Zákazníci jsou často nerozhodní, zapomětliví, při jejich nákupech je může vyrušit řada vnějších vlivů a jejich naplněné košíky ve vašich e-shopech mohou zůstat opušteny bez dokončení nákupu. Pro všechny takové případy právě přichází nová funkce, na kterou mnozí z vás netrpělivě čekali: Opuštěný košík je modul, který udělá vše pro to, aby tyto košíky spolu s nedokončenými objednávkami zachránil! Tohoto pomocníka už teď najdete v sekci Eshop – Opuštěný košík.
Pro Business zákazníky je balíček Opuštěný košík zdarma v rámci tarifu. Pro všechny, kteří chtějí modul využívat v tarifu Startup, pak za příplatek 85 Kč / 3,4 Eur + DPH za měsíc. Zároveň je modul k dispozici pouze na šablonách 4.0.
Dali jsme si opravdu záležet a s novou funkcí vám přinášíme hned dva způsoby, jak zákazníka na zapomenutý košík upozornit. Pojďme se na ně podívat blíže.
Změna titulku stránky v kartě prohlížeče
Jistě znáte situaci, kdy sami jako nakupující máte v prohlížeči otevřeno několik různých oken, porovnáváte nabídky a vybíráte si ten správný e-shop, na kterém nakoupit. Vaši zákazníci se jistě chovají podobně. Pro tyto případy je zde možnost změnit titulek stránky v kartě prohlížeče, pokud je daná karta neaktivní, tzn. ve chvíli, kdy se zákazník nachází v jiné kartě prohlížeče. Titulků si můžete nastavit více a modul zajistí, aby se vámi definované titulky v kartě střídaly dle vašich požadavků a tím přitáhly zákazníkovu pozornost.
Pozor, funkce střídání titulků není vázána pouze na opuštěný košík. Titulky se budou střídat i ve chvíli, kdy zákazník žádné zboží v košíku nemá. Doporučujeme tedy titulky volit univerzálně. Na druhou stranu díky titulkům zajistíte, že váš e-shop nezapadne, i když se zákazník zatím jen rozhlíží. Do titulků můžete vkládat i emotikony (ty můžete vybrat jednoduše pomocí klávesové zkratky Win+. (tečka). 🙂
Pop-up okno
Druhou možností, kterou modul nabízí, je zobrazování pop-up okna, které zákazníka upozorní na jeho plný košík a nabídne případně i zadání e-mailové adresy, na kterou zašle připomenutí spolu s kompletním zbožím vloženým do košíku (v případě, že je uživatel neznámý, jelikož modul primárně pracuje s emaily registrovaných uživatelů a zákazníků, kteří již na vašem eshopu provedli objednávku). A zde přichází ta zajímavá část: Podle výzkumů až 45 % zákazníků takový e-mail otevře, 21 % na něj klikne a 50 % z těch, co kliknuli, provedou nákup. A to už je poměrně velké množství zachráněných objednávek!
Možnosti pop-up oken
Pop-up okno si můžete samozřejmě upravit dle svého, jak textově, tak vizuálně vlastním obrázkem. Možnosti zde ale nekončí, nastavit můžete i řadu dalších parametrů:
- po jaké době po opuštění košíku se okno zobrazí
- zvolte, zda chcete okno aktivovat pro celý e-shop či každou stránku samostatně
- po jaké době chcete okno zobrazit znovu
- jaký musí být minimální počet položek v opuštěném košíku
- jaká musí být minimální hodnota košíku
- pro e-shopu neznámé uživatele (tedy ty, kteří nejsou registrovaní a neprovedli u vás v minulosti objednávku) můžete zobrazit v okně i kolonku pro zadání e-mailu, na který mu zašlete připomínku s opuštěným košíkem. Pokud e-shop již zákazníka zná, tedy na něm nakoupil či je registrovaný, e-mail bude doručen na adresu z objednávky či registrace.
Automatický e-mail si můžete vyladit do puntíku
Zákazníkům je možné zasílat celou řadu e-mailů pro různé situace, které je vhodné poskládat do sekvencí a připomínky tak budou zákazníkům chodit v logickém sledu. Můžete zvolit, za jakých okolností se bude konkrétní e-mail odesílat:
- po jaké době od opuštění košíku se e-mail odešle
- jaká je poslední známá poloha v objednávkovém procesu, na které se zákazník nacházel
- jaká musí být hodnota košíku, aby se e-mail odeslal
- generovat můžete i automatický slevový kupon, kterým zákazníka motivujete k dokončení objednávky. Slevu můžete zadat v procentech z celkové ceny objednávky či pevnou částkou.
Ke sběru e-mailu prostřednictvím pop-up okna doporučujeme nastavit souhlas se zpracováním osobních údajů v rámci GDPR. Tento souhlas můžete ke sběru e-mailů v rámci opuštěného košíku připojit v sekci Nastavení – Správa osobních údajů (GDPR) – Správa oznámení a souhlasů.
Mějte kompletní přehled o opuštěných košících
Každý opuštěný košík na vašem e-shopu se eviduje v sekci Opuštěné košíky. Zde je v seznamu můžete pohodlně filtrovat podle data vytvoření košíku, hodnoty košíku či e-mailu, který byl majiteli košíku zaslán.
Sekce Zachráněné košíky vám přehledně ukáže přínos modulu pro váš e-shop
Stejné možnosti jako u opuštěných košíků máte i v případě zachráněných košíků, jejichž výpis najdete v sekci Zachráněné košíky. Zde navíc můžete na první pohled vidět, kolik objednávek modul reálně zachránil a tím pádem i to, kolik vám vydělal peněz. Zde se měří pouze košíky, které byly zachráněny pomocí e-mailu. Jiný způsob není pro tyto účely měřitelný.
Pořiďte funkci Opuštěný košík i svému e-shopu!
Zní to dobře? Pokud využíváte tarif Business, pusťte se do zachraňování! V případě, že jste uživatelem tarifu Startup, objednejte balíček Opuštěný košík právě teď a otestujte jeho přínosy v praxi. Čísla hovoří jasně – tahle investice se vám prostě vyplatí. 🙂