Využíváte na e-shopu filtrování dle parametrů? Pak jste si asi všimli, že v URL adrese se navolené parametry skládají za znak otazníku. To je běžná praxe a není na tom samo o sobě nic špatného, ale je důležité zmínit, že takováto URL není indexovatelná vyhledávači. A možná jste sami někdy přemýšleli, že některé kombinace parametrů by si svou vlastní indexaci a tím i vlastní vstupní stránku zasloužily. A právě k tomu slouží zbrusu nová funkce “Parametrické kategorie”. Pojďme se jí podívat na zoubek.
V čem parametrické kategorie pomohou vašemu e-shopu?
Nové vstupní stránky a více organické návštěvnosti díky vlastním nadpisům, textům, nastavení a URL adresám
Díky specifickým, unikátním kategoriím vytvořeným z kombinace produktové kategorie a zvolených filtrů se zvýší vaše viditelnost ve vyhledávačích. Ty budou moci nyní snadno zaindexovat tyto nové vstupní stránky a doručovat tak vašim potenciálním zákazníkům ještě kvalitnější a lépe cílené výsledky vyhledávání.
Stránky parametrických kategorií budou obsaženy v mapě vašeho webu (sitemap), budou obsahovat svůj vlastní nadpis H1, URL adresu, unikátní texty, do kterých můžete snadno zahrnout relevantní klíčová slova a fráze pro vyhledávání, i vlastní metadata pro vyhledávače a sociální sítě.
Možnost nových reklamních kampaní na vámi vybrané skupiny produktů
Stejně jako tyto nové stránky parametrických kategorií vyhledávače zařazují do svých výsledků vyhledávání, vy je můžete využít i k přivádění zákazníků z vašich reklam, do kterých od teď budete moci zadat nové URL zobrazující přesně ty produkty, které chcete.
Jeden praktický příklad za všechny
Představte si, že máte obchod s módou a doplňky. Své produkty třídíte podle typu na pánská či dámská trička, kalhoty a podobně. Zákazníkům pak nabízíte filtraci podle značek, barev, velikostí a třeba materiálu.
Dnes víte, že nejvíce u vás frčí (a chcete tedy více propagovat) dámská trička z bavlny velikostí S a M, na druhé straně pak pánské kalhoty – černé džíny značky Levi’s ve velikostech 38.
Pojďme zákazníkům, kteří hledají takové produkty, umožnit tyto vyhledat díky indexaci parametrických kategorií vyhledávači a přivést je přímo na unikátní vstupní stránky, aniž byste takovéto kategorie museli mít přímo v produktovém menu (asi nedává smysl vytvářet takto podrobné kategorie “napevno” a menu tím tak natahovat do závratných délek).
Vaše nové parametrické kategorie spolu s novými vlastními URL a jedinečným nastavením by mohly vypadat třeba takto:
- Dámská trička z bavlny, velikost S – www.mojemoda.cz/bavlnena-tricka-s
- Dámská červená trička z bavlny, velikost M – www.mojemoda.cz/cervena -bavlnena-tricka-m
- Pánské černé džíny Levi’s, 38 – www.mojemoda.cz/cerne-dziny-levis-38
Pokud uživatel zadá do vyhledávání na Googlu či Seznamu například dotaz “tričko ze 100% bavlny, vel. S”, vyhledávač mu nabídne již vaši konkrétní stránku www.mojemoda.cz/bavlnena-tricka-s, na které budou automaticky zařazeny všechny produkty, které spadají pod tyto filtry – tedy všechna dostupná trička z bavlny o velikosti S. Tyto kategorie se ale nezobrazí v produktovém menu a slouží v podstatě virtuálně, čímž menu dále zbytečně nenafukují.
Jak na tvorbu parametrických kategorií? Je to snazší, než byste čekali!
Funkci Parametrické kategorie jsme koncipovali tak, aby byla její obsluha uživatelsky jednoduchá a efektivní. Najdete ji v sekci E-shop Kategorie > Parametrické kategorie a samotná tvorba kategorií je s její pomocí otázkou momentu. Jednoduše zvolíte kategorii, v rámci které chcete “operovat”, navolíte požadované parametry, zadáte vlastní URL a nadpis H1 a je hotovo. 🙂 V již vytvořené parametrické kategorii pak můžete provádět další úpravy, jako jsou vlastní texty či metadata pro vyhledávače a sociální sítě.
Na našem Helpdesku najdete k celému modulu podrobný návod.
Pro Business zdarma, pro Startup za příplatek
Parametrické kategorie jsou silným SEO nástrojem a ocení je každý, kdo plánuje posunout propagaci svého e-shopu na vyšší level.
Zákazníci v tarifu Business mohou využívat modul ihned bez omezení, pro tarif Startup bude k dispozici za 179 Kč (7,16 €) bez DPH měsíčně.
Startupisté, nezoufejte! Testujte modul až do konce ledna zcela ZDARMA!
Provozujete e-shop v tarifu Startup a parametrické kategorie vás lákají, ale nejste si jisti, zda se vám funkce osvědčí? Jako malou vánoční pozornost vám přinášíme možnost testovat modul až do 31. ledna 2024 úplně zdarma včetně všeho, co nabízí. Pak se sami rozhodnete, zda chcete modul využívat v jeho placené verzi či nikoli. 🎅