Šablona Milano je stále ještě čerstvá, a proto i v dubnu jsme se pochopitelně věnovali i ve spolupráci s vámi detailnímu ladění drobných porodních bolístek. Práce samozřejmě neustaly ani na našich v současné době nejvyšších prioritách, kterými jsou optimalizace celé eshopové aplikace, možnosti lepší škálovatelnosti serverů, a tím tak přímé navýšení výkonu a stability serverů. Nadále tak platí, že stabilitu služeb považujeme za stěžejní. I tak se nám ale podařilo nejen vyladit několik funkcionalit, ale uvést i nové.
Pojďme se podívat, co vše se vývojářům podařilo během dubna 2020.Optimalizace vytížení serverů a databází
Ačkoliv se virová epidemie v České republice nerozšíříla v nijak extrémní míře, ovlivnila chod snad úplně všeho v našich životech, včetně vývoje e-commerce trhu. S přesunem obrovské části osobního i podnikatelského života do online prostředí se mnoho poskytovatelů online služeb (napříč celým trhem) potýká s technickými problémy. Enormní zátěži byly vystaveny nejen naše systémy, ale i technologie našich dodavatelů.
Při detekci prvních výpadků jsme proto ihned přesunuly veškeré síly na řešení akutní situace. Souběžně jsme provedli změny také v dlouhodobě plánovaných projektech, které prostě vlivem situace musely jít bokem. V uplynulém měsíci tak byly prioritou vývojářů činnosti spojené s optimalizací vytížení serverů a databází. Ačkoli se v administracích vašich e-shopů může na první pohled zdát, že vše je při starém, opak je pravdou. V přítmí technologických pracovišť probíhá čilý ruch. Nepůsobí možná tak sexy, aby dávalo smysl dávat jim stejný prostor v měsíčním shrnutí jako novým funkcím či vychytávkám, ale pro budoucí vývoj a stabilitu systémů jsou tyto úpravy klíčové. I v květnu proto budeme pokračovat v optimalizacích.
Nové funkce a úpravy
Prodejní argumenty – USP
Přesvědčit zákazníky k dokončení nákupu právě na vašem e-shopu není dnes nic snadného. Je zapotřebí zákazníkům nabídnout nejen kvalitní produktovou nabídku, celou řadu výhod a rychlé doručení, ale všechny přednosti atraktivně a přehledně prezentovat. A právě s tím vám nyní pomůže modul Prodejní argumenty – USP, pomocí kterého lze snadno vložit na úvodní stranu e-shopu, kategorie, detail produktu i blog ty nejsilnější přesvědčovací argumenty.
Více info v článku na našem blogu USP: Nová prodejní zbraň právě teď čeká ve vašich administracích
Na helpdesku nalezneta také samostatný návod Prodejní argumenty – USP
Úpravy a aktualizace funkcionalit
- Přidána možnost hodnocení produktů (tlačítko Ohodnotit produkty) z již provedené objednávky přímo v účtu registrovaného .
- V menu registrovaného účtu naleznete novou položku„Můj účet“, která odkazuje na úvodní stranu zákaznické sekce, kde se dříve zákazník ocitl bezprostředně po přihlášení a jiným způsobem už se na ni nemohl vrátit.
- Blogům vašich eshopů přibyly nové navigační prvky pro snadnější orientaci čtenáře v rubrikách a tématech (kategorie a štítky blogu).
- Ostatním kolegům a jejich přihlašovacím účtům nově můžete přiřadit právo vidět domovskou stránku administrace (v sekci Nastavení→Přihlašovací/kontaktní údaje→Další účty). Dejte ale pozor, že pak mohou vidět i všechny grafy a objednávky, které se na úvodní straně nacházejí. Toto právo není nijak spojené s ostatními právy k příslušným sekcím, aby se odpovídající grafy skryly. Než tedy někomu přístup k domovské stránce poskytnete, ujistěte se, že vám nevadí jeho přístup k citlivým údajům a výsledkům vašeho e-shopu.
Ladění BETA verze nové šablony Milano
- Přidána animace upozorňující, že dochází načtením menu (viz. 1 na obrázku). Slouží pro lepší orientaci zákazníka, kterému tak dojde, že se na tomto místě brzy menu objeví.
- Vyladěno fungování nabídky „Více“ v menu (2) na mobilních zařízeních se širokým displejem. Nejčastěji tablety s vysokým rozlišením otočené na šířku, které zobrazují podobné rozložení menu jako desktop.
- Odrážky v patičce nyní nejsou graficky ignorovány a zobrazují se. Chcete-li tak docílit původního čisté vzhledu bez odrážek, využijte odstavce nebo zalomení řádku.
Opravy menších obecných bugů
- Slevový kupón se nyní uplatní i v případě, že je sleva vyšší, než je cena objednávky. Např. sleva 2000 Kč je aplikována i na objednávku za 1500 Kč a výsledná cena objednávky je 0 Kč.
- Upraveno fungování měřících kódů spojených s GDPR pro správnou funkci jednotlivých měření a modulu personalizace eshopu.
- Opraveno ukládání dat do vlastních polí v objednávkovém formuláři, která se ve specifických případech při odeslání objednávky neuložila.
- Opravena nefunkčnost skrývání příspěvků v diskuzi.
- Opraveno zobrazení záložek v detailu produktu u šablon nové generace 4.0, pokud uživatel přešel ze šablony starší generace, kde byly některé záložky skryté.
- Opravena chyba ve strukturovaných datech, které vyhazovaly chybu, když byl např. v názvu produktu použit některý speciální znak.
Celý tým Eshop-rychle přeje mnoho sil a zdraví do dalších měsíců!
Přehlédli jste předchozí novinky z vývojové dílny Eshop-rychle?
Na našem blogu naleznete také shrnutí všech novinek ve vývoji Eshop-rychle, které jsme dosud vydali.