Letošní první letní novinky z vývoje našeho systému přináší jak funkční, tak legislativní změny. Mezitím kodéři a grafici nadále pracují na nové verzi administrace a další část týmu se stále činí na vývoji API a migraci do nového datacentra.
Na Slovensku 1. 7. 2022 vstoupila v platnost novela zákona o cenách upravující pravidla zaokrouhlování cen při hotovostních platbách
Od 1. 7. 2022 je zapotřebí na Slovensku dle novely zákona o cenách zaokrouhlovat objednávky, které jsou placeny v hotovosti, na celé pěticenty. Náš systém tyto objednávky se zvolenou hotovostní platbou zaokrouhluje automaticky. Změna se dotýká i některých českých e-shopů prodávajících v měně Eur. Více podrobností se dočtete v článku Slovensko: od 1. 7. 2022 se mění pravidla pro zaokrouhlování hotovostních plateb.
Do Comgate platební brány jsme doplnili možnost odložené platby MallPay
V rámci platební brány Comgate nově můžete svým zákazníkům nabídnout možnost stále oblíbenější odložené platby, a to MallPay. Zákazníci tak za objednávku budou moci zaplatit až po 14 dnech od objednání. Platební metoda je k dispozici pouze pro občany ČR a české e-shopy, horní hranice objednávek je systémově nastavena na 50 000 Kč. Více informací o MallPay odložené platbě najdete přímo na webu Comgate.
ThePay v1 přestala být 1. 7. 2022 funkční
Od 1. 7. 2022 již není možné využívat bránu ThePay ve verzi 1. Pokud jste dosud tuto verzi využívali a ještě nepřešli na ThePay v2, platební brána na vašem e-shopu není k dispozici. V takovém případě si tedy, prosíme, aktivujte verzi 2 co nejdříve. S ThePay bude tak nutné podepsat novou smlouvu – registrovat se můžete zde.
Případně je možné zažádat si o migraci na novou verzi ThePay 2.0 tak, abyste registrací nemuseli procházet znovu a ThePay ji provede za vás. V takovém případě stačí, abyste si na hlavní stránce své stávající administrace ThePay zažádali o přechod na novou verzi přes tlačítko „Mám zájem“.
13. 6. 2022 byla ukončena podpora Webmail4
Z důvodu bezpečnostních rizik a dále již neprobíhající podpory byl ukončen provoz webmail4.golemos.com. Stránka je automaticky přesměrována na modernější webmail6.golemos.com, nadále však můžete využívat i další schránky webmail.golemos.com, webmail2.golemos.com a webmail5.golemos.com.
Posvítili jsme si na autoimport a generování feedů
V průběhu měsíce jsme zaznamenali několik hlášení ohledně chybného automatického generování feedů a rovnou jsme se podívali na zoubek i automatickým importům. Obě funkce jsme nasadili na nový mechanismus a měly by nyní fungovat bez problémů.
V cookie liště můžete nově přes CSS zviditelnit tlačítko pro odmítnutí souhlasu
ÚOOÚ v současné době, ač zatím v ojedinělých případech, nesouhlasí se současnou defaultní úpravou cookie lišty, která neobsahuje možnost odmítnutí souhlasu na stejné úrovni viditelnosti, jako je jeho přijetí. Tzn., že tlačítko pro souhlas s přijetím všech cookies, tlačítko pro přechod do detailního nastavení i tlačítko pro odmítnutí všech cookies by neměla být od sebe nijak graficky odlišena.
Lištu v našem systému jsme upravili tak, abyste snadným zásahem grafika mohli volbu pro odmítnutí souhlasu předělat na tlačítko, které má stejné parametry jako přijetí souhlasu. Dle výkladu ÚOOÚ je to jediná korektní cesta. Pokud budete mít o takovou úpravu zájem, můžete ji přes CSS provést buď sami, nebo kontaktovat grafika.
Další menší úpravy a opravy systému:
- Provedli jsme opravu chyby, která na šablonách nové generace umožňovala vícekrát kliknout na tlačítko odeslání objednávky a tím způsobila přeskočení děkovací stránky, případně i stránky pro online platbu. Nyní je tlačítko od prvního kliknutí zneaktivněno až do načtení další stránky a k výše uvedeným problémům tak nadále nedochází.
- Opravili jsme chybu, která za určité konstelace zapřičiňovala nefunkčnost personalizace pro řazení produktů na výpisu produktů v hlavních kategoriích.
- Opravili jsme chybu v EPH pro Slovenskou poštu pro SK systém: V případě, že bylo nastaveno propisování podacího čísla objednávky do #CODE1-5# u Online podání EPH, pak při exportování více objednávek najednou pomocí „Online podání EPH“ se k jednotlivým objednávkám propisovalo špatné podací číslo.
- Na starších šablonách jsme opravili chybu v rotátoru obrázků, který při napojení produktů do něj zobrazoval chybné produkty.
- V editaci objednávky vlivem chyby nebylo možné přepínat mezi hotovostní a bezhotovostní platbou. Opraveno.
- Unicredit bank změnila 6. 6. formát e-mailu pro párování plateb s předmětem „Informace o transakci – UniCredit Bank“. Vlivem toho se platby přestaly korektně párovat. Situaci jsme na naší straně vyřešili a párování je opět funkční.
- Pro systémovou dopravu 123 kurýr jsme na seznam objednávek v sekci E-shop > Objednávky doplnili jeho ikonu.
- V rámci příprav nové verze administrace jsme lehce upravili modální okno pro volbu registrovaného uživatele při tvorbě objednávky v administraci.