Dan Višňák, tvůrce naší video série E-shop v plusu, zná prostředí e-shopů skrz naskrz. Ostatně věnuje se ve svém programu Eshoprestart tomu, aby on-line podnikání, které se ocitlo v potížích, znovu pořádně šlapalo. Ptali jsme se ho, mimo jiné, které e-shopy jsou letos v ohrožení, jestli je dobrý nápad začít v roce 2017 podnikat, nebo jak se mu na sérii pracovalo.


 Na konci rozhovoru najdete pozvánku do Danova nového ročníku programu Eshoprestart, který zahajuje třemi videi zdarma. Koho videa zaujmou, může využít exkluzivní slevy 1 000 Kč pouze pro čtenáře blogu Eshop-rychle, kterou jsme pro vás zajistili, na následnou účast v tomto vzdělávacím programu. 

Rozhovor s Danielem Višňákem

Jaké e-shopy jsou v roce 2017 nejvíc “ohroženým druhem”? Můžete to, Dane, ze své zkušenosti definovat?

Daniel Višňák - autor série E-shop v plusu a EshoprestartJá si myslím, že ohrožený je dnes každý e-shop, který nestaví komunikaci se zákazníkem mezi své absolutní priority.

Zrovna před týdnem jsem se snažil objednat na celkem čtyřech e-shopech přepravní klec pro psa. A můj zážitek? Katastrofa. Nakonec to skončilo tak, že jsem si klec musel jet koupit klasicky do kamenné prodejny a to je rok 2017.

 

Mění se to v průběhu let? Čelí dnes provozovatelé e-shopů jiným nástrahám, než dříve? Třeba před pěti, deseti lety?

Určitě, musí se přizpůsobovat, být vynalézaví a vymýšlet neustále nové věci. Konkurence je v dnešní době obrovská a vyhrává pouze ten e-shop, který toto pochopí. Cestou blízké budoucnosti jsou určitě videa. Ten, kdo je na svůj e-shop začne přidávat, získá v blízké době obrovský náskok před ostatními.

 

Je podle vás dobrý nápad založit si nový e-shop a začít podnikat i v roce 2017? Do kterého segmentu byste radil zamířit?

Co se týče segmentu, tak na to není nějaký univerzální návod. Jedno platí ale vždy. Že e-shop by měl vždycky provozovat člověk, který rozumí tomu, co prodává. Prostě ten produkt musí znát od A do Z. Tohle je dneska jedna ze základních konkurenčních výhod.

A jestli je dobrý nápad založit si v dnešní době e-shop? Určitě. Když to člověk bude dělat, jak se to dělat má, tak je veliká šance, že uspěje, protože z těch 36 000 e-shopů, které u nás máme, to dělá většina z nich prostě špatně.


Podle průzkumů však existují segmenty, které jsou aktuálně mimořádně úspěšné.

Inspiraci můžete najít v článku:

Konečně vlastní e-shop – S tímhle zbožím uspějete!

Zprávy z trhu e-commerce jsou na začátku roku mimořádně příznivé. Letos se očekává prolomení magické sta miliardové hranice tržeb e-shopů (ta už se otřásala v základech loni). Co momentálně Češi kupují na internetu nejčastěji, ukázal nejnovější průzkum společnosti STEM/MARK.

Žádný komentář

 

Jaké jsou podle vás klíčové body k úspěchu ve světě on-line podnikání?

Rychlost komunikace, perfektní informace na webu v rámci popisků, zapojení multimédií – fotky a videa a samozřejmě neustále věci vylepšovat, žít se svým byznysem 24 hodin denně.

 

Co podle vašich zkušeností novopečené e-shopaře nejvíc překvapí? S čím se nejčastěji potýkají?

Mají zkreslené představy a naivní o e-shopovém podnikání. Myslí si, že si stačí založit e-shop, nahrát na něj produkty, dát nízkou cenu a začnou prodávat a perfektně se tím živit. Jenže realita je úplně někde jinde.

Musíte odpracovat tuny hodin tvrdé práce na to, abyste mohli začít sklízet první malé kousky ovoce. Hrozně moc také dokáže pomoct, když majitel e-shopu hledá informace, dívá se kolem sebe a snaží se neustále zlepšovat v tom, co dělá. Pak dělá výrazné pokroky jak samotný e-shop, tak celý byznys.

 

Jakou chybu se čeští provozovatelé e-shopů ne a ne odnaučit?

Podceňují komunikaci, rychlost své práce, protože internet je především o rychlosti. A hlavně neumí skoro vůbec poskytovat aspoň základní zákaznický servis. Přitom právě tohle je dneska jedna z klíčových věcí.


E-shop v plusu - 11. díl

E-shop v plusu: 11. díl – Komunikace jako klíč k úspěchu v on-line podnikání. Víte, co vás nakopne?

S nakopáváním to v případě komunikace na e-shopu mohou být v podstatě jen dva extrémy. Buď díky ní zákazník nakopne vás a už se nevrátí. Nebo komunikace naopak nakopne tržby a posune vás před konkurenci. Jak docílit té druhé, mnohem příjemnější varianty?

Žádný komentář

 

A vůbec… Kam se dívat pro inspiraci do Evropy nebo do světa? Ve které zemi e-shopy opravdu dobře “umí”?

Na tuto otázku neznám odpověď. Nejde říct, hele ten a ten e-shop v Německu je skvělý, všichni byste se z něj měli inspirovat. Každý trh je úplně jiný. Pro inspiraci nemusíte chodit nikam daleko. Divili byste se, kolik inspirace najdete třeba na večeři v restauraci, když budete jen sledovat věci kolem – číšníka, kuchyň, celkový servis atd. Pak si to hoďte do příkladu e-shopu a máte hned celou řadu myšlenek a věcí, které byste mohli zavést u vás v e-shopu a nebo naopak co nikdy nedopustit.

 

Jak se vám pracovalo na oblíbeném seriálu E-shop v plusu, který jste pro Eshop-rychle.cz natočil? Jak jste o něm přemýšlel, co jste chtěl předat za informace, jaké jste měl ohlasy?

Pracovalo se mi na něm skvěle. Vždycky mě neskutečně nabíjí, když vidím, že informace a zkušenosti, které takhle ostatním předávám, jim dokáží pomoct a vylepšit jejich byznysy. Dostal jsem celou řadu velmi pozitivních ohlasů, s řadou klientů Eshop-rychle jsem díky tomuto seriálu v pravidelném kontaktu a těší mě, jaké dělají pokroky.

 

Kteří provozovatelé e-shopů by podle vás měli uvažovat o tom, že se přihlásí do dalšího ročníku Vašeho programu Eshop-restart a co mohou očekávat?

Všichni, kdo chtějí posunout své e-shopy a vymanit se z nějakého šedého průměru. Eshoprestart je dvakrát, možná třikrát větší než seriál E-shop v plusu. Je v něm celá řada informací a témat, které se logicky do E-shop v plusu nevešly. A hlavně v něm ukazuji přesné návody a postupy, které prostě fungují.

Vším jsem si prošli na x-hokej.cz a díky celé téhle mozaice věcí jsme každým rokem dokázali na českém internetu prodat nejvíc hokejové výstroje a to 7 let po sobě.

Logo Eshoprestart

Podle jakých signálů poznat, že je potřeba se poradit, dřív, než bude pozdě?

Tady myslím, že je odpověď jednoduchá – když Vám byznys nejde tak, jak si představujete, nebo jste si představovali. Vždycky jde věci udělat jinak, udělat takové změny, které přinesou reálné výsledky a vy se posunete dopředu. Jen musíte šlapat, pokud možno, na správné kamínky a ne vedle.

 

Jak konkrétně vypadal nejbeznadějnější případ, který se podařilo v rámci Eshop-restartu nastartovat?

Tady to není o beznaději, ale těší mě to, že program dokázal naprostou většinu e-shopů dostat během relativně krátké doby úplně někam jinam. To je to, co mě motivuje do další práce a dodává mi energii do dalších projektů a myšlenek, které v rámci eshoprestartu mám naplánované.

 

Na co se vy sám v rámci dalšího ročníku nejvíc těšíte?

Na to, že poznám zase další nové e-shopy a lidi, kteří za nimi stojí a společně budeme moct posouvat i to jejich e-shopové podnikání dopředu.

Říkám, že uspět v dnešní době na internetu není nijak složité, jen musíte dělat věci správně a dělat to, co funguje a to tom je vlastně celý eshoprestart.cz.


Danova pozvánka na nový ročník Eshoprestart

Dan vypustí do světa každý týden od 18.5. jedno video zdarma (celkem videa budou tři). Další videa už bude mít Dan zpoplatněná a koho jeho úvodní videa osloví, dostane možnost zakoupit si celý kurz Eshoprestart.

Obsah videí zdarma - Eshoprestart

Bližší podrobnosti o programu najdete přímo na stránkách Eshoprestart.cz.

Pokud vás Danova tři videa zdarma zaujmou a chystali byste se koupit celý kurz Eshoprestart, rozhodně se vraťte zpět na tento článek a využijte námi domluvenou slevu 1 000 Kč exkluzivně pro čtenáře Eshop-rychle blogu. Sleva platí téměř až do poloviny června.

 

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares