Nová funkce Eshop-rychle dává e-shopařům do rukou mocnou zbraň. Konečně můžete přestat svá rozhodnutí řídit podle obratu a tržeb za prodané zboží, ale podle skutečně důležitých ukazatelů – marže a zisku!
Rozhoduje marže, nikoli obrat
Ačkoli si tento fakt často mnozí podnikatelé neuvědomují (a nemluvím zde jen o menších nezkušených e-shopařích, ale často i globálních nadnárodních firmách, které na to nejednou doplatily), orientovat se podle výše obratu firmy / e-shopu bez ohledu na celkovou marži a zisk může být rychlou cestou k velkým problémům.
Příklad:
Představte si dva e-shopy. Každý z těchto e-shopů rozjede reklamní kampaň za 50 000 Kč. E-shopu A kampaň přinese objednávky ve výši 300 000 Kč, zatímco E-shopu B tržby ve výši 400 000 Kč. Která kampaň byla podle vás úspěšnější?
Pokud jste pozorně četli odstavce výše, tak už vám asi došlo, že na otázku nedokážete správně odpovědět, dokud nebudete znát minimálně jeden dodatečný údaj. Tím údajem je maržovost zboží, které daný e-shop prodává (odmysleme si pro názornost příkladu, že e-shopy prodávají velké množství zboží s různými maržemi).
Průměrná marže | Náklady na kampaň | Tržby | = Prodejní zisk | |
E-shop A | 30 % | 50 000 Kč | 300 000 Kč | 40 000 Kč |
E-shop B | 10 % | 50 000 Kč | 400 000 Kč | -10 000 Kč |
Z tabulky už tedy vidíte, že stejně drahá kampaň může jednomu e-shopu přinést zisk 40 000 Kč a druhému ztrátu 10 000 Kč.
Bez nákupní ceny zboží neznáte marži, ani zisk
Abyste se i vy se svým e-shopem mohli přestat řídit ukazatelem obratu a namísto toho mohli sledovat ukazatel zisku z prodejů, rozšířili jsme funkčnost naší e-shopové platformy o možnost u každého produktu nastavit nákupní cenu.

Možnosti nastavení najdete v návodu
Statistika zisku
Zisk můžete nově sledovat přehledně v grafu za různá období v sekci Statistiky –> Prodeje a objednávky –> Obraty a zisky.

Zobrazení finančních ukazatelů bez DPH a očištěných o poštovné
Další zásadní úpravou (POZOR – může významně pozměnit vaše historické výsledky), která vám pomůže orientovat se podle skutečných čísel, je očištění finančních ukazatelů obratu a zisku o DPH a o poplatky za dopravu a způsob platby. Největší chybou, kterou totiž můžete v byznyse udělat, je počítat s penězi, které reálně nejsou vaše a budete je muset odvést státu nebo dopravci. Opět se vám totiž snadno může stát, že to, co se na první pohled jeví jako ziskové, může se dostat po zaplacení těchto nákladů do červených čísel.
Co na novou funkci říkáte?
S nákupní cenou může navíc pracovat do budoucna také celá řada dalších funkcí e-shopového systému, ale i řada nástrojů třetích stran, takže touto aktualizací zdaleka návaznost na rozšíření o další funkce nekončí. 😉