Vánočně rozzářená města a vůně svařáku dávají tušit, že nastal čas adventu. I virtuální svět online podnikání nezůstává pozadu, snad právě naopak. Už dávno na nás ze všech stran útočí vánoční neodolatelné slevy a tisíce vánočních bannerů. I výběr novinek, zajímavostí a inspirace ze světa e-commerce se z velké části věnuje vánočním tématům.

Nikoho už asi nepřekvapí, že přepravci očekávají balíkovou smršť a uvádějí, že po 18. prosinci nebude garantováno doručení. Aby toho nebylo málo, právě před Vánoci chybí ve skladech e-shopů i doručovatelů citelně lidé a tak se pomoc lepí, jak se dá. Ačkoliv odborníci varují, právě před Vánoci roste i obliba tzv. odložené platby. Nejprve radost až později starost s úhradou všech dárků a možná o to větší.

Česká e-commerce jede na plné obrátky. Zdá se ale, že rezervy stále jsou. Posuďte sami. V Asii se před Vánoci nespokojili s Black Friday a tak si zavedli tzv. Singles‘ Day. Nákupní šílenství a přes 600 milionů korun za minutu na čínské Alibabě. Co říci závěrem? Snad jen citovat osobitý pozdrav pivovarníka Stanislava Bernarda, který svou firmu vydupal z ničeho stejně, jako většina e-shopařů: Držte se!“ 

Inspirativní čtení a dostatek sil do finálního vánočního náporu přeje tým Eshop rychle

Čeká se balíková smršť. Po 18. prosinci už doručení do Vánoc není jisté

Znáte o Vánocích horší situaci, než prázdno pod stromečkem, protože přepravní společnost nestihla dárky doručit včas? Nezapomínejte si vždy ověřit, zda-li dárky dorazí do Štědrého dne.

Nejsou lidi. Ve skladech před Vánocemi pomáhají s balením a expedicí dárků i manažeři e-shopů

Přichází nejnáročnější období pro e-shopy. Na pomoc do skladu musí přispěchat mnohdy všichni zaměstnanci firmy, včetně kolegů z kanceláří. Ruce chybí, lidí je málo, hlásí většina e-shopů.

Roste obliba odložené platby, k vánočním nákupům ji letos využije rekordní množství lidí

Zákazníci českých e-shopů stále častěji využívají tento platební nástroj a to především na Vánoce. Odložené platby dokáží navýšit konverze až o 20%. Odborníci však varují.

Zájem Čechů o výdejny e-shopů roste

Zatímco před pár lety využívalo vyzvednutí zásilky na výdejně 33% zákazníků, dnes využívá tuto formu doručení až 73% zákazníků e-shopů. Nejrozšířenější je stále doručení domů.

Češi slyší na slevy, budeme je na ně lovit dál, říká šéf Zalanda

Ačkoli má mnoho z nás pocit, že slevy na nás nefungují, výzkumy a realita říkají pravý opak. Zalando zavedlo plošné slevy a nestihlo ani odbavovat objednávky.

Piráti: Vládní novela zákona o odpadech nepovede k vypínání zahraničních e-shopů

Vypínání zahraničních e-shopů kvůli recyklačnímu poplatku se díky upozornění Pirátů a novele zákona zřejmě nechystá. Piráti varovali proti cenzuře internetu a e-commerce.


Není počet objednávek podle vašich představ? Je na čase vylepšit nákupní cestu

Jeden z podceňovaných faktorů ovlivňujících výkon e-shopů je objednávkový proces. A přitom právě dokončení objednávky se může stát černou dírou na zákazníky. Nákupní cesta by měla klást co nejméně překážek.

Příručka marketéra: Jak využít SEO pro odhad tržeb a návštěvnosti

Organické návštěvy a z toho vyplývající tržby jsou základ každého e-shopu. Při honbě za optimalizací však agentury i nezávislý specialisté dokáží naslibovat modré z nebe. Přinášíme vám návod, jak vyhodnotit investice do SEO.

Tři české startupy vytvořily Hlídače Shopů, který sleduje, jestli 13 největších e-shopů uměle nenavyšuje slevy

Čarování s cenami a vytváření podezřele velkých slev se nelíbí mnoha zákazníkům. Dosud ale neexistoval nástroj, který by dokázal sledovat a odhalit neseriozní manipulaci s cenami. Právě o to se nyní pokouší české startupy, které vytvořily Hlídače Shopů.

Tefal: Jak zvýšit engagement na Facebooku

Bez aktivního zapojení publika nemají aktivity na sociálních sítích valný smysl. Zvýšit tzv. engagement je však stále těžší. Pár pěkných ukázek naleznete v případové studii značky Tefal.

SEO experti musejí pořád hlavně skákat, jak Google píská

Problematika SEO patří dlouhodobě k nejžhavějších tématům, ať už na internetu provozujete e-shop, informační portál, či blog. SEO je také plné mýtů a polopravd. Jaká je vlastně budoucnost SEO se dozvíte v zajímavém rozhovoru s Theou Zinner z eVisions.

Potvrzení platby úsměvem? Podívejte se, jak si Čína představuje budoucnost nakupování

Platba kartou, hodinkami, mobilem. To vše už nic nového. Co takle platba pomocí biometrických údajů? Čína testuje platbu s využitím rozpoznávání obličejů. Podle kritiků je však sbírání biometrických dat vysoce rizikové.

Nevěděli, kudy k lokálním pálenkám. Dnes je prodávají v největším tuzemském e-shopu

Moraváci vědí, jak se dostat k dobré slivovici. Pražáci si mohou koupit tak akorát Jelínka. I české bary nabízí především globální značky. Vymysleli proto e-shop Lihovarek.cz, kde prodávají produkty malých českých lihovarů. Po dvou letech provozu prodávají stovky lahví měsíčně.

Přes 600 milionů korun za minutu. Nákupní šílenství Singles‘ Day na čínské Alibabě opět bořilo rekordy

Nákupní šílenství v podobě Black Friday, nebo Cyber Monday už asi známe všichni. Jak se zdá, není to dost. Asiaté přišli s megalo manským nákupním svátkem Singles‘ Day. Asi není třeba vysvětlovat, co masivní slevy udělaly s chováním lidí.

Křištálová lupa

Již tradičně během listopadu proběhlo vyhlášení nejlepších internetových projektů v různých kategoriích. Nechte se inspirovat celou řadou zajímavých online projektů např. aplikací, webů, obchodů, služeb apod.

Vznikne obří internetový gigant, Line se spojí s Yahoo Japan

Celosvětové nadvládě Googlu a Amazonu se pokusí konkurovat internetové firmy Line a Yahoo Japan, které se spojí a vytvoří konglomerát v hodnotě 30 miliard dolarů (694 miliard Kč).

Uniklo nám něco?

Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.

Zbyněk je obsahovým kreativcem týmu. Své dlouholeté zkušenosti z offline světa marketingu, tvorby webových prezentací a studia filmové školy přenáší do pestrého světa onlinu, aby e-shopům pomohl prostřednictvím svých článků růst. Ve volném čase ho můžete nejčastěji potkat v přírodě.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares