Vytvořte si katalog svých produktů přes nový Facebook XML feed a inzerujte své zboží na Facebooku. Programátoři Eshop-rychle vám ještě více usnadnili možnost nahrát zboží svého e-shopu do facebookového katalogu produktů a dostat tak své produkty blíže k očím návštěvníků Facebooku..
K čemu Facebook XML feed využijete?
XML feed budete potřebovat k nahrání produktů svého e-shopu do svého vlastního katalogu produktů na Facebooku.
Novým XML feedem určeným přímo pro Facebook jsme vám tedy usnadnili nahrání svých produktů do tohoto katalogu. Dříve k tomuto účelu bylo potřeba využívat jiné feedy (např. Google nákupy, který má podobný formát), ale chyběl vám na výběr přímo feed určený pro Facebookový katalog, který má samozřejmě některá své drobná specifika.
Kde tento feed v administraci e-shopu najdete?
Stejně jako všechny ostatní feedy najdete i tento v menu E-shop > Export > Export produktů.
Zde si pak máte možnost zvolit z rozbalovacího menu položku Facebook a vygenerovat si feed.
Co je ten facebookový katalog produktů a k čemu vám bude dobrý?
Katalog produktů obsahuje veškeré informace o vašich produktech, které máte možnost následně na Facebooku inzerovat prostřednictvím Facebook reklam.
K vytvoření a správě facebookového katalogu budete potřebovat založit Business Manager. Bez něj bohužel XML feed do produktového katalogu nenahrajete.
- Jak v Business Manageru vytvořím katalog produktů? – oficiální nápověda Facebooku
- Jak se vytváří katalog produktů pro dynamickou reklamu? – oficiální nápověda Facebooku
- Jak založit Business manager? Je to snadnější, než si myslíte – návod z dílny AdVisio
- nebo Jak založit Business Manager – od newsfeed.cz
Facebook reklam existuje více druhů a je jen na vás, jak budete následně své produkty propagovat. Tou asi nejvyužívanější a e-shopaři nejžádanější možností jsou tzv. dynamické produktové reklamy, neboli DPA (z anglického Dynamic Product Ads).
Co je dynamická produktová reklama?
Prostřednictvím dynamických produktových reklam můžete na Facebooku zobrazovat potenciálním zákazníkům produkty ze svého produktového katalogu.
Dynamické reklamy mají podobný vzhled klasickým odkazovým reklamám, či reklamám v rotujícím formátu, ale podstatné ulehčení spočívá v tom, že nemusíte tvořit pro každý produkt zvlášť samostatnou reklamu.
Pouze si vytvoříte šablonu pro danou reklamu a konkrétní reklamy pak za vás vytvoří sám Facebook z kombinace dat, které mu zadáte v nastavení dynamické reklamy a dat, které si vytahá z vašeho produktového katalogu.
Tuto reklamu můžete pochopitelně zamířit na lidi, kteří váš web nikdy nenavštívili a vůbec váš e-shop neznají. To je ta jednodušší varianta. Vy ale máte možnost jít ještě o level dále.
Díky správně implementovanému Facebook pixelu (jeho nastavení je v Eshop-rychle opravdu velice snadné) máte možnost zobrazovat cílenou relevantní reklamu přímo lidem, kteří už si na vašem e-shopu konkrétní zboží prohlíželi. U tohoto zboží je pak vyšší pravděpodobnost, že o něj bude mít zákazník zájem. Máte totiž jistotu, že ho zboží zřejmě zaujalo, když si dříve prohlížel jeho detail. Takto přesněji zacílené reklamy pak zpravidla mívají výrazně vyšší úspěšnost. Míříte totiž rovnou do černého!
Jak dynamickou produktovou reklamu vytvořit?
Pojďme si tedy shrnout, co potřebujete předtím, než se pustíte do tvorby dynamických produktových reklam.
- Business Manager
- Facebook pixel (kód pro měření konverzí a vytváření publik pro cílení reklamy)
- Produktový katalog (k tomu poslouží nový XML feed)
Ke všem třem bodům najdete v tomto článku podrobné návody na jejich vytvoření / nastavení / nasazení. 🙂
A to je vše! Po splnění těchto tří bodů máte položené základní pilíře, na kterých můžete začít stavět své první dynamické produktové reklamy.
Reklamy je poté potřeba naklikat přímo ve facebookovém rozhraní přes Správce reklam nebo přes nástroj Power Editor. Sama tvorba DPA je ovšem komplexnější téma, které je rozhodně námětem pro samostatný článek.
V tuto chvíli ty největší nedočkavce, kteří si hned chtějí zkusit naklikat dynamické produktové reklamy, můžeme odkázat na oficiální návod v nápovědě facebooku – Jak se dá vytvořit dynamická reklama. Tento článek vás nejzákladnějším nastavením DPA stručně provede.
Brzy článek k tvorbě dynamických produktových reklam
Pro ty ostatní, kteří mají trpělivost počkat si na podrobnější návod přímo z našeho pera, s detailnějšími popisy kde, jak a co na Facebooku zaklikat, abyste rozběhli své první dynamické produktové reklamy, máme dobrou zprávu.
Chystáme pro vás další článek (příp. články), kde vám ukážeme, jak konkrétně DPA nastavit, jak v zobrazování reklam využít nasbíraná data z vašeho e-shopu, jak zobrazovat reklamu jen tomu, kdo už vyjádřil zájem o váš produkt a mnoho dalších užitečných informací.
Články píšeme pro vás. Zajímá vás něco konkrétního?
Od vzniku firmy Golemos je jednou z našich největších vizí být vám, našim e-shopařům, cenným partnerem ve vašem podnikání. Proto na vývoji našeho e-shopového řešení neustále pracujeme, proto píšeme podobné články, proto se snažíme nabídnout vám maximum informací potřebných k úspěšnému e-shopu.
Pokud vás tedy téma dynamických produktových reklam více zajímá, podělte se o to prosím s námi v komentářích. Ať už nám chcete jen napsat, že se vám článek líbil, nebo chcete upozornit na informaci, která by v dalším článku rozhodně neměla chybět.
A samozřejmě, pokud pro vás byl článek přínosný, budeme moc rádi, když ho nasdílíte svým přátelům. Děkujeme! 🙂