Funkce, kterou už majitelé e-shopů na české platformě Eshop-rychle.cz mohou zdarma nějaký ten čas využívat, přichází nyní také pro slovenskou verzi Eshop-rychlo.sk.
Řekli jsme si Prečo nie! Google sice nepodporuje službu Google Nákupy pro Slovenskou republiku, ale neexistuje důvod, proč bychom nemohli našim slovenským e-shopařům nabídnout stejný luxus v podobě dynamického remarketingu na Googlu, ze kterého se těší už nějaký ten pátek jejich čeští kolegové.
Ale popořadě i pro úplné začátečníky.
Co vlastně ten dynamický remarketing je?
Dejme na začátek stranou slovo dynamický a začněme pro laiky nejprve vysvětlením, co to vůbec znamená remarketing.
Remarketing (někdy také retargeting) je způsob cílení reklamy na uživatele, kteří již v minulosti navštívili váš web. Jeho cílem je znovu se potenciálnímu zákazníkovi připomenout.
Dynamický remarketing posouvá tento princip ještě dál. Umožňuje totiž zobrazovat návštěvníkům reklamu na konkrétní produkt, který si na vašem webu prohlíželi.
V čem spočívá síla této reklamy?
Síla dynamického remarketingu, spočívá v tom, že pokud již návštěvník na vašem webu o produkt zájem projevil tím, že si ho prohlížel, tak ho takto cílenou reklamou můžete snáze přesvědčit ke konečném nákupu. Třeba už jen připomenutím, že se o daný produkt zajímal.
Dynamický remarketing v Google AdWords

Přesně zacílená reklama
Využití tohoto druhu oslovení potenciálních zákazníků umožňuje například služba Google AdWords, která (jak většina z vás jistě ví) slouží k tvoření a správě placených reklamních kampaní v síti Google.
Funkce dynamického remarketingu v Google AdWords vám tak umožňuje cílit reklamu v reklamní síti Google na návštěvníky, o kterých víte, že již na vašem webu byli a kteří si prohlíželi nějaké vaše produkty. V reklamách se jim pak budou připomínat právě ty produkty, které si u vás na e-shopu již prohlíželi a víte tedy, že je zaujaly.
Svou reklamou tedy míříte přímo do černého!
Jak dynamický remarketing aktivovat?
Aktivace v administraci Eshop-rychle / Eshop-rychlo
Službu Google remarketing lze aktivovat v administraci vašeho e-shopu v sekci Eshop -> Analytika -> Služby Google.
Zde aktivaci provedete pomocí zaškrtnutí check-boxu „Zapnúť dynamický remarketing Google“. U této nabídky je pak nutné provést i napojení na Google AdWords, aby tam systém mohl zasílat data o produktech. Toto napojení provedete jednoduše pouhým zadáním „Google conversion ID“ svého Google AdWords účtu. My se pak automaticky postaráme po technické stránce o zbytek a data začneme okamžitě Googlu odesílat.
Toto ID získáte v nastavení svého AdWords účtu:
- Do účtu se přihlasíte na www.adwords.google.com (pokud jste s AdWords ještě nikdy nepracovali a účet nemáte, můžete si ho zdarma na stejné stránce vytvořit)
- V horní liště proklikněte na sekci Nástroje -> Počet konverzí
- Zde pak klikněte na tlačítko +KONVERZE a na následující stránce zvolíte možnost Web
- V tuto chvíli nastavujete parametry nové konverzní akce. Nastavit je můžete například podle následujícího obrázku.
- Po uložení se ocitnete na stránce se zobrazeným kódem, ze kterého vyčtete nejen požadovaný „Google conversion ID“, který musíme vyplnit v administraci v sekci E-shop -> Analytika -> Služby Google…
…ale vyčtete z něj i další položky, které můžeme využít k vyplnění Google AdWords sekce v E-shop -> Analytika -> Konverzní kódy.
Kde získat feed produktů
Aby mohly reklamní kampaně, které přes AdWords vytvoříte, nabízet produkty, je nutné je do Googlu nahrát. To provedete skrze feed, který systém nově pro Google remarketing v sekci Eshop -> Export -> Export produktů generuje ve feedu pojmenovaném Google remarketing.
Tento feed následně nahrajete přímo do Google AdWords. AdWords bohužel nepodporuje formát .xml (jako je tomu v případě využití Google Merchant Center pro české e-shopy), ale pouze statické tabulkové .csv soubory.
Slovenské e-shopy se tedy pro remarketing v Google AdWords musí spokojit s tímto statickým formátem, který z tohoto důvodu náš systém generuje po zaškrtnutí příslušného checkboxu.
Jak nahrát produkty do Google AdWords
Nabídku nahrání .csv souboru najdete v Google AdWords v menu Kampaně -> Sdílená knihovna -> Firemní údaje, kde v nabídce +ÚDAJE zvolíte Zdroj dynamických obsahových reklam -> Vlastní.
Zde už si pak jen zdroj jakkoli pojmenujete a zvolíte .csv soubor, který chcete nahrát.
Tím máte zdroj produktů připraven
…a jste připraveni na tvorbu reklam v Google AdWords.
Samotná tvorba dynamických produktových reklam výrazně přesahuje rozsah tohoto článku, ale můžete začít například tímto oficiálním návodem od Googlu.
Návod na vytváření dynamických obsahových reklam [CZ]
Vytvorenie dynamických obsahových reklám [SK]
Chtěli byste detailní návod na tvorbu dynamických produktových reklam?
Rozhodně si netroufám tvrdit, že jsem v oblasti PPC odborník, proto pokud budete mít opravdu zájem dozvědět se více o tom, jak se takové reklamy následně tvoří přímo v Google AdWords, dejte nám v komentářích vědět a můžeme se domluvit přímo s některým z PPC specialistů a takový článek pro vás společně připravit.