Dobíháme do cílové rovinky EET sprintu a již začátkem příštího týdne budeme nasazovat kompletní řešení EET. Spousta z vás ale už nyní vyzvídá, jak že bude naše řešení vypadat. Pojďme se na něj tedy podívat všichni společně.


Nejdříve krátká rekapitulace

Koho se EET vlastně týká?

EET se týká těch e-shopů, které svým zákazníkům nabízejí následující platební možnosti:

  • Platba kartou (v případě Eshop-rychle zprostředkované skrze brány GoPay a ComGate)
  • Platba hotově při osobním odběru
  • Platba dobírkou, pokud nedostáváte od dopravce peníze převodem na bankovní účet

Pokud takovéto možnosti na vašem e-shopu nenabízíte, evidence tržeb se vás nijak netýká.

Platba kartou = vaše nová konkurenční výhoda

Poměrně často se na internetových diskuzích dočítáme, že e-shopy zvažují jednoduše zakázat platby kartou a snaží se tak touto cestou EET vyhnout.

Platba kartouAle pozor! Stále platí fakt, že oblíbenost plateb kartou mezi českými i slovenskými uživateli internetu neustále stoupá a zákazníci ji berou jako čím dál běžnější standard a oblíbenou platební možnost. Proto v mnoha případech nebude ideálním rozhodnutím platby kartou prostě vypnout a pískat si, jak se člověku podařilo zákon o elektronické evidenci tržeb obejít. Je totiž velmi pravděpodobné, že by tato klička byla velmi rychle vykoupena nižší zákaznickou spokojeností.

Zkuste začít na platby kartou naopak pohlížet jako na vaši novou konkurenční výhodu!

Menší e-shopy si nemohou napojení na EET dovolit

Vývoj napojení e-shopu na EET je programátorsky poměrně dosti náročná a nákladná práce. Malé a střední e-shopy, které nemají tak silného vývojářského partnera jako vy (ano, neskromně tím myslíme sebe 🙂 ), prostě nemohou dovolit.

Náklady na programátorské práce za takové napojení může sahat do desítek tisíc korun, a proto často musí tyto e-shopy přistoupit k rušení platebních bran a omezování nabídky platebních metod.

Vám ale nic takového nehrozí. Celé napojení budete mít v rámci neustálého vylepšování našeho systému zcela zdarma!

Proč toho tedy nevyužít ve svůj prospěch a nabídnout zákazníkům něco, co jinde možná nově nenajdou?

Jak bude tedy EET v Eshop-rychle vypadat?

Nastavení EET

Než se pustíte do elektronické evidence, bude potřeba nejdříve modul EET v systému aktivovat. To provedete v nové sekci v menu E-shop -> EET, kde naleznete možnosti nastavení.
EET
Certifikát pro evidenci tržeb a číselné označení provozovny získáte po zaevidování své provozovny v aplikaci EET. K tomu jsme pro vás připravili detailní návod.

Po nastavení všech potřebných informací vám už nic nebrání začít objednávky do EET evidovat.

Evidence platby v hotovosti

Po správném nastavení údajů se v nastavení každé objednávky zobrazí možnost evidence do EET.
eet1

Po zaevidování bude u objednávky zobrazen odpovídající status.
eet2

Spolu s evidencí objednávky bude taktéž vygenerována účtenka, kterou lze zobrazit jako klasický PDF dokument. Na té jsou pak uvedeny všechny potřebné informace a náležitosti, která musí EET účtenka splňovat a kterou musíte zákazníkovi předat.
uctenka

Možnost evidence bude dostupná u všech objednávek bez ohledu na zvolený způsob platby. (Záleží tedy jen na vás, kterou platbu se rozhodnete, nebo nerozhodnete zaevidovat nad rámec svých zákonných povinností)

Evidence plateb kartou skrze platební bránu

Jak bude tato evidence fungovat? Automaticky.

V případě, že na vašem eshopu využíváte platební bránu GoPay nebo ComGate a zde máte aktivní platbu kartou, bude evidence do EET objednávek s tímto způsobem platby evidována automaticky po potvrzení provedení platby skrze platební bránu (přesně dle výkladu upravené metodiky Generálního finančního ředitelství ze dne 3.2.2017).

Evidence tedy bude provedena až poté, co bude platba platební bránou potvrzena.

Tato automatická evidence se nevztahuje na ostatní nabízené možnosti plateb, kterými obě platební brány disponují, jelikož ty dle aktuálního výkladu zákona a k němu vydané metodiky nesplňují formální znaky evidované tržby, a tudíž do EET nespadají.

Storno v EET

Stejně jednoduše, jak lze objednávku evidovat, ji lze i stornovat. Každou evidovanou objednávku lze stornovat skrze zobrazené tlačítko pro storno.
eet4

Po provedení storna objednávky bude vytvořena účtenka i pro toto storno.
storno

Samotné storno je v EET řešeno poměrně jednoduše. Stornovaná částka se do EET posílá úplně stejně jako evidovaná tržba, jen s mínusovým znaménkem.

Přehled zaevidovaných objednávek v EET

Pro lepší orientaci mezi objednávkami, které jsou evidované, naleznete v sekci E-shop -> EET taktéž záložku Přehled.

Zde naleznete přehled všech objednávek, které byly pro EET evidovány a jejich status, zda byla evidence úspěšně provedena nebo selhala a proč. Samozřejmě nechybí ani tlačítko pro možnost opětovné evidence v případě chybných pokusů.
eet5

Jak bude Eshop-rychle připraven na evidenci v kamenné prodejně?

Samozřejmě i pro osobní prodej chceme mít chytré a elegantní řešení.

Pro osobní prodej tedy připravujeme hned dvě odlišná řešení:

1/ Rychlá objednávka v administraci

Uvědomujeme si, že tvorba objednávky za zákazníka přímo na prodejně, jen abyste mu mohli vydat zboží a k němu ze zákona povinnou účtenku k EET, by nebyla v současném stavu úplně košér a spousta e-shopařů by se potýkala se zdlouhavostí celého procesu.

Proto jsme se pro vás rozhodli přepracovat celý modul pro vytvoření objednávky skrze administraci, kdy bude možné rychle zvolit produkty z e-shopu a bez nutnosti vyplňování dodací nebo fakturační adresy okamžitě objednávku vytvořit.

Celý proces se tím výrazně zkrátí a vy tak budete moci již za pár kliknutí tisknout účtenku a zákazníka podstatně rychleji obsloužit.

Stačí vám tedy jen PC s internetem a budete schopni přímo skrze administraci objednávky na prodejně platby v hotovosti řešit i evidovat.

Úpravu této funkce budeme nasazovat ve velmi blízké době.

2/ Vlastní pokladní systém

Ano, je to tak! Čtete správně. Eshop-rychle bude mít vlastní pokladnu!

Komu nebude stačit zrychlená objednávka skrze administraci, dostane možnost využít k osobnímu prodeji vlastní, plně responzivní, a tedy na všech zařízeních použitelný, pokladní systém.

Ten bude napojen jako samostatný modul přímo na váš e-shop, takže bude pracovat se stejným skladem produktů jako online objednávky přes stránky e-shopu. Už tedy nebudete muset hlídat, aby vám seděl sklad a ručně odečítat ze skladu položky zboží, které jste za den prodali v kamenném obchodě, na trhu, nebo výstavě.

Pokladna bude pracovat úplně s tím stejným skladem jako váš e-shop a stav skladu tedy bude automaticky hlídat za vás.

Nebude chybět ani možnost napojit čtečku čárových kódů a termo-tiskárnu pro tisk účtenek.


O něco podrobnější informace jak k rychlé objednávce přes administraci, tak k chystanému pokladnímu systému můžete očekávat již brzy v následujícím článku, který zřejmě ještě tento týden zde na blogu zveřejníme.

Zatím pro vás máme alespoň malou ukázku, jak bude naše pokladna vypadat.

Náš grafik Ondra si dal na jejím kabátu opravdu záležet, tak doufáme, že se vám líbí alespoň tak, jako nám. 🙂
pokladna2


pokladna3

 

Jirka koordinuje vývoj funkcí e-shopového systému Eshop-rychle a ve svých článcích se dělí zejména o své technické znalosti. Se svými zkušenostmi se zákaznickou podporou má navíc velmi blízko k přáním a požadavkům zákazníků.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares