Přehledný a rychle průchodný objednávkový formulář je stavebním kamenem kvalitního objednávkového procesu a tedy cestou k vyšším výdělkům vašeho e-shopu. Kvalitní objednávkový formulář by vám tedy měl nabídnout perfektně vyladěný výchozí stav formuláře, umožnit co největší svobodu při jeho úpravách a nastavení,nebo také rozlišit dva různé formuláře pro doručení na adresu zákazníka a na zvolené výdejní místo. To vše a mnohem více nový objednávkový formulář od Eshop-rychle nabízí.

Ukázka odladěného objednávkového formuláře na vzorovém e-shopu

Naprostá svoboda při tvorbě formuláře

Vyhrajte si s poli formuláře

Jednotlivá pole formuláře můžete přejmenovávat, definovat, zda jsou povinná či nepovinná, nebo dokonce nabídnout nápovědu, jak správně políčko vyplnit. Na výběr je navíc z několika speciálních polí, díky kterým můžete od zákazníka získat jak textové poznámky, tak údaje z roletkových menu či zaškrtávacích políček. Potřebujete od kupujícího soubor s vlastním obrázkem? Není problém. Přidejte možnost nahrání vlastního souboru.

Sdružujte pole do skupin

Všechna pole, která spolu souvisí, můžete sdružovat do skupin, které jsou poté ve formuláři opticky oddělené a váš zákazník se tak v objednávce neztratí.

Skupiny mohou být viditelné okamžitě nebo až po rozkliknutí, s tím, že nerozkliknuté skupiny údajů budou ignorovat v nich umístěná povinná pole. Nestane se tedy, jako v minulé verzi formuláře, že ve skryté skupině údajů by se vynucovalo vyplnění povinného pole, které není pro zákazníka v tu chvíli relevantní (kupříkladu vyplnění IČ, DIČ u firemních údajů). Konečně máte možnost nastavit povinná pole i ve skupinách, které budete chtít mít viditelné až po rozkliknutí.

Formulář konzultovaný s profíkem na zvyšování výkonu

Výchozí podobu objednávkových formulářů jsme konzultovali s odborníkem na zvyšování výkonnosti e-shopů, Lukášem Dubinou, který má se zjednodušováním a zpřehledňováním objednávkových formulářů u svých klientů bohaté zkušenosti. Tuto konzultaci a odladění objednávkového formuláře od nás tak dostáváte s funkcí zdarma.

Výchozí podoba objednávkového formuláře by měla být naprosto dostačující pro valnou většinu e-shopařů. Pamatujte, že přílišnými změnami můžete objednávkový proces pro zákazníka více zkomplikovat, proto doporučujeme veškeré změny dělat s rozvahou a vždy zvážit, zda jsou pole navíc opravdu důležitá.

Rozlište dodání na adresu a výdejní místo

Na rozdíl od konkurenčních řešení náš formulář dokáže odlišit, zda si zákazník vaše zboží objednává s doručením na svou adresu či na výdejní místo. Až podle jeho volby tak zákazníkovi můžete nabídnout odlišný vzhled formuláře. Při doručení na pobočku Zásilkovny tak můžete zákazníkovi zjednodušit objednávku tím, že po něm nebudete vyžadovat zbytečné údaje, jako například jeho adresu. Stejným způsobem si můžete definovat i vaše vlastní výdejní místa.

Sjednocení registračního formuláře s objednávkovým

Dosud byl registrační formulář pro všechny jednotný a naprosto oddělený od toho objednávkového. V důsledku toho docházelo k problémům s automatickým předvyplňováním údajů z registrace do objednávkového formuláře.

Na šablonách nové generace nyní registrační formulář plně koresponduje s objednávkovým a vy sami navíc můžete určit, která z polí se do každé další objednávky přihlášeného zákazníka budou automaticky předvyplňovat. U starších šablon zůstává zachován stále oddělený původní registrační formulář.

Zdarma a pro všechny

Objednávkový formulář v této vylepšené verzi přidáváme všem zákazníkům bez ohledu na tarif, který využívají. Zároveň bude formulář viditelný na všech šablonách, nicméně na těch starších nejsou k dispozici některé jeho funkce, které starší šablony technicky nepodporují (například nápověda u políček).

Jak formulář správně nastavit a používat?

Práci s objednávkovým formulářem jsme popsali v podrobném návodu na našem helpdesku. Důležité je formulář nepodcenit, přeci jen se jedná o místo, na kterém získáváte údaje, bez nichž by váš e-shop nefungoval. V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte obrátit přímo na nás.

Nový objednávkový formulář bude automaticky nastaven všem uživatelům ke dni 14.1.2020 a starý již nebude funkční. Do té doby budete mít možnost si formulář připravit i při používání původního. Pokud si nový formulář předem nedefinujete, bude vám aktivován v jeho defaultní verzi, tzn. nijak nebude korespondovat s vaším původním formulářem a vaše současná pole se automaticky do nového nepřenesou. Doporučujeme tedy vhodně si nový formulář alespoň připravit tak, aby obsahoval všechna vámi požadovaná pole.

 

Martina je kreativní posilou marketingového týmu Eshop-rychle a na starost má sociální sítě a vyhledávání zajímavých témat, o kterých vás s nadšením sobě vlastním informuje prostřednictvím článků na blogu. Doma je paničkou ďábelsky rozmazleného psa a dvou velice nezábavných šneků.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares