Jak jsme slíbíli při nedávné první várce úprav měřících kódů, dnes jsme aktualizovali na všech šablonách kódy pro veškeré podporované Google služby do nejnovější podoby. Nově je tedy pro zasílání konverzí i dalších signálů používána tzv. globální značka webu (gtag.js).
Co z toho pro vás vyplývá?
Pro ty z vás, kteří už některé z Google nástrojů používají z toho neplyne nutnost cokoli v nastavení e-shopu měnit. Vaše současné nastavení jsme automaticky převedli do nového, takže služby budou fungovat bez problémů i nadále.
Pro ty, kdo Google Analytics a Google Ads zatím nepoužívají, to znamená jednodušší a přehlednější nastavení, kde popisky v administraci Eshop-rychle korespondují s aktuální nejnovější terminologií a nápovědou Google služeb.
Pro všechny to pak samozřejmě automaticky znamená používání měřících kódů podle všech nejnovějších standardů a v nejaktuálnější podobě. Gtag.js navíc využívá nové cookies, proto z něj plyne i přesnější měření a sjednocuje použití globální značky pro všechny Google služby.
Zjednodušení nastavení a Enhanced e-commerce pro všechny zdarma
Google Ads
Nastavení kódů pro Google Ads jsme výrazně zpřehlednili a zjednodušili. Konverze, remarketing i telefonické konverze se nyní nastavují na jednom místě a pro jejich zprovoznění není potřeba vyplňovat nekonečnou řadu políček, jako tomu bylo dříve.
Pro měření konverzí postačí vyplnit dvě políčka (Kde najít co vyplnit?), dynamický remarketing lze nyní aktivovat dokonce zaškrtnutím checkboxu a i měření telefonických konverzí bylo aktualizováno a na vyplnění jednoho políčka (Co do políčka vyplnit? – telefonické konverze následně měří všechny prokliky telefonních čísel z mobilních zařízeních, které jsou v html kódu označeny parametrem tel:. Lze označit např. ve vlastním obsahu na stránce s kontakty apod. – tel. číslo se nicméně musí shodovat s vyplněným tel. číslem v sekci Nastavení –> Přihlašovací / kontaktní údaje –> Telefon).
Google Analytics
Také nastavení měřícího kódu pro Google Analytics (dále jen GA) doznalo změn. Z celé řady zaškrtávadel zůstalo (kromě inputu pro vložení ID nástroje – Co do políčka vyplnit?) jen jedno důležité – Aktivovat Enhanced Ecommerce, neboli aktivovat Rozšířený elektronický obchod. Po aktivaci se nyní do GA odesílá téměř kompletní sada událostí, které implementace nabízí (na ty zbylé, které budou zejména pro analytické fajnšmekry, se můžete těšit na nové generaci šablon, kde se budou odesílat již opravdu všechny až po ty nejpokročilejší, které žádné jiné krabicové řešení e-shopů ani nenabízí a přesto jsou velmi užitečné).
Pod dohledem odborníka na webovou analytiku
I tato aktualizace měřících kódů vychází z konzultací a analýzy provedené odborníkem na webovou analytiku, výkonnostní marketing a PPC kampaně, Zbyňkem Hyrákem z Optimalizovaný-Web.cz, takže naše řešení reflektuje opravdové praktické potřeby profesionálů na analytiku.
Pozor na GDPR souhlasy a oznámení
Na závěr jen drobné varování. Dřívější implementace umožňovala za určitých okolností správné spouštění kódů, přestože byly nesprávně nastavené GDPR souhlasy a oznámení. Může se tedy stát, že pokud nemáte v některém z (ideálně) oznámení v cookie liště po příchodu na web napojené příslušné měřící kódy, mohou se přestat spouštět.
Měl by to být případ naprostého minima e-shopů, ale raději si zkontrolujte, zda vám nástroje správně fungují i po updatu. 😉