Offline i online svět se pomalu vrací do běžných kolejí a mnozí odborníci se už pokoušejí seriozněji hodnotit dobu virovou. V přehledu novinek ze světa e-commerce za uplynulý měsíc se tak objevují nejen témata hodnotící toto mimořádné období, které snad již máme za sebou, ale i běžnější témata z online podnikání.
Hlavním výstupem, který charakterizuje období pandemie v online prostředí je až 50% navýšení doby strávené na internetu. Bez sociálního kontaktu, i když jen toho virtuálního, zkrátka nedovedeme žít ani den.
Z dostupných dat se zdá, že pomyslnými vítězi se staly e-shopy s potravinami, které měly skutečně enormní nárůsty. Náročné období přineslo příležitosti také infuencerům. Ačkoliv v době před Koronavirem právě influenceři zaznamenávali útlum zájmu o své komerční aktivity ze strany zadavatelů, pandemie zavřela lidi do online bubliny a influenceři se opět dostali do středu zájmu. Podíváme se také, jak nastavit kampaně, když je online naruby, jaké novinky zavádí Sklik a co si o budoucnosti online nakupování myslí třeba šéf marketingu Notino.
Příjemné čtení přeje tým Eshop-rychle.
Češi více nakupují online, v době koronaviru jsou také častěji na internetu
Z měření NetMonitor vyplynulo, že průměrný čas strávený na internetu se kvůli koronavirové epidemii zvýšil o 50 procent na 24 hodin a 35 minut za měsíc! Češi také více nakupují přes e-shopy a tržby by tak mohly stoupnout až o 20 procent na rekordních 190 miliard korun.
Jak rychle lze založit e-shop? Které produkty má smysl prodávat on-line? Jak řídit sklad, přepravu a další související činnosti a vyplatí se najmout externí služby? O těchto i dalších tématech diskutovali experti.
Studie americké investiční banky JPMorgan předpověděla Česku největší růst a v platebních metodách vynesla Česko na první místo z osmnácti evropských zemí v četnosti nakupování přes mobilní telefon.
Jak nastavit PPC kampaně, když je online vzhůru nohama?
V podstatě ze dne na den se celý život přesunul do online prostředí. U PPC kampaní je nyní zásadní sledovat každodenní vývoj a řídit se podle výkonů. Ačkoliv se situace sice už rozvolňuje, uživatelé stále zůstávají v online prostředí mnohem aktivnější než dříve.
K 30. června 2020 přestanou fungovat staré konverzní kódy Skliku. Pokud váš e-shop běží na osvědčených systémech např. Eshop-rychle, není potřeba panikařit. Nové konverzní kódy které jsou více stabilnější a odolné vůči různým blokátorům jsou již implementovány.
Lidé zkusili e-shopy, vrátí se ale do obchodů, říká šéf marketingu Notina
Ačkoliv v době virové došlo k obrovskému přesunu nakupování z kamenných obchodů do online prostředí, podle Radka Ondrášíka z parfémového gigantu Notino nebude tento přesun spotřebitelů trvalý.
Nejen Brno je líhní úspěšných firem v oblasti moderních technologií. O slovo se hlásí také Jižní Čechy, kde vedle společností produkujících e-shopové systémy působí také jedna z největších českých platebních bran.
Influencer marketing: Co změnila pandemie a co nás čeká
Stejně jako u ostatních mediálních kanálů se situace okolo koronaviru dotkla i influencer marketingu. Některé firmy rušily naplánované reklamy, některé naopak dokázaly problematickou situaci obrátit ve svůj prospěch.
Sklizeno otevírá ke každé své prodejně e-shop
Síť prodejen Sklizeno zprovoznila ke svým 15 prodejnám i e-shop. Každý kamenný obchod má vlastní online verzi a v horizontu několika měsíců by měl být spuštěn i rychlý rozvoz od 30 do 60 minut v okolí každé prodejny. Dopravu bude zajišťována prostřednictvím nákladních elektrokol.
Češi začali méně platit v hotovosti a dobírkou. Ze strachu z koronaviru
Češi nakupují na internetu častěji, navíc i věci, které dříve nenakupovali a upřednostňují přitom bezkontaktní placení. Strach z Koronaviru omezil také výběry z bankomatů a manipulace s hotovostí.
Dobírka, jeden z nejoblíbenějších způsobů nakupování a především doručení, od poloviny března prakticky přestala existovat. Přežije dobírka těžké časy i v budoucnu?
Uniklo nám něco?
Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.