Pokladní systém dokáže osobní prodej značně usnadnit a zpříjemnit. A také už na něm pro vás pracujeme. Ale potřebuje ho opravdu každý, kdo má kamennou prodejnu?


Možná už jste zaregistrovali novinku, že intenzivně pracujeme na pokladním systému pro e-shopy běžící na Eshop-rychle.

Pokud ne, rozhodně se s námi natěšte přečtením následujícího článku, protože funkce i vzhled pokladny vypadají opravdu našlapaně:

Pracujeme na pokladním systému pro e-shopy

Už brzy budou zákazníci Eshop-rychle moci využít k osobnímu prodeji zboží náš vlastní pokladní systém propojený s e-shopem. Co bude umět a jak bude vypadat?

15 komentářů

 

Je ale potřeba při prodeji z očí do očí využívat pokladnu nebo to půjde i jinak?

Osobní prodej přes pokladnu vs. přes e-shop

Ano, osobní prodej přes náš nový pokladní systém bude rychlejší, přehlednější, pro zákazníka i prodejce podstatně příjemnější, a hlavně nabídne řadu nadstandardních funkcí, které v samotném e-shopu nenajdete.

Ale rozhodně není naším cílem znemožnit nebo jakýmkoli způsobem komplikovat e-shopaři osobní prodej bez pokladny.

Chceme vám proto nabídnout i alternativní způsob. A také vám ho už začátkem příštího týdne nabídneme. 😉

Vytvoření objednávky za zákazníka přímo z administrace

Uvědomujeme si, že současný stav tvorby objednávky za zákazníka v administraci nebyl příliš uživatelsky přívětivý ani rychlý. Nutil obchodníka projít celým nákupním procesem jako na stránkách jeho e-shopu, a tím pádem i vyplňovat údaje, které pro řadu zákazníků nejsou při osobním prodeji nezbytné.

Celý proces tvorby objednávky proto byl zdlouhavý a většina obchodníků to zřejmě řešila tak, že zboží prostě prodala, případně vypsala ručně doklad a objednávku si v e-shopu naklikala až zpětně bez přítomnosti zákazníka.

To ale s příchodem EET a nutností vydávat každému zákazníkovi účtenku s potvrzením evidence tržby na serverech Finanční správy už nebude možné. Chtě nechtě budete muset vytvořit objednávku zboží a zákazníkovi vytisknout a předat účtenku s údaji o evidenci.

Jak rychlá objednávka z administrace vypadá teď a jak bude už brzy vypadat?

Jak jsem psal již výše, v tuto chvíli je celý proces objednávky zdlouhavý a pro osobní prodej, kde nechcete nechat zákazníka na tisk účtenky dlouho čekat, jen stěží použitelný.

Na obrázcích níže můžete vidět, že při porovnání je samotná úvodní obrazovka tvorby objednávky poměrně podobná. Změní se na první pohled jen detaily, ale právě tyto detaily jsou pro funkčnost objednávkového procesu zcela zásadní.

Původní objednávka v administraci Eshop-rychle

Původní objednávkový proces (kliknutím obrázek zvětšíte)

Nová zrychlená objednávka v administraci Eshop-rychle

Nová zrychlená objednávka (kliknutím obrázek zvětšíte)

Kromě logických změn ve sloupcích tabulky s produkty vloženými do košíku přibyde mj. tlačítko “Přepočítat”, které vám přepočítá všechny změny, které v editovatelných políčkách objednávky provedete.

Přes nově provedené tlačítko “Vybrat registrovaného zákazníka (nepovinné)” si můžete (ale samozřejmě také nemusíte) zvolit jako nakupujícího již existujícího zákazníka e-shopu.

Takový zákazník může mít nastavenu určitou slevu, která se vám po výběru zákazníka automaticky k nákupu přiřadí.

Tím nejpodstatnějším rozdílem celého procesu ale bude závěrečné potvrzující tlačítko.

V původní verzi jste tlačítkem “Pokračovat” přikročili k dalšímu kroku objednávky, kde jste museli vyplnit způsob dopravy, způsob platby, údaje o zákazníkovi, dodací údaje a projít celým zlouhavým čtyřkrokovým procesem (navíc nepříliš uživatelsky příjemným), než jste objednávku vytvořili a následně jste tak teprve mohli přikročit k tisku faktury.

Je nám jasné, že takovou dobu nechcete nechat zákazníka čekat. Obzvláště, když se vám sejde na prodejně zákazníků více, můžete se dostat do pořádného časového presu.

Proto nově místo tlačítka “Pokračovat” bude v objednávce tlačítko “Vytvořit objednávku”, které udělá přesně to, co tvrdí – vytvoří objednávku bez toho, abyste byli nuceni procházet celým zdlouhavým procesem a vyplňovat údaje, které pro zákazníka, ani pro vás, nemusí být v dané chvíli vůbec důležité.

Rovnou vás navíc tlačítko automaticky přesměruje do detailu této vytvořené objednávky, kde můžete rovnou přistoupit k tisku EET účtenky nebo faktury.

A pokud vám přeci jen budou v objednávce některé informace o zákazníkovi chybět, není nic jednoduššího, než si je přímo v detailu objednávky dovyplnit. 😉

Editace vytvořené objednávky v administraci Eshop-rychle

Editace vytvořené objednávky

Líbí?

Co na tuto zrychlenou objednávku říkáte? Najdete pro ni ve svém osobním prodeji využití nebo se spíše těšíte na chystanou pokladnu, která pro vás posune osobní prodej přes platformu Eshop-rychle na úplně nový level?

 

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

  • Martin Kupka

    Dobrý den,
    vypadá to naprosto parádnicky. Jen u vytváření a editace objednávek postrádám nějaké detaily kvůli kterým vystavuji faktury v jiném systému :-(.
    Je to možnost přidat na fakturu produkt pro který nemám ve skladě založenou kartu. Často děláme zakázkové produkty a zakládat kvůli každému takovému produktu při prodeji novou kartu by byl tak trochu opruz. fajn by bylo kdyby v náhledu objednávky bylo možné krom editace ceny provést i editaci názvu produktu.Pak bych si mohl ve skladě založit jednu kartu pod názvem např (zakázková výstroj) kde bych tuto položku mohl vložit do objednávky přes číslo produktu a v objednávce si pak upravit i její konkrétní název. Dále postrádám zobrazení země na faktuře (třeba se mi tato funkce jen nepovedla na shopu nastavit) ale cca 1 až 2x do měsíce mi chodí objednávky ze zahraničí a na faktuže bohužel není uvedena země kde zákazník sídlí (do objednávkového formuláře jsem si tuto možnost již přidal). Pak co je jen takový detail,tak je vzhed faktury mi příjde až moc sližitý je tam uvedena položka zaplacené zálohy a tím pádem 2x koncová cena. většinou beru zálohu na zakázky ve výši např 70% takže stejně zálohu musím uvést na faktuře jako mínusovou položku a tuto funkci jsem ještě nikdy nevyužil :-/ .Současný systém mi geneguje faktury které bych odhadem řekl jsou tak polovičně náročné na barvu.
    Každopádně i tak je váš eshop špica a je mi jasné že není možné vyhovět úplně každému a i přes tyto (pro mne) chybějící funkce jsem za váš eshop velmi rád 🙂 Omlouvám se za chyby,psaní není bohužel mojí silnou stránkou a nemáte tu tlačítko na opravu gramatiky 😀 😀 😀

shares