Vánoce, pro většinu e-shopařů nejnáročnější období roku, jsou zdárně za námi. Věříme, že pro vás všechny byly nejen náročné, ale hlavně obchodně úspěšné a že rok 2020 pro vás bude ještě lepší, než rok předešlý. První měsíc nového roku bývá obdobím hodnocení pracovních úspěchů i neúspěchů, osobního bilancování a zamyšlení nad budoucností.

Online podnikání je dynamické prostředí a to, co platí dnes, může být zítra zapomenuto a naopak. V klidu se ohlédnout, ale také si zavěštit nám pomůže si trochu vyčistit stůl. Pojďme se proto podívat na přehled událostí v hektickém závěrečném měsíci roku 2019, ale také na předpověď na rok 2020.

V dnešním přehledu se dozvíme, jak si stojí česká e-commerce v mezinárodním měřítku, podíváme se na rekordy padlé o letošních vánocích, odhalíme co přináší datový a inzertní monopol společností Google a Facebook a jaké jsou předpovědi vývoje e-commerce na příštích pět let. E-commerce se nám mnohdy mění doslova pod rukama, ale pro ty, kteří podnikají s vášní a odvahou je tu příležitostí nepočítaně. Přejeme vám, aby se v roce 2020 podařilo tyto příležitosti chytit za pačesy a nepustit.

Inspirativní čtení přeje tým Eshop rychle

Česko má výborné podmínky pro e-commerce. V žebříčku OSN jej sráží jen úroveň poštovních služeb

Česká republika skončila z 152 zemí pětadvacátá a meziročně si polepšila o šest míst. Pro mnohé bude asi překvapením, že nás předstihlo Slovensko. Podívejte se zhodnocení stavu e-commerce v mezinárodním měřítku.

Češi před Vánocemi utratili v e-shopech rekordní sumu

Česká e-commerce jede na plné obrátky. Od roku 2015 se hodnota zboží prodaného on-line zdvojnásobila. V předvánočním období se letos utržilo rekordních 52 miliard korun, což je o 16 procent více než loni. Nejsilnější týden, během něhož lidé utratili 5,5 miliardy Kč, odstartoval v pondělí 9. prosince.

Češi jsou při nakupování vánočních dárků v zahraničních e-shopech opatrnější než v těch českých

Dobrá zpráva pro provozovatele českých e-shopů vyplynula z výzkumu STEM/MARK. Téměř 70 procent Čechů, kteří už se rozhodnou nakupovat vánoční dárky v zahraničních e-shopech, je opatrnějších než při nákupu na těch českých. Důvěra v české e-shopy vede.

Soud potvrdil pokutu pro Alzu. Internetový obchod má za prodej o svátcích zaplatit 230 tisíc korun

Věděli jste, že zákaz prodeje o vybraných svátcích se vztahuje i na internetové obchody, pokud jejich výdejní plocha přesahuje 200 metrů čtverečních? Prvním pokutovaným e-shopem se stala Alza.

Módní e-shop Bibloo koupil konkurenční Urbanstore.

Ačkoli má mnoho z nás pocit, že slevy na nás nefungují, výzkumy a realita říkají pravý opak. Zalando zavedlo plošné slevy a nestihlo ani odbavovat objednávky.


Digitální marketing v roce 2020? Detox i poutavý obsah

Digitální marketing se vyvíjí rychlostí blesku. To, co funguje teď, může za pár měsíců skončit v propadlišti dějin a naopak. To, co bylo jen doplňkovým komunikačním kanálem, dokáže vyrůst v silný marketingový nástroj. Mrkněte, co se očekává v online marketingu v letošním roce.

Branding jako součást výkonnostní komunikace

Možnost přesně analyzovat, zda-li reklama objednávky přináší nebo nepřináší, je klíčová výhoda výkonnostního online marketingu. Přílišný tlak na výkon ale není jediná možná cesta k úspěchu. Zajímavý pohled na výkon versus značka přináší agentura H1.

Pět předpovědí pro e-commerce na příštích pět let podle PayPalu

Miliardové obraty v e-commerce světě, virtuální realita a další moderní technologie, které jsme si ještě před pár lety nedokázali představit. Firmy se budou neustále předhánět ve zdokonalování nákupního procesu a hledání cest, jak uspokojit zákazníky.

Platformy bilancují rok 2019 a věští trendy pro ten příští

Google hovoří o vyhledávacích trendech jako o zrcadlu doby. Nejužívanější klíčová slova zkrátka cosi vypovídají o společnosti a jejích zájmech. Analýzy pomáhají také lépe a objektivněji bilancovat uplynulý rok 2019, ale i předpovídat trendy na rok 2020.

Rok 2019 na sítích

Dominantní pozice v oblasti inzertního online trhu společností Facebook a Google začíná vadit stále většímu množství institucí. Padají termíny jako datový monopol či duopol. V hledáčku pozornosti jsou také Amazon a nově síť Tik Tok.

Robotické „berušky“, které uvezou až 600 kg. Podívejte se do robotického skladu Amazonu

Robotizace je dnes stále častěji skloňovaný pojem. Dvakrát tolik to platí ve světě e-commerce a především v oblasti skladování. Připraví roboti o práci skutečné lidi, nebo se jedná o příliš apokalyptické vize?

Poučný příběh o tom, jak jsme chtěli dostat Heureku do Alzy

Z počátku skvělé nápady nás mohou zahnat mezi mlýnská kola, která dokáží rozdrtit i tvrdé jedince. Své o tom ví český startup TopMonks. Uskuteční se snaha spojit nabídku Alzy s možnostmi Heureky?

Proč by hackeři útočili zrovna na nás? Zranitelných systémů v ČR může být přes 1600

V posledních měsících se množí útoky hackerů. Pokud jde o zabezpečení systémů, ať už soukromých či státních, obezřetnosti není nikdy dost. Jaký je stav zabezpečení v českém online prostředí?

Rohlík.cz poprvé v zahraničí. Největší český e-shop s potravinami expandoval do Maďarska

Rohlík není jen oblíbené pečivo, ale i stále populárnější značka e-shopu s potravinami. Zakladatel Rohlík.cz dokáže nákupy přivézt do 120 minut od objednání s patnáctiminutovou přesností. A právě tuto unikátní službu chce nabídnout i na maďarském trhu, kam nyní expanduje.

Uniklo nám něco?

Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.

Zbyněk je obsahovým kreativcem týmu. Své dlouholeté zkušenosti z offline světa marketingu, tvorby webových prezentací a studia filmové školy přenáší do pestrého světa onlinu, aby e-shopům pomohl prostřednictvím svých článků růst. Ve volném čase ho můžete nejčastěji potkat v přírodě.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares