Ve vysoce konkurenčním prostředí online podnikání mohou být úspěšní jen ti, kteří zákazníkům nabízí stále komfortnější podmínky nákupu, plateb i doručení. Takový přístup k podnikání platí pro malé e-shopaře jednotlivce, středně velké firmy, ale i velké giganty, jakými jsou zbožové srovnávače.
Nedávno jsme pro vás spustili pětidílný seriál právě na téma maximálního využití zbožových srovnávačů. Dva nejsilnější Heureka a Zboží.cz společně ovládají 91% zbožákového trhu. Ignorovat je se proto nevyplácí. Naopak je dobré mít je dobře vyladěné.
Zobrazení ceny za dopravu a sítě výdejních míst
Jedním z faktorů, který významně ovlivňuje rozhodování zákazníků při výběru internetového obchodu, je nejen celková cena produktu, způsob provedení platby, ale také forma a cena doručení. Zákazníci jsou lidově řečeno namlsaní, a tak o nákupu nebo naopak opuštění e-shopu rozhodují opravdové detaily. Zákazník chce mít možnost si rychle a snadno prohlédnout požadované parametry a vše porovnat. A pak vybrat ten e-shop, kde mu zkrátka jdou nejvíce naproti.
Tomuto očekávání zákazníků se snaží vyhovět také druhý největší srovnávač Zboží.cz, který nedávno nabídl zdánlivě malou, nicméně velmi příjemnou funkcionalitu. Využíváte ji i vy ve svůj prospěch?
Zboží.cz umožňuje zobrazovat cenu za dopravu a přehlednou mapu výdejních míst pomocí tzv. tagu DELIVERY. Zákazník si tak může okamžitě vybrat e-shop, který nabízí nejlepší podmínky.
Pokud zbožovému srovnávači dodáváte požadované data u nabídky se přehledně zobrazí informace o ceně dopravy atd. Pokud však s tagem DELIVERY nepracujete, níže na obrázku vidíte, že přicházíte o atraktivní možnost prezentace.
Nastavení feedu pro zobrazení ceny doručení
Zkušenější vědí, že o správné zobrazování vašich produktů a všech důležitých parametrů se na zbožácích stará tzv. XML feed. Důležitost správného nastavení XML feedu jsme podrobně rozebrali ve druhém dílu zbožákové bible. Pokud v problematice zbožáků a jejich nastavení trochu plavete nahlédněte do svatého písma naší zbožákové bible.
Chcete-li zobrazovat cenu dopravy a výdejní místa je třeba nastavit DELIVERY tag. To lze provést dvěma způsoby pomocí administrace zboží.cz, nebo prostřednictvím XML feedu v administraci Eshop-rychle. Pokud budete posílat informace pouze pomocí XML feedu, ale nebude mít tohoto dopravce přidaného i v administraci, informace se na Zboží.cz nezobrazí!
V administraci e-shopu běžte do záložky E-shop → Export. Zde je zatrhávací políčko Zapnout automatické generování tagu DELIVERY. Po aktivaci systém sám generuje příslušný feed. Nezapomeňte zvolit příslušné dopravce v administraci zboží.cz!
Podrobné informace k tzv. DELIVERY tagu na Zboží.cz naleznete v článku Jak na Zboží.cz: Doprava a výdejní místa
Detaily rozhodují
Funkční celek se mnohdy skládá z desítky i stovky dobře vyladěných jednotlivostí a detailů. Neopomínejte proto využívat všech dostupných možností, jak zákazníky zaujmout. Konec konců, když to neuděláte vy, udělá to vaše konkurence.