Práce na nové revoluční generaci e-shopových šablon jede jako na drátkách. Šablony kromě slibované nové funkčnosti samozřejmě nabídnou také úpravu některých stávajících modulů pro jejich lepší a efektivnější využití. Jedním z takových modulů, který v rámci HTML 5 šablon modernizujeme, je právě modul pro správu diskuze, jehož nové úpravy se nám podařilo napasovat i na současné šablony a jejich administraci.

Co vše se změnilo?

Vzhled a administrátorské ovládání

Kromě nového vzhledu příspěvku, kde již není potřeba pro přečtení příspěvku proklikávat se do jeho obsahu, jsme přidali i další ovládací prvky pro pohodlnější správu.

  1. V hlavičce příspěvku se nachází název produktu nebo článku, ke kterém byl příspěvek přidán. Po jeho prokliku se pak dostanete přímo na stránku s diskuzí na konkrétní napsaný komentář.
  2. Každý nový příspěvek je po odeslání označen jako nepřečtený a je od ostatních již přečtených příspěvků rozlišen světle oranžovou barvou pozadí. Po prokliku na štítek nebo kolečko u něj se nastaví příspěvek jako přečtený.
  3. Odkaz na zobrazení “celé konverzace” zobrazí celou diskuzi v prostředí administrace. Neboli zobrazí se všechny přidané komentáře k tomuto příspěvku ve stromové struktuře, odkud můžete celou diskuzi pohodlně spravovat.
  4. U každého příspěvku je zobrazen i avatar (profilový obrázek) jednotlivých uživatelů, pokud mají tento obrázek zadaný skrze Gravatar. U uživatelů, kteří nemají, se zobrazuje defaultní obrázek Gravataru. (šedivý obrys postavy)

V rámci nového vzhledu příspěvků ve správě administrace jsme přidali u jednotlivých příspěvků i náhled komentáře, na který uživatel reaguje. Je zobrazen formou citace (viz. obr. níže)

Samostatná správa jednotlivých diskuzí

Diskuzí může být na webu několik – diskuze u produktů, u článků v menu a na blogu. Nově si lze v administraci vyfiltrovat jen příspěvky například u produktů nebo blogových článků a to přes záložky, které naleznete nad výpisem příspěvků.

Pokročilé možnosti filtrace v diskuzi

Filtrace umožňuje prohledávat pomocí:

  • Emailové adresy uživatele, který do diskuze příspěvek přidal
  • Klíčového slova, tzn. slova nebo fráze, které je obsaženo v obsahu příspěvku nebo jméně autora
  • Data od – do
  • Nových příspěvků, tedy příspěvků, které prozatím nebyly nastaveny jako přečtené

Nastavení zasílání upozornění na nové příspěvky

Sekce diskuzních příspěvků nyní obsahuje i možnost nechat si upozornění na nové příspěvky zasílat na přihlašovací e-mail a to pomocí dvou různých možností nastavení:

Možné intervaly zasílání

  1. Maximálně každých – Při aktivaci tohoto nastavení bude odeslána notifikace o prvním napsaném příspěvku na e-mail okamžitě. Upozornění na následující příspěvky pak přijde jako souhrn až po uplynutí nastaveného intervalu (například uživatele od prvního příspěvku napíší dalších 50 a za nastavené 4 hodiny přijde tedy souhrnný email s informací, že máte 50 nových příspěvků v diskuzi). Tímto způsobem zajistíme dvě věci:
    • Pokud vám návštěvnící píší příspěvky na e-shop ojediněle, dozvíte se o nich okamžitě po jejich přidání.
    • Pokud vám na e-shopu přibývá velké množství příspěvků, nebudete mít zaspamovaný e-mail notifikacemi o nových příspěvcích, ale sami si zvolíte, jak maximálně často vám souhrnný e-mail může dorazit.
  2. Souhrn 1x denně – Tímto nastavením lze zvolit jednu konkrétní hodinu, kdy vám systém zašle souhrn o nových příspěvcích za uplynulých 24 hodin.

Možná vás napadá otázka, proč zde není možnost nastavit si pro každý nový příspěvek samostatný informační email. Této možnosti jsme se vyvarovali nejen kvůli spamování vaší e-mailové schránky, ale zejména kvůli velkému množství odesílaných e-mailu ze serveru, kdy se může takový server lehce dostat na blacklist daného poskytovatele e-mailové služby a e-maily by se vám pak nemusely zasílat, resp. být přijímány.

Upozorňujeme, že nastavení ovlivňuje čas, kdy je e-mail z naší strany odeslán. Samotné doručení do vaší schránky se nicméně může časově podle poskytovatele e-mailové služby lišit.

Multiadmin a práva pro další uživatele

Pamatovali jsme i na e-shopy, kde diskuzi spravuje více lidí. Při vytváření dalších účtů pro správu administrace vašeho webu nebo při editaci již vytvořených účtů lze nyní nastavit samostatná práva pro zobrazení a správu diskuze například pracovníkovi, který ve firmě obstarává komunikaci se zákazníkem.

Správce takového účtu s přístupem do diskuze si pak může nastavit vlastní pravidla pro zasílání upozornění na nové příspěvky a zprávy jsou samozřejmě zasílány právě na jeho přihlašovací e-mail do systému.

 

 

Používáte na svém e-shopu zákaznickou sekci a v ní možnost komunikace s registrovaným zákazníkem? 
Pokud ano, určitě vás potěšíme tím, že podobné úpravy nasadíme v blízké době i pro tuto sekci. Další navazující úpravy, které se budou týkat zobrazení přímo na pro zákazníky viditelné části e-shopu, pak nasadíme spolu s novými grafickými šablonami nové generace.

 

Jirka koordinuje vývoj funkcí e-shopového systému Eshop-rychle a ve svých článcích se dělí zejména o své technické znalosti. Z pozice vedoucího zákaznické podpory má navíc velmi blízko k přáním a požadavkům zákazníků.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares