Firemní půjčka pomohla již mnoha e-shopařům realizovat jejich plány. Financování od Lemonero využilo více než 1 000 majitelů internetových obchodů. Na platformě Eshop-rychle se mezi tyto spokojené klienty můžete jednoduše přidat i vy. A do 10 minut, plně online a na pár kliknutí mít na účtu k dispozici až 1 000 000 Kč k plánovaným či neplánovaným investičním příležitostem. K jakým? To si povíme v našem článku, kde nastíníme ty nejčastější možnosti, jak váš e-shop posunout na jiný level a vytěžit nejen ze sezónních období maximum.
Kde mohu financování nezávazně a zdarma vyzkoušet?
V uživatelském menu administrace v pravém horním rohu najdete položku Financování e-shopu:
Jaké příležitosti k růstu e-shopu vám pomůže externí financování naplno využít?
Výhodný nákup skladových zásob
Často se setkáváte s množstevními slevami od vašich dodavatelů, ale kvůli omezení se pouze na vlastní kapitál na ně nedosáhnete nebo je maximálně nevyužijete? Právě od toho je tady externí financování. S ním budete moci nakoupit více a udržet nižší ceny oproti konkurenci. A nejde jen o množstevní slevu, ušetříte také na dopravě. Kromě konkurenční výhody potěšíte i vaše zákazníky a zároveň budete mít dostatek nejprodávanějších rychloobrátkových produktů, na kterých vyděláte mnohonásobek přeplatku z úvěru.
Velkou výhodou objednání početnějších skladových zásob je také ušetřený čas. Nebudete ztrácet zbytečný čas s mnoha objednávkovými formuláři a veškerou administrativou.
Inspirovat se můžete například od e-shopu oknodily.cz, který využil financování na nákup větších zásob sortimentu, který běžně nemá skladem. Celkově si vypůjčil 300 000 Kč, díky čemuž se mu zvýšil meziroční obrat z června 2020 na červen 2021 o 50 %.
Předzásobení se na sezónu
Sezóna. Poslední roky v e-commerce často skloňovaný výraz. Pokud vlastníte a provozujete e-shop, už jste sezónní období určitě zažili. Pravděpodobně se vám také někdy stalo, že jste vyprodali sklad dříve, než jste očekávali. A to zejména přes blížící se vánoční sezónu. V pozdní části sezóny je ale extrémně těžké sehnat od dodavatele dostatek nových zásob, včas je uskladnit apod. Proto vás podcenění předzásobení se může přijít hodně draho.
Většina e-shopařů netrpělivě čeká například na zmiňované Vánoce. Finální období roku od listopadového Black Friday bývá jedním z nejsilnějších obecně, takže přípravy na něj rozhodně nepodceňte.
Přesně takto postupoval například majitel e-shopu asiafood.cz, který na předzásobení se využil financování ve výši 220 000 Kč a meziročně ve vánoční sezóně zvýšil obrat o více než 50 %. Službu pak hodnotí následovně: “Super služba například když potřebujete nakoupit více zboží na vánoční sezónu a potřebujete rychle peníze. Rychlost, jasné podmínky, super komunikace. Za nás velká spokojenost a určitě využijeme znovu.”
Marketing a reklama
Zvyšování prodejů vašeho e-shopu je jednou z příležitostí, které byste se měli snažit vytěžit a používat na maximum. A právě na posílení online výkonnostních marketingových kampaní je úvěr ideální. Tyto PPC kampaně na Google Ads, Heureka, Zboží, Facebook, Instagram, TikTok a jiných mají okamžitou návratnost a vliv na vaše prodeje.
Návratnost takové investice může být několikanásobná. Je ale vždy potřeba investovat s rozvahou. A v případě externího kapitálu vždy do výkonnostních akvizičních kampaní, nikoliv do marketingových aktivit, které se plně projeví až po několika letech.
To se povedlo Ornelle Koktové s e-shopem pinkhorse.cz, kdy financování Lemonero využila částečně právě na posílení reklamy na Google a sociálních sítích ve vánočním období. Přečtěte si také její hodnocení: “Investiční kapitál od Lemonero ve výši 80 000 Kč nám pomohl před sezónou 2020 naskladnit potřebné zboží a mohli jsme zaplatit marketingové kampaně v Google a na sociálních sítích.”
Zaměstnanci
Znáte to. Vánoční sezóna. Objednávky se hrnou a vy nevíte kam dřív skočit. Sami byste rádi měli svátky klidu a pohody, ale místo toho sotva spíte a balíte nebo vyřizujete jednu objednávku za druhou. Tohoto vánočního šílenství se můžete ušetřit. S financováním Lemonero si včas seženete posily pro váš tým, které kvalitně zaškolíte a hlavně zaplatíte. Tak bude vše bude probíhat hladce a bez újmy na vašem psychickém zdraví.
Zároveň se můžete těšit na pozitivní recenze zákazníků, kteří si budou pochvalovat rychlost vyřízení a doručení jejich objednávek. Pracovní síla je totiž tím, co náš e-shop žene kupředu. A velkou výhodou externího kapitálu je, že platy zaměstnanců nenaruší cash flow vašeho e-shopu či pokrytí jiných provozních nákladů.
Vykrytí cash flow
Za „zdravé“ cash flow považuje každý podnikatel trošku jiný rozdíl mezi příjmy a výdaji finančních prostředků. Analýza peněžního toku je také velmi důležitá pro investory či věřitele společnosti. Pokud tedy plánujete jít s vaším e-shopem k investorovi, vaše cash flow by mělo být příznivé a jasně dokazovat budoucí potenciál projektu.
Úvěr od Lemonero pomohl s vykrytím cashflow již mnoho e-shopařům.
Například e-shop sladkapohotovost.cz založený Pavlem Rakovcem představuje online cukrárnu, která uspokojí chutě každého milovníka sladkého. Jelikož si nechtěl narušovat vlastní cash flow, vypůjčil si 35 000 Kč, pomocí kterých zaplatil marketingové kampaně. Výsledkem bylo zvýšení obratu o 101,5 %.
Jakákoli jiná neočekávaná investice
Fantazii v rámci využití půjčky se meze teoreticky nekladou. Stejně jako tomu je v osobním životě, i v tom obchodním se čas od času setkáte s neočekávaným nákladem. Rozbil se vám počítač v kanceláři, tiskárna štítků nebo potřebujete nutně vybavit sklad? Půjčka pro firmu se v takovém případě stává záchranným kruhem. Díky ní totiž můžete situaci okamžitě napravit, aniž by tím byl ohrožen váš e-shop.
V neposlední řadě se také můžete dostat do bodu, kdy už vám v rámci dalšího růstu e-shopu dojdou nápady. V takovém případě je potřeba počítat hned se dvěma náklady – na byznysového specialistu, který vám může ukázat cestu k dalšímu růstu a na samotnou realizaci těchto kroků.