Nejspíš víte, že „psát články na blog“ je užitečná činnost, a to hlavně ze 2 důvodů:
➡️ stávajícím návštěvníkům můžete pomoct ke koupi, inspirovat, rozšířit jim obzory a zvýšit důvěryhodnost;
➡️ díky správně zvolenému tématu článku získáte i organickou návštěvnost ze Seznamu a Googlu a v ideálním případě i objednávky.
Pokud ale nevíte, na jaké téma článek napsat, zkuste udělat toto:
- Přihlaste se do služby Google Search Console (zdarma).
- Otevřete záložku Výkon -> Výsledky vyhledávání.
- V horní liště si rozšiřte období – klidně na posledních 16 měsíců.
- Vedle výběru období klikněte na tlačítko „+ Nové“, vyberte „Vyhledávací dotaz“ a namísto volby „Dotazy obsahující výraz“ zvolte „Vlastní (regulární výraz)“.
Tak, a teď mám pro vás 3 užitečné regulární výrazy, které vás mohou inspirovat ke článku:
a) ^[\w\W\s\S]{40,}$
(zkopírujte a vložte vše – od „zobáčku“ až po dolar a klikněte na „Použít“)
Tento výraz vám zobrazí všechny dotazy, které obsahují více než 40 znaků. V případě mého e-shopu se mi tímto zobrazily tyto vhodné dotazy:
jak napsat adresu na pohled ze zahraničí, pohlednice rodiče dopis dítěti na tábor vzor, co napsat dětem na pohled do školy v přírodě, jak dlouho trvá doručení dopisu ze zahraničí…
b) (\w+\s){5,}\w+
Toto najde dotazy obsahující více než 5 slov – funguje podobně, jako ten první.
c) kolik|proč|jak|co|kde|kdy
Tento dotaz odhalí výrazy obsahující některé z těchto slov, což jsou typicky ideální kandidáti na nový článek:
co napsat na pohled, kolik stojí známka na pohled, jak poslat pohled ze zahraničí…
Díky tomuto postupu hned vím, jaké další články vytvořit. Proto vám doporučuju založit si Google Search Console co nejdříve, abyste v něm měli co nejvíce dat – návod najdete v nápovědě na našem Helpdesku.
K těmto tématům si můžete případně doplnit i hledanost a konkurenčnost, ale to je zase námět na jiný příspěvek.
Otázky na vás:
Máte jiné způsoby, jak hledáte inspiraci na nový článek?
Získáváte díky vašemu blogu návštěvnost „zdarma“?
Jaké další užitečné informace získáváte z Google Search Console?
Tento příspěvek je druhý v sérii “Úterní marketingové tipy”. Jmenuji se Karel Hladiš a můj marketingový tým v Eshop-rychle pomáhá e-shopařům růst díky online marketingu. Chcete růst i vy?