V rámci aktualizací našich modulů se tentokrát dočkala modernizace Captcha.
Co je Captcha?
Jak většina z vás zřejmě ví, Captcha je lidově známa jako antispamová ochrana formulářů, kde musí uživatel pro dokončení akce (při psaní diskuzního příspěvku nebo odeslání kontaktního formuláře) opsat zobrazený text nebo zakliknout, že není robot.
Odborně vzato se jedná o Turingův test, který se na webu používá ve snaze automaticky odlišit skutečné uživatele od robotů.
Co jsme vylepšili?
Aktualizací modulu jsme odstranili všechny známé chyby, které byly historicky s tímto modulem spojeny, včetně nemožnosti odeslat formulář nebo příspěvek při korektním opsání zobrazeného textu.
Nově je tento modul automaticky aktivní u všech diskuzí nebo kontaktních formulářů, které máte na svém webu aktivovány.
V nastavení (nabídka Nastavení -> Nastavení webu -> Nastavení zobrazení) pak můžete volit mezi dvěma variantami zobrazení této spamové ochrany:
1/ Běžné zobrazení neboli základní ochrana
Tato varianta funguje, jak ji všichni známe, na základě klasického opisu zobrazeného textu. Pokud není text opsán korektně, není možné odeslat napsaný příspěvek nebo formulář.
2/ ReCaptcha neboli Google Captcha
Jedná se o modernější verzi antispamové ochrany, která již nefunguje na principu korektního opisu zobrazeného textu. Zde uživatel musí pouze zakliknout check-box, že není robot.
Pro aktivaci tohoto modulu je nutné zadat v administraci svého e-shopu aktivační údaje „Sitekey“ a „Secret“. Tyto údaje získáte po registraci na stránkách Googlu, kde uvedete vaši doménu (příp. domény, pokud jich máte více), na které chcete modul aktivovat.
Při registraci je navíc možné zvolit na webu viditelný modul – tedy tlačítko k odsouhlasení „Nejsem robot“, nebo tzv. „neviditelnou“ variantu, která funguje interně a u formulářů se nic nezobrazuje.