Proč ke změně registrace dochází?

Vzhledem k blížícímu se GDPR je potřeba posvítit si na bezpečnost osobních údajů uživatelů a získávání souhlasů. Bezpečností je myšleno v případě registrace zamezení odesílání hesel v těle e-mailové komunikace, kdy se často může stát, že se heslo dostane do nepravých rukou.

Druhým důvodem, který opět vychází z GDPR, je doporučení používat tzv. “double opt-in princip“. Neboli pro vaši vlastní bezpečnost je dobré mít potvrzené, že daný uživatel má přístup k uvedené e-mailové adrese tím, že v doručeném e-mailu klikne na odkaz (tato úprava se neprojeví jen u registrace, ale brzy nasadíme další várku GDPR úprav, kde se stejný princip dotkne i např. přihlášení k odběru newsletteru).

Další GDPR úpravy již brzy

V nejbližších týdnech můžete očekávat nasazení dalších úprav, které vám pomohou vyřešit nařízení GDPR a nabídnou vám v podstatě na zlatém podnose vše předpřipravené ve výchozím nastavení, které si každý e-shopař jen drobnými úpravami učeše přesně pro své potřeby.

Jaké změny byly nyní aplikovány?

Předělání logiky registrace

Uživatel při vytvoření registrace zadává pouze přihlašovací jméno = e-mail a heslo (pro kontrolu a eliminaci překliků 2x). Svou adresu a další údaje může zadat až poté, co je účet vytvořený.

Na e-mail následně dojde potvrzující zpráva. Nikoliv e-mail s heslem jako prostý text, jako tomu bylo dříve.

Potvrzení vytvoření registrace

Po zadání e-mailové adresy a hesla tedy přijde uživateli do zadané schránky e-mail. Ten obsahuje odkaz, pomocí kterého registraci potvrdí. Platnost odkazu je 15 dní.

Podobu tohoto e-mailu lze editovat, a to v administraci v sekci E-shop -> Registrovaní uživatelé -> Zákaznická sekce pomocí editoru e-mailu níže v nastavení.

Editace funguje přes Mosaico editor. V případě, že jste s ním doposud nepracovali, doporučujeme použít návod na práci s Mosaico editorem.

Automatické mazání registrace

Pokud uživatel na stránkách vytvoří registraci a tu následně odkazem v e-mailu nepotvrdí (nejčastěji, pokud je registrace řešena přes pokladnu), je vytvořena pouze dočasně a to na dobu 15 dnů, kdy k ní lze párovat objednávky nebo pracovat například s věrnostním systémem. Uživatel s takto nepotvrzenou registrací se nemůže přihlásit a pokud registraci do uplynutí dané doby nepotvrdí, je ze systému odstraněna.

Abychom v administraci neaktivní registrace od aktivních oddělili, jsou nepotvrzené registrace podbarveny šedivou barvou.

Registrace e-shopařem z administrace

V takovém případě lze registraci provést pouze zadáním e-mailu. Na ten se opět i v tomto případě odesílá potvrzovací odkaz, pomocí kterého uživatel účet aktivuje a nastaví si své vlastní heslo pro přihlášení. Pokud tak neučiní do 15 dnů, je považováno, že nesouhlasí se zpracováním svých osobních údajů a registrace je smazána.

V administračním rozhraní e-shopu došlo u registrace nového uživatele taktéž k odstranění boxu pro heslo, aby byla zajištěna co největší bezpečnost dat a heslo k uživatelskému účtu znal pouze jeho majitel.

Vlastní registrační formulář

Editor v administraci e-shopu, pomocí kterého se volí obsah registračního formuláře (E-shop -> Registrovaní uživatelé -> Registrační formulář), zůstal zachován.

Vzhledem ke změně logiky registrace se ale tento formulář zobrazí uživateli až po potvrzení registrace kliknutím v e-mailu. Tento klik ho přesměruje na stránku s potvrzením úspěšného dokončení registrace a nabídne k doplnění další osobní údaje právě formou vámi přednastaveného formuláře.

 

Jirka koordinuje vývoj funkcí e-shopového systému Eshop-rychle a ve svých článcích se dělí zejména o své technické znalosti. Se svými zkušenostmi se zákaznickou podporou má navíc velmi blízko k přáním a požadavkům zákazníků.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares