Dobíháme do cílové rovinky EET sprintu a již začátkem příštího týdne budeme nasazovat kompletní řešení EET. Spousta z vás ale už nyní vyzvídá, jak že bude naše řešení vypadat. Pojďme se na něj tedy podívat všichni společně.


Nejdříve krátká rekapitulace

Koho se EET vlastně týká?

EET se týká těch e-shopů, které svým zákazníkům nabízejí následující platební možnosti:

  • Platba kartou (v případě Eshop-rychle zprostředkované skrze brány GoPay a ComGate)
  • Platba hotově při osobním odběru
  • Platba dobírkou, pokud nedostáváte od dopravce peníze převodem na bankovní účet

Pokud takovéto možnosti na vašem e-shopu nenabízíte, evidence tržeb se vás nijak netýká.

Platba kartou = vaše nová konkurenční výhoda

Poměrně často se na internetových diskuzích dočítáme, že e-shopy zvažují jednoduše zakázat platby kartou a snaží se tak touto cestou EET vyhnout.

Platba kartouAle pozor! Stále platí fakt, že oblíbenost plateb kartou mezi českými i slovenskými uživateli internetu neustále stoupá a zákazníci ji berou jako čím dál běžnější standard a oblíbenou platební možnost. Proto v mnoha případech nebude ideálním rozhodnutím platby kartou prostě vypnout a pískat si, jak se člověku podařilo zákon o elektronické evidenci tržeb obejít. Je totiž velmi pravděpodobné, že by tato klička byla velmi rychle vykoupena nižší zákaznickou spokojeností.

Zkuste začít na platby kartou naopak pohlížet jako na vaši novou konkurenční výhodu!

Menší e-shopy si nemohou napojení na EET dovolit

Vývoj napojení e-shopu na EET je programátorsky poměrně dosti náročná a nákladná práce. Malé a střední e-shopy, které nemají tak silného vývojářského partnera jako vy (ano, neskromně tím myslíme sebe 🙂 ), prostě nemohou dovolit.

Náklady na programátorské práce za takové napojení může sahat do desítek tisíc korun, a proto často musí tyto e-shopy přistoupit k rušení platebních bran a omezování nabídky platebních metod.

Vám ale nic takového nehrozí. Celé napojení budete mít v rámci neustálého vylepšování našeho systému zcela zdarma!

Proč toho tedy nevyužít ve svůj prospěch a nabídnout zákazníkům něco, co jinde možná nově nenajdou?

Jak bude tedy EET v Eshop-rychle vypadat?

Nastavení EET

Než se pustíte do elektronické evidence, bude potřeba nejdříve modul EET v systému aktivovat. To provedete v nové sekci v menu E-shop -> EET, kde naleznete možnosti nastavení.
EET
Certifikát pro evidenci tržeb a číselné označení provozovny získáte po zaevidování své provozovny v aplikaci EET. K tomu jsme pro vás připravili detailní návod.

Po nastavení všech potřebných informací vám už nic nebrání začít objednávky do EET evidovat.

Evidence platby v hotovosti

Po správném nastavení údajů se v nastavení každé objednávky zobrazí možnost evidence do EET.
eet1

Po zaevidování bude u objednávky zobrazen odpovídající status.
eet2

Spolu s evidencí objednávky bude taktéž vygenerována účtenka, kterou lze zobrazit jako klasický PDF dokument. Na té jsou pak uvedeny všechny potřebné informace a náležitosti, která musí EET účtenka splňovat a kterou musíte zákazníkovi předat.
uctenka

Možnost evidence bude dostupná u všech objednávek bez ohledu na zvolený způsob platby. (Záleží tedy jen na vás, kterou platbu se rozhodnete, nebo nerozhodnete zaevidovat nad rámec svých zákonných povinností)

Evidence plateb kartou skrze platební bránu

Jak bude tato evidence fungovat? Automaticky.

V případě, že na vašem eshopu využíváte platební bránu GoPay nebo ComGate a zde máte aktivní platbu kartou, bude evidence do EET objednávek s tímto způsobem platby evidována automaticky po potvrzení provedení platby skrze platební bránu (přesně dle výkladu upravené metodiky Generálního finančního ředitelství ze dne 3.2.2017).

Evidence tedy bude provedena až poté, co bude platba platební bránou potvrzena.

Tato automatická evidence se nevztahuje na ostatní nabízené možnosti plateb, kterými obě platební brány disponují, jelikož ty dle aktuálního výkladu zákona a k němu vydané metodiky nesplňují formální znaky evidované tržby, a tudíž do EET nespadají.

Storno v EET

Stejně jednoduše, jak lze objednávku evidovat, ji lze i stornovat. Každou evidovanou objednávku lze stornovat skrze zobrazené tlačítko pro storno.
eet4

Po provedení storna objednávky bude vytvořena účtenka i pro toto storno.
storno

Samotné storno je v EET řešeno poměrně jednoduše. Stornovaná částka se do EET posílá úplně stejně jako evidovaná tržba, jen s mínusovým znaménkem.

Přehled zaevidovaných objednávek v EET

Pro lepší orientaci mezi objednávkami, které jsou evidované, naleznete v sekci E-shop -> EET taktéž záložku Přehled.

Zde naleznete přehled všech objednávek, které byly pro EET evidovány a jejich status, zda byla evidence úspěšně provedena nebo selhala a proč. Samozřejmě nechybí ani tlačítko pro možnost opětovné evidence v případě chybných pokusů.
eet5

Jak bude Eshop-rychle připraven na evidenci v kamenné prodejně?

Samozřejmě i pro osobní prodej chceme mít chytré a elegantní řešení.

Pro osobní prodej tedy připravujeme hned dvě odlišná řešení:

1/ Rychlá objednávka v administraci

Uvědomujeme si, že tvorba objednávky za zákazníka přímo na prodejně, jen abyste mu mohli vydat zboží a k němu ze zákona povinnou účtenku k EET, by nebyla v současném stavu úplně košér a spousta e-shopařů by se potýkala se zdlouhavostí celého procesu.

Proto jsme se pro vás rozhodli přepracovat celý modul pro vytvoření objednávky skrze administraci, kdy bude možné rychle zvolit produkty z e-shopu a bez nutnosti vyplňování dodací nebo fakturační adresy okamžitě objednávku vytvořit.

Celý proces se tím výrazně zkrátí a vy tak budete moci již za pár kliknutí tisknout účtenku a zákazníka podstatně rychleji obsloužit.

Stačí vám tedy jen PC s internetem a budete schopni přímo skrze administraci objednávky na prodejně platby v hotovosti řešit i evidovat.

Úpravu této funkce budeme nasazovat ve velmi blízké době.

2/ Vlastní pokladní systém

Ano, je to tak! Čtete správně. Eshop-rychle bude mít vlastní pokladnu!

Komu nebude stačit zrychlená objednávka skrze administraci, dostane možnost využít k osobnímu prodeji vlastní, plně responzivní, a tedy na všech zařízeních použitelný, pokladní systém.

Ten bude napojen jako samostatný modul přímo na váš e-shop, takže bude pracovat se stejným skladem produktů jako online objednávky přes stránky e-shopu. Už tedy nebudete muset hlídat, aby vám seděl sklad a ručně odečítat ze skladu položky zboží, které jste za den prodali v kamenném obchodě, na trhu, nebo výstavě.

Pokladna bude pracovat úplně s tím stejným skladem jako váš e-shop a stav skladu tedy bude automaticky hlídat za vás.

Nebude chybět ani možnost napojit čtečku čárových kódů a termo-tiskárnu pro tisk účtenek.


O něco podrobnější informace jak k rychlé objednávce přes administraci, tak k chystanému pokladnímu systému můžete očekávat již brzy v následujícím článku, který zřejmě ještě tento týden zde na blogu zveřejníme.

Zatím pro vás máme alespoň malou ukázku, jak bude naše pokladna vypadat.

Náš grafik Ondra si dal na jejím kabátu opravdu záležet, tak doufáme, že se vám líbí alespoň tak, jako nám. 🙂
pokladna2


pokladna3

 

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

  • Věra Gromanová

    NA ČEM SE BUDE TISKNOUT ÚČTENKA?..JE POTŘEBA KOUPIT NĚJAKOU SPECIÁLNÍ TISKÁRNU?
    DĚKUJI

    • Jiří Košťál

      Hezký den Věro, účtenka, kterou bude systém generovat u objednávek v administraci bude ve formátu PDF a bude ji tedy možné tisknout skrze klasickou tiskárnu. U avizované pokladny pak bude možné volit mezi běžnou tiskárnou a termo-tiskárnou účtenek.

    • Děkuji !

    • Poměrně často se na internetových diskuzích dočítáme, že e-shopy zvažují jednoduše zakázat platby kartou a snaží se tak touto cestou EET vyhnout.

  • Jana Stupárková

    Dobrý den, jen chci říct, že jste úžasní. Mám eshop, ale i kamennou prodejnu, kde zatím nemám pokladní systém a účtenky jsem dosud vypisovala a díky Vám (pokud to vše dobře chápu) si pokladní systém nemusím pořizovat, ale stačí když veškeré zboží z prodejny nahážu do eshopu a prodej na pordejně proběhne přes něj ve zjednodušeném režimu. Ta termo tiskárna , kterou si musím koupit je na malé účtenky že? Budu potřebovat 2? Jednu na pokladní doklad a jednu na EET? Děkuji

    • Jiří Košťál

      Hezký den Jano,
      děkujeme za pochvalu. Ano, rozumíte tomu správně 🙂
      Co se tiskárny tyče, tak vám bude stačit jedna to ta klasická, jelikož u účtenek z pokladny bude možné nastavit, aby tisk probíhal skrze klasickou tiskárnu na A4 papír. Termo-tiskárna tedy nebude podmínkou.

      • Jana Stupárková

        Děkuji za odpověď, jen mi připadá A4 dost velká a také velká spotřeba papíru. Je možná dotace až 5000,. tak ji asi využiji na jednu termo tiskárnu. Takže vyjde jeden účet a na něm budou položky zboží a kod pro EET?

        • Jiří Košťál

          A4 bylo myšleno jako obecná tiskárna. Pokud si ji nastavíte jinak a budete skrze ní tisknout na formát A6, je to pouze na vás 🙂 Výpis zboží na účtence nebude viz ukázka účtenky nahoře v článku. bude zde uvedena pouze celková cena, kterou zákazník platí.

          • Jana Stupárková

            ale tak to nebude stačit ČOI, to znamená, že budu muset kupovat pokladní systém, škoda.

          • Jiří Košťál

            Zřejmě jsem to špatně napsal.
            V případě EET na účtence bude jen částka. Zde je to v pořádku viz http://www.etrzby.cz/cs/zpusoby-evidence-a-uctenka. Vy jste měla, pokud to chápu správně, na mysli účtenku avizované pokladny? Pokud ano, zde již rozpis jednotlivých produktů samozřejmě bude 🙂

          • Jana Stupárková

            takže budu tisknout dva doklady, jeden pro eet jen s celkovou sumou a jeden bude účtenka i s položkami, je to tak. Potřebuji to vědět jistě jestli v tom zkráceném procesu bez registrace bude tato možnost, ať si můžu házet zboží z prodejny do eshopu. děkuji za trpělivost, ale raději se na vše zeptám pořádně, ať je to jasné, protože asi před měsícem jsem se od Vás někoho ptala, jestli u toho bude možnost i pokladních dokladů a paní mi sdělila, že ne,

          • Jan Brož

            Ještě před měsícem nebylo úplně definitivní, že pokladnu budeme programovat, takže slečna z tech. podpory o tom v tu chvíli ještě nevěděla. 🙂
            Já bych to jen předchozí kolegovo odpověď upřesnil. Tisknout účtenky budete samozřejmě moci na thermotiskárně nebo klasické tiskárně, tahle volba bude čistě na vás, co bude efektivnější.
            Účtenka pro EET nemusí obsahovat kompletní výpis zboží, Finanční správě by měly stačit pouze náležitosti, které na budou na naší účtence uvedeny. Pokud je ale tato účtenka bez výpisu zboží problémem pro ČOI, bude stále možnost vytisknout na termotiskárně účtenku a k tomu přiložit na klasické tiskárně fakturu s výpisem zboží.
            Ve chvíli, kdy doprogramujeme náš vlastní pokladní systém, bude jeho součástí podrobná účtenka s EET náležitostmi i výpisem zakoupeného zboží. Tuto účtenku pak sjednotíme pro zrychlenou objednávku přes e-shop i pro pokladnu. Jakmile bude tedy pokladna hotová, budete ji moci využívat i ve zrychlené objednávce a jiný externí pokladní systém tedy hledat nemusíte. 😉

          • Jana Stupárková

            Dobrý den, kdy prosím budete mít hotový ten vlastní pokladní systém? Tisk klasické faktury by musel být asi i s registračními údaji zákazníka ne?

          • Jiří Košťál

            Hezký den Jano, obecně se zde bavíme o týdnech. Přesný termín nicméně nedokáži říci.

    • I guess the thermometers lie! – fake thermometers!

  • Jiří Trötzmüller

    Dobrý den, výdejní místo máme smluvně ošetřeno v cizím kamenném obchodě. Bude možné zřídit uživatelský přístup jen k pokladně tak, aby obsluha pokladny nemohla zasahovat do administrace shopu? Děkuji

    • Jiří Košťál

      Dobrý den Jiří,
      s touto možností prozatím nepočítáme. Pokladna, kterou koncipujeme, bude jako součást administrace webu. Pokud ji budete chtít použít, bude nutné se do administrace nalogovat.

  • Jan Brož

    Dobrý den Bohuslave,
    EET účtenku musí dostat zákazník nejpozději v okamžiku zaplacení. Tedy u platby online je potřeba mu ji automaticky odeslat e-mailem a v případě platby v hotovosti se můžete se zákazníkem domluvit, jestli mu ji odešlete na email nebo mu ji vytisknete a předáte. V každém případě ji zákazník musí v okamžiku placení dostat.

  • Jan Brož

    Dobrý den Martine,
    omlouváme se trochu pozdější reakci. Ano platby kartou přes Paypal do EET spadají a máme toto řešení implementované. 😉

  • Jan Brož

    Dobrý den Honzo,
    spuštění pokladny je pravděpodobné do konce března. Do té doby je ale možné provádět osobní prodeje přes zrychlenou objednávku, kterou jsme pro všechny připravili. Věříme, že i přes ni je osobní prodej poměrně použitelný, nicméně děláme vše pro to, abychom pokladnu nabídli co nejdříve.
    Honza

  • Děkuji za sdílení!

  • That is a sound and rigorous process.

  • Děkuji za sdílení.

shares