Víme, že pro některé z vás je blog na vašem e-shopu tak trochu zlý sen. Opravdu se vyplatí ho psát? Jak často? O čem? Oslovili jsme Josefa Řezníčka ze Vceliste.cz a získali základní strategii, kterou určitě zvládnete.
Co se dozvíte tentokrát:
- Blog a jeho základní zákonitosti
- Kvantita versus kvalita příspěvků
- Jak zmiňovat produkty
Připomínáme, že funkci blogu mají všichni zákazníci Eshop-rychle k dispozici zdarma přímo v administraci svých e-shopů. Snad vám tedy dnešní tipy poslouží jako inspirace a i díky nim nakopnete marketing svého e-shopu na úplně jiný level.
Pokud jste nečetli, určitě doporučujeme nejprve přečíst první část rozhovoru.
Jaké zákonitosti by měl splňovat obsah v blogu?
V případě e-shopů by určitě měl mít nějakou návaznost na to, co prodávají. Důležité je stanovit si také cíl, čeho chcete, aby příspěvek na blogu dosáhnul a k němu článek směřovat. Pak je důležitá konzistence tvorby obsahu a jasný plán propagace. Tedy způsobu, jak váš obsah dostat před správné publikum. Je toho hodně.
Rozhoduje více kvalita nebo kvantita příspěvků na blogu?
Nedá se to tak úplně říct. Ale dobrá strategie pro e-shop je často začít intenzivně po prvních pár měsíců, obsáhnout hodně témat a potom se zaměřit na kvalitu a u té zůstat při dlouhodobé strategii. Ale ne vždy. Záleží na profilaci značky, jak chce působit. Někdy je důležité začít s maximální kvalitou od začátku, byť se dostaví výsledky pomaleji.
Do jaké míry „vpašovat“ do obsahu produkty a podněty ke koupi? Kde je hranice, kterou uživatelé obecně snesou? Čím základním se v tomto směru řídit?
Pokud půjde o nějaký základní obsah typu doporučení tipů na dárky k Valentýnovi pro dárkový e-shop, můžeme rovnou produkty vnořit do tipů a rovnou na ně odkázat. Pokud ale prodáváme třeba drahé produkty s delším rozhodovacím nákupním cyklem, je lepší zvolit třeba jen ukázky použití, nebo jen ve článku zmínit produkt, nebo ho jen ukázat na fotografii, která má za cíl dostat se do podvědomí zákazníků.
Čím se mohou provozovatelé e-shopů řídit?
Důležité je správně pochopit nákupní proces. U obrátkového zboží s nižší cenovkou je pak obvykle strategie přímočařejší (přímá nabídka produktů v obsahu), u drahého zboží (představte si například tepelné čerpadlo) je obsahový cyklus delší, více rozpracovaný pro každou nákupní fázi, protože každá fáze je mnohem delší, než když si kupujeme například novou náplň do tiskárny. Samozřejmě záleží i na cílech, které má obsah splnit.
Je dobré si ale ujasnit, že v mnoha případech jsou základem obsahového marketingu skvěle popsané detaily produktů plus pár obsahových statických stránek. Někdy není ani blog potřeba. Například na CopyVčelka.cz pomáháme spoustu e-shopům, kteří pracují především na popiscích produktů, a skvěle jim to funguje.
Pokračovat můžete závěrečnou, třetí část rozhovoru s Josefem Řezníčkem.
V Eshop-rychle spolupracujeme s předními odborníky, například zmiňovaným popiskům se do detailu věnuje v seriálu E-shop v plusu pro změnu Dan Višňák.
Nezapomeňte, že blog je „jen“ jedním z mnoha puzzle dílků, ze kterých se skládá strategie obsahového (content) marketingu.
Když s ním budete zacházet správně, zlé sny rozhodně nebudete mít vy, ale naopak vaše konkurence.