Díky novému XML feedu jsme e-shopům s módním zbožím a bytovými doplňky pomyslně otevřeli dveře do Glami.cz – do prostoru virtuální módní galerie.

Víte ale, jak se chovat „uvnitř“?
Které zásady k vám přivedou zákazníky a zvýší objednávky?

Je potřeba naučit se určité Glami-etiketě

Glami - prodávejte online

A tenhle článek vám s tím pomůže. Zásady správného chování na Glami (čili chování, které vám přivede zákazníky a zařídí větší tržby) nejsou nijak složité. Zapomeňte ale na to, že vám jen tak znenadání spadne do klína zlatá cihla.

Pro úspěch budete muset něco udělat. Především krmit svůj XML feed pravidelně kvalitním optimalizovaným obsahem. A pak také využít všechny možnosti, které hravý a opravdu hodně dobře promyšlený koncept virtuální obchodní galerie Glami.cz nabízí.

Co je Glami a příklady úspěšného připojení našeho zákazníka najdete TADY.

Co je potřeba dodržovat:

1. Pouze Móda a bydlení

Jak prodávat na Glami - návod

Je nám líto. S modely letadel nebo hudebními nástroji se tam fakt nedostanete (ale i pro vás určitě v Eshop-rychle existují zajímavé novinky.)

Také platí, že pokud máte na e-shopu širší sortiment, do feedu pro Glami vybírejte skutečně pouze produkty ze sekce Móda a Bydlení.

2. Opravdu skladem

Nic, co nemáte skladem, do feedu nepatří.

Zboží skladem

 

3. Feed nikdy nespí

Tedy neměl by spát. Feed má hlad i čtyřikrát denně, svědčí mu ale i častější krmení zajímavými aktualizacemi.

Pro zákazníky Eshop-rychle se feed automaticky aktualizuje na základě stažení 1x denně (v prémium řežimu).

Udělejte si čas, hrajte si. Jak vypadá feed?

Glami Feed

4. Fotky! Fotky! Fotky!

Rádi bychom vám zdůraznili, že tohle je opravdu důležité. Takže ještě jednou: Fotky! Fotky! Fotky! Na Glami.cz jsou klíčovým faktorem. Produkty bez kvalitních obrázků do feedu vůbec nedoplňujte. Fotky by měly být v co nejlepší kvalitě (alespoň 500 px na delší straně obrázku), bez vodoznaku.

Obrázky produktů na Glami.cz

s Glami.cz pěkně pracuje e-shop www.nejleginy.cz

Každá varianta produktu musí mít svůj vlastní obrázek, lepší jsou obrázky jednotlivých produktů bez modelek se světlým nebo rovnou bílým pozadím (zákazníci na Glami.cz s nimi totiž pak mohou lépe zacházet v editoru při tvoření out-fitů a totéž bude platit pro vás – jen čtěte dál a uvidíte proč).

Neznamená to ovšem, že neupotřebíte fotky s modelkami. Ty poslouží jako alternativní obrázky.

TIP + praktická ukázka: Jak pracuje s Glami obchod Nejleginy.cz?

5. Stromová struktura e-shopu a parametry

Je to dost jednoznačné. Kategorie jsou na Glami jen čtyři základní (ženy, muži, děti, bydlení) a vy se do nich musíte „vejít“.

Proto uvádějte vždy pořadí:

  1. pohlaví
  2. název zboží
  3. upřesňující detail.

Správný příklad: ženy-šaty-dlouhé pletené

A pak tu máme parametry, které (heuréka!) fungují podobně jako na Heurece. Nevyužít by je byla velká škoda, protože čím více parametrů vyplníte, tím lépe si vás zákazníci na Glami najdou.

parametry

Mezi nejčastější parametry patří: střih, délka, materiál, vzor, styl, trend, typ a další.

Jak vypadají parametry ve feedu:

 <PARAM>
<PARAM_NAME>velikost</PARAM_NAME>
<VAL>41;42;43</VAL>
</PARAM>

6. Nepokazte názvy

Odolejte touze do názvu produktu ve feedu napsat zákazníkům upřesňující informace, nebo dokonce propašovat sdělení o slevách apod.

Do názvu NEpatří ani varianty (velikost,  množství v balení apod.) Správný název obsahuje jen základní informaci.

Například v případě stříbrných balerín pouze: Forever Folie (všechny ostatní detaily o produktu se vyplňují jinam a do základního názvu nepatří).

ukazka

7. Kdo si hraje, vydělává

Využijte možnosti připoutat pozornost zákazníků. V editoru tvořte ze svých produktů módní sety, looky i kolekce. Buďte aktivní, vyjadřujte se k módě, pište zajímavé postřehy, hodnoťte ostatní a snažte se zaujmout a udržet své vlastní fanoušky.

Vlastní sety na Glami

 

TIP: Jak Glami napojit na svůj e-shop + praktický příklad

UX designer se zaměřením na e-commerce.  Navrhuje e-shopy a zlepšuje jejich obchodní výkonnost. Přes 10 let se zabývá online marketingem, budováním úspěšných projektů a mentoringem e-shopařů. Pracuje na volné noze. Od roku 2016 úzce spolupracuje s Eshop Rychle.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares