Již mnohokrát jsme vám psali o důležitosti shromažďování dat na e-shopu, abyste je pak mohli efektivně použít v reálném prodeji. Nyní jsme ale konečně vyšperkovali náš modul Personalizovaný e-shop (dříve známý jako Personalizace a remarketing) i pro šablony 4. generace, abyste tato data mohli sbírat a následně aplikovat naprosto automaticky. Někteří z vás nám pomáhali modul testovat a ladit a tímto jim velice děkujeme za zpětnou vazbu. Nyní se pojďme podívat, čeho budete moci s modulem dosáhnout.

Personalizace podle trendu všech zákazníků

První z možností, kterou můžete v rámci Personalizovaného e-shopu využít, vám dovolí zobrazovat a třídit produkty dle obecného chování všech vašich návštěvníků. Dobře se zde promítne například sezónnost zboží – kupříkladu v létě se budou na prvních příčkách zobrazovat bazény a o Vánocích adventní věnce.

Proč? Zkrátka proto, že to je přesně to zboží, které návštěvníci v daném období hledají, vkládají do košíku a nakupují nejčastěji. Jelikož tato data o jejich chování jsou v reálném čase zpracovávána v Google Analytics a následně odesílána zpět do vašeho eshopu, i takováto kouzla jsou možná díky šikovným ručičkám našich programátorů. Na vás už pak je, jaké chování chcete ve svůj prospěch využít a kde takové produkty zobrazit.

Personalizace na míru zákazníkovi

Zde je nastavení podobné, jako u předchozí možnosti, nicméně v tomto případě se zaměřujeme na chování konkrétního zákazníka. Představte si, že na váš eshop přijde slečna Jana. Prohlédne si spoustu produktů, několik z nich dokonce vloží do košíku, ale pak se po ní slehne zem. Nebo ne tak docela – pokud se Jana na našem eshopu objeví znovu, váš e-shop ji dokáže identifikovat. A na ní bude čekat nabídka právě těch produktů, které si naposledy prohlížela nebo vložila do košíku (případně v minulosti nakoupila). Jana se totiž vrátila možná právě proto, že by nákup ráda dokončila. A my jsme jí to v tuto chvíli personalizovanou nabídkou maximálně usnadnili!

Zde opět sami rozhodujete o tom, zda budete přikládat váhu produktům, které u vás Jana v minulosti nakoupila, zobrazila nebo vkládala do košíku, a kde se bude takové řazení aplikovat. Zároveň můžete Janě zobrazit její naposledy navštívené produkty. Kombinace těchto nastavení je právě onou vstupenkou k jistějšímu a rychlejšímu prodeji.

Kde funkci najdu a kolik stojí?

Doporučujeme mrknout do vašich administrací – v sekci E-shop > Personalizovaný e-shop je modul velice dobře popsaný i s aktuálním ceníkem v případě tarifu Startup. Majitele tarifu Business jistě potěší, že funkce je již zahrnutá v jeho ceně. Pokud byste měli k tomuto modulu jakékoli dotazy, jsme tu pro vás.

Na každý pád vám přejeme mnoho úspěchů s vaším personalizovaným, chytrým e-shopem!

Martina je kreativní posilou marketingového týmu Eshop-rychle a na starost má sociální sítě a vyhledávání zajímavých témat, o kterých vás s nadšením sobě vlastním informuje prostřednictvím článků na blogu. Doma je paničkou ďábelsky rozmazleného psa a dvou velice nezábavných šneků.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares