení odpočtu do případné dopravy zdarma či prostoru pro nabídku dalších, připojených produktů. Máte tak šanci, že zákazník provede objednávku s vyšší hodnotou.

Návod na nastavení objednávkového procesu

🛒 Čistý a dokonale konverzní nákupní košík

Jakmile se zákazník nachází v cílové rovince, tedy v nákupním košíku, je žádoucí, aby jej nejlépe už nic dalšího nerozptylovalo. Košík jsme tedy na šablonách nové generace upravili tak, aby bylo dosaženo co možná nejvyšší míry dokončených nákupů. V košíku se nezobrazuje e-shopové menu ani další nežádoucí prvky.

🏪 Volba doprav na pobočku

Pokud zákazníkům nabízíte dopravy na pobočky dopravců, jistě uvítáte moderní modul pro volbu konkrétní pobočky. Ten se spustí ve chvíli, kdy zákazník danou dopravu zvolí, tedy ne až v dalším kroku objednávky jako u starých šablon. Pokud má zákazník v prohlížeči povolenou lokalizaci, pak mu bude automaticky vyhledána i nejbližší pobočka.

📝 Rekapitulace objednávky v košíku

Když zákazník prochází jednotlivými kroky objednávkového procesu, je dobré, aby měl své vybrané produkty se všemi podrobnostmi a příplatky stále na očích. Díky rekapitulaci objednávky, která je na nových šablonách zobrazena v košíku, tak zákazníka na jeho konci nic nepřekvapí. I to přispívá k vyššímu množství dokončených objednávek.

ℹ Popisek poštovného

K vašim způsobům doprav a plateb máte s novou generací možnost přidat vlastní popisky, které jsou ihned viditelné, a zároveň i další vysvětlivky, které se zobrazí pod notoricky známým “íčkem” po najetí myši.

👅 Možnost editace systémových textů

Říkáme mu překladač. Modul, který vám jednoduše umožní vyhledat libovolný systémový (dříve nezměnitelný) text a nahradit jej vlastním. Díky tomu máte možnost se v rámci mikrotextace zcela odlišit od vaší konkurence.

Návod na editaci systémových textů

💲 Neomezený počet měn k výběru

Na šablonách nové generace není nijak limitován počet měn, ve kterých chcete zákazníkům umožnit zobrazovat ceny vašich produktů. Volba měny se nachází v pravé horní části obrazovky, jak jsou vaši zákazníci zvyklí z jiných e-shopů.

💌 Boxy pro sběr kontaktů do databáze newsletteru

Nabídněte svým zákazníkům jednoduchou možnost registrovat se k odběru vašich newsletterů. Na šablonách nové generace máte několik možností, kde zobrazovat box pro sběr kontaktů tak, aby byl vždy viditelný. Jeho textaci si můžete libovolně upravit.

Návody na práci s newsletterem

✒ Vylepšené textové novinky

Modernizovali jsme modul pro vkládání textových novinek, který nyní umí zobrazovat kromě data a názvu i krátký úryvek textu s odkazem na celý článek. Zákazníci si také mohou zobrazit i novinky dřívějšího data.

Návod na přidání a editaci obsahu v novinkách

⚡ Energetické štítky pro prodej elektrozařízení

Pokud prodáváte elektrozařízení, ze zákona je nutné u produktů zobrazovat štítek s jeho energetickou náročností a zároveň také informační list výrobku. K tomu slouží modul Energetické štítky, který se postará, aby vámi nahrané štítky a dokumenty byly zobrazeny na těch správných místech.

Více informací o energetických štítcích

📑 Zobrazení všech 4 úrovní menu

Šablona New York ve svém vertikálním menu dokáže zobrazit všechny jeho čtyři úrovně, které je v rámci stromové struktury možné založit. Zákazník tak má stále jasno, v jaké úrovni se pohybuje, a jeho orientace na e-shopu je tak v mnohém usnaděna. Dle odborných SEO doporučení jsou zároveň všechny 4 úrovně menu aktivní a prokliknutelné (na starých šablonách šlo zvolit i jen poslední aktivní úroveň), čímž nedochází k tomu, aby se e-shopaři sami připravili o důležité vstupní stránky.

© Copyright

V patičce je na nových šablonách také možnost nastavit copyright, jehož text můžete zadat jednoduše přímo v administraci.

🗂 Zobrazení zařazení produktu v kategoriích

V detailu produktu se nachází jeho podrobné zařazení ve stromu kategorií. Zákazník tak vždy ví, v jaké úrovni se právě nachází, a hlavně toto zobrazení přináší lepší interní prolinkování, což ocení zejména vyhledávače z pohledu SEO.

✨ UX design

Při vývoji nových šablon jsme se v prvé řadě zaměřili na UX design. Spolupracovali jsme s předními českými odborníky, abychom zajistili, že nákup na vašich e-shopech bude pro zákazníky příjemný, pohodlný a přirozený. UX design totiž není o samotné grafice, obrázcích a líbivých barvách, ale například o správném rozmístění jednotlivých prvků, přehlednosti a jednoduchosti ovládání, co nejlepší průchodnosti objednávkového procesu a dalších detailech, které možná nejsou na první pohled vidět, ale vaši zákazníci rozdíl jistě pocítí.

📱 Odladění pro mobilní zařízení

V dnešní době je veledůležité, aby vaši zákazníci mohli nakupovat pohodlně s použitím svých mobilních telefonů a tabletů. A nejen to – Google nyní upřednostňuje právě mobilní zobrazení před tím desktopovým ve scoringu jednotlivých stránek. Pokud si tedy chcete vztah s tímto gigantickým vyhledávačem zlepšit a nejlépe i do budoucna udržet, sáhněte po některé z nových šablon. Zabijete tak doslova dvě mouchy jednou ranou.

👨‍💻 Neustálý technologický vývoj

Staré šablony jsou postavené na technologiích, které dnes umíme nahradit daleko lepšími. Je proto těžké na ně napasovat množství funkcí, které neustále přidáváme. Jen stěží by někdo vrtal střešní okno do otlučeného Peugeotu, kdyby za stejnou cenu mohl pořídit fungl nový Mercedes s panoramatickou střechou. I proto se při vývoji soustředíme více na novou generaci, která je tak každým dnem ještě lepší, rychlejší a výkonnější.  

💰 Je to zadarmo!

Tenhle důvod jsme si nechali až na konec, ale na vážnosti mu to nikterak neubírá. Do vývoje nových šablon jsme investovali miliony korun. Pro vás se ale s přechodem částka na faktuře nezmění ani o haléř. Samozřejmě že kompletní přesun si žádá trochu práce a ladění, ale přesunem na modernější šablonu můžete pouze získat. 

Pokud stále cítíte jisté obavy, rozptýlit vám je možná pomůže článek “Máte obavy z přechodu na šablonu nové generace? Řekneme vám, proč byste neměli!”, kde se dopodrobna věnujeme nejčastějším důvodům, kvůli kterým e-shopaři s přechodem váhají, a vysvětlujeme, proč obavy často nejsou příliš odůvodněné.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

shares