Jednoznačně dobrou zprávu. Zboží.cz a jeho tým jdou novinkou za jednoznačným cílem: rovností podmínek při zobrazování produktů, padni komu padni. Malé, střední i velké až obří e-shopy tak staví na stejnou startovní čáru v závodě o zákazníky. Co přesně novinka obnáší? Zeptali jsme se Milana Šmída, manažera Zboží.cz.
Hlavní změna spočívá v počtu zobrazených nabídek produktu.
Namísto dosavadních sedmi pozic budou první tři k dispozici pro aukci, dalších pět se bude řadit podle ceny od nejlevnější.
K dispozici pro aukci… Co přesně to znamená?
Na prvních třech příčkách posouvají produkty od 20. dubna vedle samotného CPC (cena za proklik) ve vyhledávači dopředu čtyři klíčové faktory kvality.
- Doprava zboží zdarma
- Skladová dostupnost
- Porovnání nabídky vůči průměrné ceně na trhu
- Hodnocení vašeho e-shopu klienty
Proč právě tyto čtyři faktory?
„Ukazatelů kvality je hodně. V tuhle chvíli jsme zvolili za nejdůležitější tyto, protože mají největší váhu. Jde ale o nový způsob doporučování, který chceme dále rozvíjet. Uvidíme, jakou získáme zkušenost. Naším cílem je poskytnout všem e-shopům stejnou možnost ovlivnit svoji pozici v detailu produktu,“ říká Milan Šmíd.
Manažer Zboží.cz Milan Šmíd se společně s kolegy dlouhodobě zabývá zkvalitňováním výsledků nabídek na Zboží.cz tak, aby lidé dostávali na „první dobrou“ na výběr nejen mezi samotnými nabídkami, ale také mezi nejspolehlivějšími e-shopy.
„Slibujeme si od toho transparentnější zobrazování nabídek v detailu produktu, které pomůže zejména středním a menším e-shopům, které se dosud v detailu produktu pohybovaly například na 8 až 10 pozici a zároveň poskytují vysokou úroveň zákaznického servisu,“
přibližuje Šmíd.
A od čtvrté pozice dál?
Jednou z hlavních rolí Zboží.cz je, vedle poradenství a inspirace, poskytnout lidem možnost jednoduchého a rychlého srovnání cen.
„Z toho důvodu budeme na čtvrté až sedmé pozici zobrazovat ty nejlevnější nabídky. Samozřejmě zde klademe důraz na jejich zřetelné oddělení.“
Na tuto úpravu bude bezprostředně navazovat nové hodnocení e-shopů, které v tomto zobrazení bude mít mezi faktory zatím nejmenší váhu. Důvod popisuje Milan Šmíd: „Abychom dokázali e-shopům zajistit férové podmínky, proto na kvalitním sběru hodnocení intenzivně pracujeme.“
Co na novinku říkáme my?
Zboží.cz se novým vzhledem přiblížilo dalším zbožovým srovnávačům (jako např. Heureka.cz), čili tato novinka rozhodně nebude pro jejich uživatele neznámým prostředím. A vzhledem k tomu, že by změna měla hrát do karet menším a středním e-shopům, můžeme podobné kroky jedině kvitovat.
Kolegům ze Zboží.cz blahopřejeme. Je vidět, že za novinkou stojí velký kus práce.
A pro vás máme přímo od Milana exkluzivní zprávu. Dobrou zprávu! Zboží.cz chystá pro rok 2017 další novinky, které malé a střední e-shopy uvítají. Rozhodně vás o nich budeme včas informovat.
„Prioritou zůstává produktová databáze, proto jsme například nejnověji představili nové kategorie na Zboží.cz,“ uzavírá téma Milan Šmíd.