Kromě homepage a statických stránek webu, nebo popisků kategorií a produktů jsou na webu další zákoutí, kde se můžete vyřádit a nabídnout uživateli přidanou hodnotu.

Lidský dotek v podobě pěkně/vtipně/originálně napsaného „microcopy“ uživatele příjemně překvapí a vy se můžete zase dalším způsobem odlišit od konkurence a zapracovat na svém „tone of voice“ – komunikačním stylu.

404 error page

Nejčastěji se zapomíná na 404 error stránku. Pokud se na ni uživatel dostane a vy mu nenabídnete cestu kam dál, většinou odchází a my ztrácíme potenciálního zákazníka.

Ukázka defaultní textace v Eshop-rychle: www.sportuj-stylove.cz/what

TIP
Připravte raději svůj originální text, odkažte např. zpět na homepage, nabídněte mapu webu, nebo interní vyhledávání.

Mikrotexty nákupního procesu

Nezapomínejte na mikrotexty, které vedou zákazníka nákupním procesem, registrací a dalšími úkony v e-shopu. Správná úprava těchto mikrotextů totiž zvyšuje konverzní potenciál webu.

Příklad:

Děkujeme za váš nákup./Vaše objednávka se vyřizuje./Na vámi zadanou adresu jsme doručili potvrzovací e-mail.

Zaměřte se také na mikrotexty do kontaktního formuláře, do registračního formuláře, mikrotext vyzývající k odběru newsletteru a také na samotné texty potvrzujících/automatických e-mailů. Nezapomeňte ani na atraktivní textaci případných pop-up oken.

  • Nepodceňujte mikrotexty – i když jsou krátké, dělají hodně. I podle nich si vás může někdo zapamatovat a vrátit se nakoupit. Je rozdíl mezi „Děkujeme za váš nákup“ a „Díky! Těšíme se brzkou shledanou.“
  • Přizpůsobte je celkového tónu komunikace svého e-shopu.
  • Mají být krátké, ale úderné. Vždy musí jasně a srozumitelně komunikovat, co chcete říct.
  • U levnějších produktů můžete přitvrdit a rovnou vyzývat k nákupu, u dražších výrobků či služeb je často lepší nabídnout „více informací“.

Mockup apple PC - Nepodceňujte mikrotexty

Akční tlačítka

Pro akční tlačítka platí to samé, co pro mikrotexty.

  • Tlačítko musí stručně a jasně komunikovat, co je cílem tlačítka, kam zákazníka kliknutí dovede.
  • I text tlačítek můžeme přizpůsobit celkovému tónu komunikace e-shopu.
  • Jednou za čas změňte textaci tlačítka, nebo jeho barvu a zkoumejte, zda lidé budou více klikat.

V rozhraní Eshop-rychle si můžete nastavit texty následujících tlačítek

Běžte do administrace sekce Nastavení-Popisy tlačítek. Zde můžete upravit celou řadu tlačítek…

Nastavení popisů tlačítek v administraci Eshop-rychle

Hotovo? Pojďme se s vaším vymazleným e-shopem vrhnout na další úpravy, které přivedou další zákazníky!


V příštím díle se dozvíte…

V úvodu našeho mini seriálu o copywritingu jsem slíbila také bonusový díl. Ve čtvrtém a závěrečném díle vám poradím, jak rozjet u svého e-shopu základní content marketing.

Sledujte náš blog a dozvíte se třeba, jak content marketing dokáže snížit investice do PPC reklamy!

Anička Sálová se věnuje content marketingu přes 5 let. Začínala na volné noze, aby nakonec vedla copywritery v agentuře H1.cz. Teď vede vlastní obsahovou agenturu Content Wizards, pracuje pro velké, střední i malé klienty, pořádá školení pro veřejnost a na jaře roku 2018 ji vyjde už druhá kniha o psaní “Kreativní copywriting”.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares