☎️ Při jedné z marketingových konzultací, které pro klienty Eshop-rychle nabízím, jsme narazili i na téma „skóre kvality“ v Google Ads.
Tím, že v poslední době řeším primárně kampaně v Nákupech a Performance Max s automatickými nabídkami, tak se musím přiznat, že jsem na „skóre kvality“ téměř zapomněl.
A to je škoda, protože mi dokáže pomoct k lepším výsledkům v placených kampaních.
Pokud to máte stejně, nebo vůbec nevíte, o čem je řeč – pojďme si to spolu říct.
🤔 O co ve stručnosti jde?
Vaši cenu za proklik ovlivňuje v Google Ads několik faktorů. Jedná se mj. o nabízenou cenu za proklik a také o „skóre kvality“, které má hodnotu od 1 do 10.
Teoreticky – pokud by měli dva inzerenti stejnou maximální cenu za proklik, ale jeden by měl lepší „skóre kvality“, tak by měl získat i více zobrazení inzerátu, více prokliků a více konverzí.
Podobně to platí i v případě, kdy se cena za proklik liší – pořád má inzerent s lepším „skóre kvality“ šanci na to zobrazit se líp, než konkurent s vyšší cenou za proklik.
Skóre kvality se skládá ze 3 částí:
- Očekávaná míra prokliku.
- Relevance reklamy.
- Dojem ze vstupní stránky.
Pokud vás zajímá do hloubky, co přesně tyto 3 části znamenají, doporučuju si prostudovat nápovědu Google Ads:
https://support.google.com/google-ads/answer/6167118?hl=cs
Dobře, jak mi tato informace ale pomůže?
Pomůže vám tak, že vám usnadní položení správných otázek. Běžte do vaší kampaně ve vyhledávací síti a podívejte se na to, na jaké vyhledávací dotazy se zobrazujete a s jakou reklamou.
❓Je inzerát opravdu vždy relevantní k tomu, na jaké dotazy se zobrazuje?
❓Je inzerát dostatečně atraktivní k tomu, aby zaujal oproti konkurenci vč. možných rozšíření?
❓Dostanou se lidi po prokliku na vstupní stránku, kde najdou přesně to, co hledají?
❓Můžou návštěvníci snadno provést na vstupní stránce akci, která vede ke konverzi?
—
Tento příspěvek je třetí v sérii “Úterní marketingové tipy”. Jmenuji se Karel Hladiš a můj marketingový tým v Eshop-rychle pomáhá e-shopařům růst díky online marketingu. Chcete růst i vy?